BMW 1 M Coupe: ostrá „jednička“ útočí

BMW právě odhalilo nejvýkonnější typ své nejmenší řady. M1 to není, 1 M ale ano. Pod kapotou skrývá 335 koní a další libůstky.

Jak je již z oficiálních propagačních snímků, na nichž vidíme novinku ve společnosti BMW M3 (E30) z roku 1988, patrné, značka z Bavorska se svým novým modelem hodlá obracet k tomu nejlepšímu, co s označením „M“ dosud představila. Vůz vychází ze stávajícího kupé BMW 135i a jeho pojmenování bylo pro bavorské oříškem. Nakonec se uchýlili k formulaci „1 M“, aby zabránili podobnosti s legendárním sportovním strojem BMW M1. Oproti standardnímu typu 135i je novinka o 5 mm delší, 53 mm širší a 13 mm vyšší. Stejným směrem bohužel zamířila i pohotovostní hmotnost, kterou se konstruktérům oproti očekáváním nepodařilo snížit - má hodnotu 1 495 kg dle DIN resp. 1 570 kg evropské metodiky (vč. řidiče), což je o 40 kg více než u výchozího modelu.

Pod přední kapotou objevíme podélně uložený, třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním převzatý z modelu Z4 35iS, jenž je naladěna na výkon 335 koní (246 kW) při 5 900 ot./min. a točivý moment 450 Nm v rozmezí od 1 500 do 4 500 ot./min. (krátkodobý overboost přidává dalších 50 Nm). Omezovač zasahuje na hranici 7 000 ot./min. Alespoň zpočátku prodejů bude BMW 1 M Coupe dodáváno výhradně v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou s „těsnějšími“ převody a vykon bude na zadní kola přenášen skrze samosvorný diferenciál. Zrychlení z klidu na 100 km/h absolvuje nejmenší z rodu „M“ za 4,9 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Zřejmě nejvíce úprav však najdeme na podvozku. Hliníkové závěsy kol byly povětšinou adaptovány z většího BMW M3, totéž platí o účinnějších brzdách s odvrtávanými kotouči o průměru 360 mm vpředu a 350 mm vzadu. Řízení je opatřeno „polohydraulickým” posilovačem Servotronic s degresivním účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Stejně jako dražší vozy z řady „M“ je i model 1 M opatřen tlačítkem M Drive přiostřujícím odezvu plynového pedálu v případě potřeby sportovní jízdy. Devatenáctipalcová litá kola pocházejí z paketu M3 Competition a najdeme je také na omezené sérii strojů M3 GTS. V případě „jedničky“ jsou ráfky široké 9 palců vpředu a 10 palců vzadu a obouvají pneumatiky o rozměrech 245/35, resp. 265/35.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí si všimneme sady nových plastů, do níž patří oba nárazníky, prahové obklady nebo zpětná zrcátka, za pozornost stojí také výrazně „vytažené“ blatníky, dva páry koncovek výfuků kruhového průřezu či zadní svítilny využívající LED. K dispozici jsou jen tři barevné odstíny karoserie, základem je nemetalická bílá Alpine, ale připlatit si lze za metalízy černá Sapphire a oranžová Valencia, jež byla namíchána speciálně pro model BMW 1 M Coupe. Uvnitř zaznamenáme typické prvky řady „M“ od čalounění v kombinaci kůže a Alcantary přes sportovní volant až po upravený přístrojový štít.

Prodeje nového BMW 1 M Coupe mají být v omezených počtech zahájeny během nadcházejícího jara, do té doby si také budeme muset počkat na české ceny a další podrobnosti. V Německu by se 1 M Coupe měla začít prodávat za 50 500 Eur, tedy přibližně 1,25 milionu Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 1 M Coupe

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků