BMW 1 M Coupe: Safety Car pro MotoGP

Oficiálním zaváděcím vozem nadcházející sezóny šampionátu MotoGP se stane nejmenší kupé z nabídky BMW, typ 1 M Coupe.

Potvrzeno. Během všech závodů letošního motocyklového mistrovství světa MotoGP se budeme kromě jednostopých strojů setkávat také se Safety Carem v podobě nového špičkového provedení řady BMW 1 M Coupe. Vůz na snímcích je jediným prototypem, který postavili pracovníci oddělení BMW M speciálně pro potřeby šampionátu. Ačkoli bude i tento stroj hrát hlavně úlohu propagační, pánové z BMW M Division neponechali nic náhodě a beze změn ze sériového provedení, jehož prodeje by měly odstartovat již koncem letošního dubna, převzali prakticky pouze motor a pohonné ústrojí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento Safety Car je citelně lehčí než jeho produkční vzor, za čímž stojí například použití kapoty z uhlíkových kompozitů, jež navíc dostala nové ventilační mřížky, náhrada bočních a zadních okenních skel za díly z organického skla nebo demontáž zadního sedáku. Konstruktéři z BMW M navíc vyvinuli novou výfukovou soustavu vyrobenou z titanové slitiny, která je lehčí než ta standardní, ale nabízí také svéráznější akustický projev. Mezi další novinky patří instalace nového „lízátka“ pod předním nárazníkem, stavitelné přítlačné křídlo na zádi nebo černě lakované devatenáctipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Samozřejmostí se stala zástavba varovného osvětlení z LED, jež se nenachází pouze na střeše, ale také za maskou chladiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř nového Safety Caru BMW 1 M Coupe si všimneme ochranné konstrukce za předními sedadly, jejíž stavba nahrazuje zadní sedadla, volantu M potaženého Alcantarou, hasicí soustavy či skořepinových sedadel s šestibodovými bezpečnostními pásy. Podle BMW vůz dostal také nově odladěné pérování s oboustranně stavitelnou charakteristikou tlumení a tvrdšími silentbloky. Posílena byla brzdová soustava, která se vyznačuje zástavbou šestipístkových pevných třmenů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kromě výše popsaného stroje dodá BMW pořadatelům MotoGP i další stroje. V záloze zůstanou další dva vozy Safety Car v podobě upravených typů X6 M a M3, bezpečnostní komisař dostane BMW X5 M a zdravotníci kombík 535i Touring. K dispozici budou také Safety Bikes v podobě motocyklů BMW S 1000 R a HP2 Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
  


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků