BMW 1 M Coupe v ladění ATT-TEC: přesvědčivých 461 koní

Ladičská společnost Autotechnik + Tuning (ATT) představuje vlastní interpretaci „ostré jedničky“ z Mnichova.

Sportovně zaměřený model BMW 1 M Coupe, patřící ještě do první generace BMW 1, byl veřejnosti představen na sklonku roku 2010 a od té doby budí vášně nejen mezi nejširším publikem, ale také mezi ladičskými firmami. Již jsme tu proto měli BMW 1 M Coupe GTS-V od Vorsteineru, BMW 1 M Coupe Hartge, BMW 1 M Coupe Tuningwerk či BMW 1 M Coupe TechTec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 1 M Coupe ATT

Mezi nimi zatím kraluje verze od Tuningwerku, která posílila až na 521 koní (383 kW). Firmu ATT-TEC si možná vybavíte v souvislosti s kompletní přestavbou BMW M3 Thunderstorm ATT, jež před dvěmi lety přišla s přeplňováním kompresorem a výkonem navýšeným na 500 koní (368 kW). Její horkou novinkou se stává posílené a dále vylepšené provedení BMW 1 M Coupe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Časem se můžeme těšit i na sadu aerodynamických doplňků

Na první pohled si na voze všimneme především výrazných, chromovaných dvacetipalcových litých ráfků ADV1 5.0 TF nazouvajících pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. V rámci kompletní přestavby se vůz dočkal také instalace pružicích a tlumicích jednotek KW Dynamic Damping Control, jež snižují světlou výšku a řidiči umožňují výběr z jízdních režimů Comfort, Sport a Sport+.

BMW 1 M Coupe: ostrá „jednička“ útočí

BMW 1 M Coupe: ostrá „jednička“ útočí

V dohledné době se máme dočkat také nové sady aerodynamických doplňků vyrobených z uhlíkových kompozitů, jež má zahrnovat hlavně upravené nárazníky. A na závěr ještě k motoru. Ten ve standardním naladění u BMW 1 M Coupe dosahuje výkonu 335 koní (246 kW), ale u ATT tuto špičku posunou novým programem řídicí jednotky na 401 k (295 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled vynikají leštěné dvacetipalcové lité ráfky

A pokud vám to bude málo, můžete se těšit na větší mezichladič stlačovaného vzduchu, který výkonové maximum navýší až na 461 k (339 kW). V nabídce je také řada dalších úprav včetně možnosti odstranit omezovač nejvyšší rychlosti či instalovat výfukové soustavy Akrapovic.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků