Ladičská společnost Hartge připravila sadu úprav určenou vozům BMW 1, ale pouze těm opatřeným vznětovými čtyřválci.
Aktuální generace nejmenšího BMW nese označení BMW 1 (F20) a zejména v otázce pohonu kol zadní nápravy a vlastností z něj vycházejících nemá dnes ve svém segmentu konkurenci. Ať už si o směřování konstrukce či designu nových vozů BMW včetně „jedničky“ myslíme cokoli, BMW 1 (F20) zůstává většinou svých rysů i nadále skutečným BMW.
BMW 1 (F20) po zásazích ladičskou společností Hartge
Když jsme vám na sklonku loňského roku představovali speciál BMW 535d z dílen Hartge, připomínali jsme, že tato německá firma pracuje také na „jedničce“. Nyní byl již proces přípravy dokončen a Hartge představuje výsledky svého snažení. Možná jsme ale čekali víc. V praxi se totiž omezují prakticky jen na jiná kola a posílené vznětové motory.
Za zvýšením výkonu stojí pouze nové programy řídicí jednotky, takže základní varianta BMW 116d dává 104 kW, BMW 118d posílilo na 128 kW a verze BMW 120d dosahuje 160 kW.
K dispozici je škála nových devatenáctipalcových ráfků z hliníkové slitiny
K dispozici jsou různé sady devatenáctipalcových litých ráfků a o 30 mm snížený sportovní povozek, interiér pak může být opatřen hliníkovými pedály, speciálními velurovými koberečky či emblémy Hartge.