Osobně si myslím, že hlavně v Německu to asi bude Golf killer.Už jenom ta představa .... mít nefalšovaný BMW za 22000 EUR .
BTW - Někde jsem četl , že VW jako značka chce do roku 2006 nebo 2007 konkurovat BMW ,Mercedesu a Audi ve střední třídě. Pichetsrieder se nechal slyšet, že nový Passat bude prostornější a technicky a technologicky vyspělejší než nová BMW 5er . Něco takového se psalo už o Phaetonu (jestli se nepletu) a letos vedeni VW Group přiznalo, že největší propadák byl právě Phaeton. Tak nevím.
Ono se to ted vubec na trhu s luxusmimi znackami nejak hybe - ty co byly luxusni zacly vyrabet mensi auta (A3.BMW 3 compact, Mercedes C-kompakt) a celkove relativne slevnily.VW zase zamiril do vyssích sfer (s Phaetonem ne prilis uspesne, ale Touareg se povedl). Myslim, ze to bylo na tomto serveru,kde vysla tabulka nejprodavanejsich aut v Nemecku a BMW 3 bylo tusim 2.! za Golfem, A4 byla 3. nebo 4. a Mercedes C se tusim do prvni 10 taky vlezl (kdyztak me opravte)...To je nejake divne, kdyz luxusnich aut se prodava vic, nez tech "lidovych" jako Passat, Vectra... Vypada to, ze v Nemecku si kazdy vidlak muze koupit Audi, BMW nebo Mercedes a taky to dela..... Jine vysvetleni me nenapada. Kazdopadne pokud to takto pujde dal, ztrati "svata trojice" punc vyjimecnosti...Nebo aspon to, ze "prece ne kazdy ma Audi, BMW,Mercedes"
s tema vidlakama v nemecku je to naprosto presny...
onehda 'sem takhle u passova hledal vesnici, najednou takhle mezi polema proti me jede nejakej mercedes (nevyznam se v nich, takze nevim co presne, ale tak na prvni pohled neco novyho a velkyho ), kouknu lip, v nem ctyri babky se satkama na hlavach, no dobry... kdyz 'sme se minuli, koukam jak puk - z nedovrenyho kufru couhaly hrabe, kosa, ... - proste mercedes umi squelly traktory
Tak to je pekny.
Zrovna Mercedes C je na tom s prodejnosti houboko pod Mercedes E!! (Dost jsem se domu divil..)
V Gerschlandu si opravdu kazdy vidlak muze koupit Audi, BMW nebo Mercedes. Je to jednoduche, vetsina totiz kupuje zakladni modely techto aut, nez aby si za stejne penize koupilo luxusne vybaveneho Passata...
Trh v Německu je specifický. Na vesnici a ve spolkových zemích bývalé NDR se možná Opel , Ford a další prodávají dobře ale ve městech "západního" Německa jezdí většinou jen Audi, BMW, Mercedes. Stačí si stoupnout v Mnichově nebo ve Frankfurtu na rušnější ulici (nemyslím tím arabskou nebo tureckou čtvrť ) a pozorovat.
Muj tradicni nazor - zadokolka - nebrat
Ale myslim, ze by mohla A3 a Golfu pekne zavarit
Když s tím neumíš jezdit, tak se nedivím....... Hazíš machry - "zadokolka nebrat - můj tradiční názor", ale vlastně se bojíš přiznat, že s takovým autem vůbec neumíš jezdit, natož třeba v zimě....
Jel jsi nekdy se zadokolkou ? Hlavne v zime ? Proc myslis, ze vsechny sportovni autu, tim myslim Ferrari, BMW, atd., maji nahon na zadek ?
No jo, uz vim, ty mas toho uuuuuuuuzasneho Golfa, ktery neni zadokolka a proto je ostatek sveta spatny.
Hmmmm, odbornik
No já shodou okolností jednoho zadohraba mám (T613, motor nad zadní nápravou) a i s BMW jsem něco najezdil. Na BMW mi vadí ne to, že má náhon na zadní nápravu, ale to, že má motor vpředu a náhon na zadní nápravu. Je to dost nevhodné z hlediska rozložení hmotností a je pravda, že se to v zatáčkách a na horším povrchu občas chová všelijak i když dnešní elektronika schopná většinu problémů značně omezit.Náhon na zadní kola je fajn, ale je daleko lepší, když je motor uprostřed (ideální), nebo alespoň vzadu, jak to ostatně mají třeba právě to Ferrari, nebo Porsche (vím, že ne všechny). Co na BMW oceňuju je, že se drží své tradice. Ne jako VW, kteří vyrobili New Beetle údajně jako "hold starému broukovi" a přitom tam dali vodou chlazený motor a pohánějí přední nápravu
Treba proto se to jmenuje NEW Beetle a ne Beetle II. BTW. u Golfu tradici drzi porad a proto je cisluji I,II,III,IV a V
PS: Zadohrab? to jsem jeste neslysel, osobne tomu rikam ritotlacka
Já vím, že se to jmenuje New Beetle. Kdyby při uvedení na trh řekli: tady je další nové auto, v podstatě to je Golf s karoserií podobnou Broukovi, tak dejme tomu. Jenže oni měli plnou hubu toho, jaká je to auto jedinečné, pocta starému Broukovi a jak na něj navazuje - pořád zdůrazňovali podobný tvar, podobné uspořádání palubní desky a tu přiblblou vázičku na kytky. Přitom na nejtypičtější znaky Brouka se vykašlali.
Tobe asi ten "vyprask" naposled nestacil, co?
Tak zadokolku bych si na jizdu v zime opravdu vybral az kdyz by mi nic jineho nezbylo, tedy pokud nechci jezdit zatacky smykem (coz ja, evidentne na rozdil od tebe, nechci). I priznivci BMW vetsinou pripousti, ze v zime, na snehu to je slabsi...
Az se vratis ze skoly a maminka ti neco uvari, tak zas neco napis, jo?
Je to každého věc, ale já bych bral, kdybych mohl a měl na to prachy, jen zadokolku (nebo samozřejmě čtyřkolku ale s trvalým pohonem všech ne haldex apod. imitace, které jsou na ho*no).
A proč? Začínal jsem s žigulem 2101 a vyjel jsem s ním komplet všechno! Několikrát se mi stalo, že jsem já jel a v kopci stály oktávky apod. předokolky. A to nedávám do kufru ocelové pláty apod.
A ručka v zimě? Ta Ti jen může zachránit auto, ale samozřejmě pokud to zvládáš!!!!!!! Já mám teď Opla a trénuju to na velké prázdné ploše a pak nejsem překvapen. Nevím, co máš proti užití ruční brzdy. Jo pokud jezdíš 20, když je zima, tak to beru.......
V roce 2005 bude volba jasná....... Protože se marně otáčím a koukám po zadokolce (na bavoráky miliony nemám, podobně to je s MB, Oplem Omegou, sporťáky - ty stejně neužiju do budoucna, apod....)
Mily hochu, skolni leta jsou mi uz dost vzdalena, ale dekuju za lichotku. Copak je nekde napsano, ze to auto je jen na zimu ? Pokud ano, tak chapu, ze motor vpredu a nahon na zadek je spatna varianta, ale BMW muze jezdit i ostatnich mesicich a tam je nahon na zadek lepsi. je to take otazka marketingu, protoze kazdy vi, ze BMW rovna se nahon na zadek.
Podivej se na svuj prvni prispevek tady : " Ridil jsi nekdy zadokolku? V zime? " Odtud ma reakce na jezdeni s BMW v zime...
S marketingem souhlasim.
mel 'sem nekolik zihuliku , sierru a potom uz samy predokolky - jenom koncernovy, od stovkovy audiny, pres koktavku/golfa az po transportera. pokud vis, jak se k autu chovat, nevidim v prostupnosti zase az takovej rozdil - mnohem dulezitejsi nez umisteni hnaci napravy je dobry obuti a citliva noha... ale priznavam, nikdy 'sem nemel ctyrkolku
a tebou vychvalovany predokolky a buranama vychvalovany 120 'sem i s zihulikem (bez pytle cementu v kufru ) musel objizdet, kdyz zapadly
Pozor nechci vychvalovat predokolky!! Jen rikam, ze me sedi vic nez zadokolky. Vychvaluju ctyrkolky
tak to ma rozum...
Ti příznivci BMW jak píšeš, to jsou asi nějací tví stejně vyjukaní přátelé.
Před pár lety jsem měl tu čest dvacet měsíců užívat BMW 328i (e36) a od té doby jsem neřídil nic pocitově lepšího (jaro, léto, podzim, zima) a zábavnějšího.
Pokud se podivam jen do teto diskuze, tak tech "vyjukanych pratel", kteri pripustili, ze v zime to je horsi, vidim vic.
Ze ty jeden z tech co radi trhaji za rucku? pocitove lepsi?? zabavnejsi - to si budes rozumet s lidmi ze Speedu:)) MAla rada kup si S105 a rozjed to na 120, zarucuju, ze budes mit adrenalin mnohem vyssi nez v BMW a jeste usetris na puku domu:)))))A zabava? Ta prijde, pokud se ti podari tu skodarnu rozjet na 130 - budes muset cistit sedadla, jak se pos...
JIste je to jeden pristup a jedna skupina zakazniku BMW, druhou tvori manazeri, kteri jezdi delsi cesty a ti si chteji z volantem maximalne odpocinout... OK BMW zvladlo obe, je dobre. Ale viz vyse nemusi byt nejlepsi pro kazdeho
S ESP a všemi dalšími elektronickými vychytávkami je to už skoro jedno, jestli zado či předokolka.
Takze vsem: OSOBNI ZKUSENOST
Mel jsem Mercedes 190 a byl jsem s nim hodne nespokojeny, porad ustrelovat zadek. Kamarad mi ted pujcil NOVOU 32Od a i se vsemi temi technickymi vychytavkami, kdyz zaclo opravdu silne prset i pri pomale jizde bylo v zatacce jasne citit, ze se zadku chce zase ustrelit (ESP nebo jak se tomu u BMW rika bylo zapnute) Neco takoveho jsem v autech s prednim nahonem nikdy necitil. Ne, ze by se na to nedalo zvyknout (zvyknout se da na vsechno,ze?), ale proc si zvykat, kdyz muzu jit ke konkurenci, ktera takovy projevy nema.
Aby bylo jasno me se BMW taky dost libi, a proto jak mam moznost vyzkousim (celkove jsem jel asi v 8mi BMW), bouzel vzdy me ten zadni nahon rozcaruje. Podle meho nazoru jsou predokolky a 4x4 lehceji riditelne, nevyzaduji tolik pozornosti od ridice (aby neustrelil zadek) - jasne ESP to ohlida, ale ten pocit, kdyz vim, ze auto k tomu ma tendenci:( Jinak receno BMW jsou fajn auta, ale (pro me) ne zas takova, abych si musel zvykat na jiny styl jizdy, jenom proto abych mel BMW, kdyz u konkurence muzu dostat srovnatelne auto a zvykat si na nic muset nebudu (u Audi dokonce ctyrkolku:)) ) BMW jsou super auta, komu zadni nahon nevadi, berte je....
První BMW , které jsem řidil, bylo 525 tds tuším z 1997. Pocit byl podobný. Zadek se v menších rychlostech na sněhu nebo na mokré dlažbě snažil předehnat předek. Při dešti problém nebyl a auto subjektivně "sedělo".
V současnosti se "občas" svezu s referentskou 318 td Touring a není při stejných situacích cítit vůbec nic nepřirozeného = ESP funguje jemně a spolehlivě. Jakmile jedu "na limit", dostanu signál od zadních kol v podobě mírného přetáčivého smyku (ale zase jen sníh a mokré kostky). Stačí jen mírně ubrat plyn a je to v pohodě. Žádné brždění v zatáčce, žádné cukání volantu. Samozřejmě , že nesedí jako 4x4, ale jízdní vlastnosti zadokolky jsou přinejmenším stejně dobré jako předokolky.
Problém předokolky je v tom, že nemůže přenést vysoký výkon na silnici aniž by se při zatáčení necukal volant. Proto se luxusní limuzíny a sportovní auta dělají jako zadokolky popř. 4x4.
Ja mel pocit z predbihani zadku s tou 320d i na suchu, ne sice tak vyrazny, ale byl tam... Mozna uz jen priliz dlouho jezdim s predokolkou a quattrem, takze mi do v ten okamzik prijde vyraznejsi (navic slo o "prime" presednuti)... Priznam se, ze cukani do volantu jsem si nevsiml. Rychlost sice moc nedodrzuju (jedine v obci, to vetsinou jo), ale na opravdovy limit jsem se s autem jeste nedostal (po drobe havarii jsem s adrenalinovymi jizdami skoncil, zajima me, jak se auto chova pri rychle jizde,ale uz vzdy s rezervou od uplneho limitu)
K poznamce o kvalite sluzeb: jsme Cesi a pokud zijeme v CR, budeme jezdit s autem taky, takze postesk nad praci silnicaru v Italii nebo Rakousku mi pripada zbytecny, kupovat auto v CR s tim, ze prece v I a AUT se snih odklizi je, rekneme hloupost.
Jak jsem rekl, BMW jsou dobra auta, komu zadokolka nevadi, at si ji koupi. Nesnazme se ale tvarit, ze nemuze existovat nikdo, komu koncepce se zadnim nahonem nebude vyhovovat.
Jiz z meho nicku je patrne, ze jsem lyzar a tedy se v zime hodne jezdim do hor..i s BMW se to da vyjet, ale ostatni koncpce jsou v tomto vyhodnejsi. To jen na okraj, pro tuto diskuzi je dulezitejsi ma vytka, tykajici se predhaneni zadku...
Je pravda , že se jedná o zvyk. Já se občas projedu s manželčinou předokolkou a pocit z jízdy je trochu někde jinde.
Podle mé zkušenosti - předokolka ,když se sune ze zatáčky, tak to není tak cítit (není tak silný vjem), protože se df sune celé auto. Kdežto když se sune zadek u zadokolky, tak to je cítit ( nedokážu to lépe popsat ), protože přední kola drží stopu a zadní jsou ve smaku. Proto se může zdát, že zadokolce "ustřeluje" zadek a předokolka "sedí". Vyzkoušeno na letišti s "mojí" 318td a otcovou Octavii (to byla ta limitní jízda - v provozu nezávodím - radši si na PC zahraju CMR2 ).
Ad silničáři - nechápu odpověď. Já také z 95% jezdím po ČR a auto jsem pořizoval za tím účelem. A zadokolku jsem si vybral i přez různá varování "odborníků", že na zimu je lepší strčit BMW do garáže a jezdit vlakem . To, že jsou u nás špatně udržované silnice mě prostě neodradilo.
Taky rád lyžuju a jezdím na hory (nejen proto mám kombi) a žádné problémy se zadokolkou necítím (na sjezdovky vyjíždím většinou na lyžích ).
Ty prvni 2 odstavce sedi....Hlavne ten druhy..absolutni souhlas. Jak pises subjektivne vnimano se muze predokolka, pro lidi jako ja, zdat, ze vic drzi a zadokolka "ustreluje". OPravdu to bude o zvyku (to jsem taky napsal jiz v prvnim prispevku), otazka potom zni je BMW opravdu tak vyjimecne, ze stoji za to pretrpet to zvykani? Hlavne, kdyz je tady Audi s Quattrem?? Podle me , pro me neni, ale obecne se to tady neda vyresit
Dalsi tady nemusime rozmazavat, byly to jen "poznamky pod carou"
PS: S Quattrem obcas mam takove nutkani zkusit si vyjet a sjet nejakou mensi sjezdovku:)) Ale extremcarvery prece jen lip drzi a uziju si adrenalin, ktery potom nemusim honit na cestach:) I kdyz nahoru autem, dolu na lyzich......
Zbývá jen dodat, že to, co jeden považuje za "nepřirozené", druhý seznává velmi průhledným a zábavným chováním. Jde prostě jen o zvyk. Předokolku bych si nikdy nekoupil, Dnešní quattro je taky dost nudné, všechno se to hrne po předku ven, jsou to auta pro babičky. Audiny z osmdesátých let byly syrovější a mnohem zábavnější, hlavně Sport Quattro.--==(RedBaron_635CSi)==--
....i když jak pak dostat auto z kopce dolů ?
Taky si adrenalin vybíjím v zimě na lyžích a proto taky odpovídám až dnes.Minulou sezónu jsem se nechal přemluvit z lyží na snowboard a odnesla to lýtková kost a vazy v kotníku. Předevčírem mi po 10 měsících v nemocnici vyndávali železo z nohy.
... presně tak :o)
... a navíc BMW je zárukou špičkových jízdních vlastností
No muj nazor: 20km od Brna v Drahanske vrchovine, v zime BMW se zadnim nahonem ulozit do garaze a vytahnout na jare.Druha moznost nalozit kufr cementem (u BMW?Kdo by to delal?) No proste se to nejak nechyta na snehu do kopecka. Skodovky v tomto smeru maji jednu vyhodu. Maji jaksi tu zadni hnanou napravu zatizenou motorem.
A ted me kamenujte!!! Ale uz sem se skodovkou par baworaku tahl od baraku na hlavni
Zdá se, že tu někdo opět neví, o čem mluví a hlavně že o tom mluví. Já jsem projezdil se svým šestkovým BMW celou minulou zimu, je to čirá radost. A se samosvorným diferenciálem jsem se mohl smát všemu, co se nemohlo vyhrabat ze sněhu Předokolka se hrne po předku ven, zadokolka zase ustřelí zadkem. Když někdo ví, jak s autem zacházet, nechápu žádnou výhradu. Navíc je to tak zábavné, když člověk chce, může si v zimě z řízených smyků uplést svetr Rozložení hmotnosti a cement v kufru, to bylo asi problémem naposled u žiguli, máme v rodině model E32 z roku 1987, ten má 51% váhy na zadku, troufám si tvrdit, že na zimu je ideálním autem. Moje šestka má předek/zadek 54%/46%, což rovněž nevidím jako kdovíjaký problém. Už vůbec ne u toho, kdo má kvalitní zimní obutí.Poslední auta od Chrise Bangla moc nemusím, jsem obecně spíš na starší auta, současná řada 7 je vyloženě odporná, pětková jen o trochu méně, ale Z4 se mi líbí a jedničkové BMW, které je na fotkách, je prostě krásné!--==(RedBaron_635CSi)==--
No ono to taky souvisí s kvalitami služeb u nás a v zahraničí. V Německu, na jihu Rakouska a i v Itálii při prvním sněžení vyjíždějí silničáři a odklízejí. Jak to vypadá u nás, nemusím snad ani psát.
Navíc. Spousta řidičů si naivně myslí , že mít dobrý letní gumy s hlubokým vzorkem je i pro tu naší středoevropskou zimu nejlepší. "Stejně je víc mokro nebo sucho než sníh a v AutTipu psali, že letní guma je na suchu i mokru v zimě lepší. Tak co ! "
To, že si majitel auta za 1 000 000 nedá na zimu zimní gumy asi o něčem svědčí. Stejné je to s hands free. Ale to už je asi o něčem jiném .
Ja teda bydlim v praze a snehova kalamita tohle mesto postihne tak maximalne 2x do roka a vetsinou je za den po kalamite. Ma smysl, pokud jezdim pouze po praze pak kupovat zimni pneu? Podle me absolutne ne. Jine je to samozrejme v pripade kdyz bydlim nekde kde je snehu v zime hodne a na silnicare se nemuzu spolehnout ....BTW na svem aute zimaky mam, prave proto, ze nejezdim pouze po praze
Proč ne zadokolku? Když řidič ví, že má pohon vzadu a přispůsobí tomu jízdu v extrémních situacích, není co řešit. Vždyť polovina národa jezdí se starými škodovkami
... a proč nebrat zadokolku ?... je pro to nějaký důvod ?
... osobní, pověra nebo snad vlastní zkušenost ?
Taky vám silně připomíná Oplíka?Hlavně ta zadní část jako by nové Astře z oka vypadla.
A bude to opravdu BMW 1?Žeby si tu jedničku nenechali pro případný model o délce kolem 3800 mm? Však i Mercedes má své mini o délce 3,5m.
Řekl bych, že ano, už jen proto, že se studie, z níž tato novinka vychází, jmenovala CS1.
nepsali něco o ceně? Asi nebude začínat na ceně A3,protože ta nemá co nabídnout se starou 1,6 a klima jen za 40000.-Typuju základ od 699000.-.
Spíš bych ubral, 3er Compact se prodává s motorem 1.8 85 kW za 595 tisíc, dovolím si proto odhadnout základní cenu na této úrovni, případně o něco méně.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.