BMW 1 M Coupe: Safety Car pro MotoGP

Oficiálním zaváděcím vozem nadcházející sezóny šampionátu MotoGP se stane nejmenší kupé z nabídky BMW, typ 1 M Coupe.

Potvrzeno. Během všech závodů letošního motocyklového mistrovství světa MotoGP se budeme kromě jednostopých strojů setkávat také se Safety Carem v podobě nového špičkového provedení řady BMW 1 M Coupe. Vůz na snímcích je jediným prototypem, který postavili pracovníci oddělení BMW M speciálně pro potřeby šampionátu. Ačkoli bude i tento stroj hrát hlavně úlohu propagační, pánové z BMW M Division neponechali nic náhodě a beze změn ze sériového provedení, jehož prodeje by měly odstartovat již koncem letošního dubna, převzali prakticky pouze motor a pohonné ústrojí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento Safety Car je citelně lehčí než jeho produkční vzor, za čímž stojí například použití kapoty z uhlíkových kompozitů, jež navíc dostala nové ventilační mřížky, náhrada bočních a zadních okenních skel za díly z organického skla nebo demontáž zadního sedáku. Konstruktéři z BMW M navíc vyvinuli novou výfukovou soustavu vyrobenou z titanové slitiny, která je lehčí než ta standardní, ale nabízí také svéráznější akustický projev. Mezi další novinky patří instalace nového „lízátka“ pod předním nárazníkem, stavitelné přítlačné křídlo na zádi nebo černě lakované devatenáctipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Samozřejmostí se stala zástavba varovného osvětlení z LED, jež se nenachází pouze na střeše, ale také za maskou chladiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř nového Safety Caru BMW 1 M Coupe si všimneme ochranné konstrukce za předními sedadly, jejíž stavba nahrazuje zadní sedadla, volantu M potaženého Alcantarou, hasicí soustavy či skořepinových sedadel s šestibodovými bezpečnostními pásy. Podle BMW vůz dostal také nově odladěné pérování s oboustranně stavitelnou charakteristikou tlumení a tvrdšími silentbloky. Posílena byla brzdová soustava, která se vyznačuje zástavbou šestipístkových pevných třmenů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kromě výše popsaného stroje dodá BMW pořadatelům MotoGP i další stroje. V záloze zůstanou další dva vozy Safety Car v podobě upravených typů X6 M a M3, bezpečnostní komisař dostane BMW X5 M a zdravotníci kombík 535i Touring. K dispozici budou také Safety Bikes v podobě motocyklů BMW S 1000 R a HP2 Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
  


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků