BMW 1 M Coupe: další detaily zveřejněny

Vrcholné provedení nejmenší řady vozů značky BMW dostává přesnější obrysy. Po prvním částečném odhalení a doplnění několika spekulativních informací tu máme pár dalších novinek, tentokrát přímo od BMW.

Konečně tedy i oficiálně víme, že pod jeho přední kapotou najdeme třílitrový řadový zážehový šestiválec s výkonem 345 koní (254 kW) spřažený výhradně s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Pohotovostní hmotnost se má pohybovat okolo 1 500 kg a na voze najdeme závěsy kol, brzdy a diferenciál podobné konstrukcím používaným v modelu BMW M3. 1 M Coupe bude na Nordschleife o 10 s rychlejší než předchozí BMW M3 (E46) a jeho čas by se tedy měl pohybovat okolo hranice 8 minut a 10 sekund. Podle Alberta Biermanna, šéfa vývoje BMW M GmbH, půjde „jednička“ v šlépějích tradice M3, ale bude oproti nim finančně dostupnější.

BMW 1 M Coupe oslaví svoji premiéru ještě letos na autosalonu v Detritu a do prodejů vstoupí během příštího léta. Ceny zatím neznáme, ale mají být „mezi 135i Coupe a M3 Coupe, ale blíže k 135i“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 1 M Coupe
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků