BMW 1: konkurence pro Golf (oficiální informace)

BMW 1 mělo být jedním z lákadel ženevského autosalonu. Nakonec zůstalo zahaleno rouškou tajemství. Co se nestalo na začátku března, stalo se nyní. Bavorská automobilka vypustila první oficiální obrázky BMW 1 společně s prvními informacemi.
BMW 1: konkurence pro Golf (oficiální informace)

Volkswagen Golf, Opel Astra a další cenově výše postavené modely nižší střední třídy dostaly dalšího konkurenta. Bavorská automobilka zveřejnila první oficiální obrázky a informace o novém modelu, který hodlá oslabit "nedobytné" pozice klasických zástupců jako Golf nebo Astra. BMW přitom zůstalo věrno tradici, také jednička využivá pro bavorák typické rozložení - motor vpředu, náhon vzadu.

Tip: Přečtěte si test BMW 320i a stáhněte si plakáty BMW 1.

Klasicky odvážný, odvážně klasický

Odvážné tvary, ostré linky a prolisy vytvářející nezbytný dojem dynamiky charakterizují všechny poslední bavoráky, jednička není žádnou výjimkou. Ze všech stran prozrazuje inspiraci svými sourozenci, následuje nastoupenou cestu a dokonale doplňuje mozaiku nabízených modelů. O slovo se opět hlásí výrazné přední světlomety, chromovaná mřížka chladiče a výrazné prolisy po stranách dynamicky střiženého kabátu.

Zadní částí vyjadřuje automobilka svoji vizi hatchbacku, v hlavní roli vystupuje mohutná nárazník a ostře řezané zadní světlomety. S motorem vpředu a náhonem na zadní kola se BMW 1 vymyká běžně zažitým standardům nižší střední třídy. Novinka měří na délku 4230 mm, tedy o 240 mm než klasická trojka a 3 cm méně než BMW 3 Compact. Zavazadlový prostor poskytne v základní poloze objem 330 litrů, po sklopení zadních sedaček vzroste objem na 1150 litrů.

Pětidveřový hatchback bude uveden na trh letos na podzim, třídveřová varianta bude následovat v polovině příštího roku. Počítá se rovněž s kupé a kabrioletem, chybět nebude ani klasická sportovní M verze.

Nejdříve čtyři motory

Motorová paleta zahrne zpočátku čtyři pohonné jednotky. Zážehové agregáty zahrnou 1.6 s výkonem 85 kW/115 k. při 6000 ot./min a 2,0 l s výkonem 110 kW/150 k při 6200 ot./min). S prvním motorem dosáhne automobil maximální rychlosti 200 km/h, zrychlení z 0 na 100 potrvá 10,8 s. Kombinovaná spotřeba činí 7,5 l. Druhá zažehová jednotka umožní maximální rychlost 217 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 s a kombinovanou spotřebu 7,4 l.

Naftu zastupuje motor s objemem 2.0 l s výkonem 90 kW/122 k při 4000 ot./min a 120 kW/160 k při 4000 ot./m. Maximální rychlost činí v tomto případě 201 km/h a 220 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 10 a 7,9 s, kombinovaná spotřeba 5,6 a 5,7 l nafty na 100 km.

Označení jednotlivých verzí:

  • 116i: zážehový motor 1.6 85 kW
  • 120i: zážehový motor 2.0 110 kW
  • 118d: naftový motor 2.0 90 kW
  • 120d: naftový motor 2.0 120 kW

Ve všech verzí BMW 1 bude standardně šestistupňová převodovka, verze BMW s nejslabším motorem bude mít rychlostí pět. Za příplatek bude možno získat šestistupňový automat. O bezpečnost posádky se starají dva čelní a dva hlavové airbagy, systém jízdní stability DSC, brzdový asistent, nechybí dvoustupňové světlomety. Všechna čtyři kola jsou osazena kotoučovými brzdami. Výborných výsledků by mělo BMW 1 dosáhnout v crash testech Euro NCAP.

Přehled motorů 116i 120i 118d 120d
Objem 1.6 l 2.0 l 2.0 l 2.0 l
Výkon 85 kW/115 PS 110 kW/150 PS 90 kW/122 PS 120 kW/163 PS
  při otáčkách 6 000/min. 6 200/min. 4 000/min. 4 000/min.
Točivý moment 150 Nm 200 Nm 280 Nm 340 Nm
  při otáčkách 4 300/min. 3 600/min. 2 000/min. 2 000/min.
Max. rychlost 200 km/h 217 km/h 201 km/h 220 km/h
Zrychlení na 100 km/h 10,8 s 8,7 s 10,0 s 7,9 s
Spotřeba na 100 km 7,5 l 7,4 l 5,6 l 5,7 l

Prodej BMW 1 se v Česku plánuje od září tohoto roku, první skladové vozy budou na přelomu září a října, dodací lhůty až tři měsíce. Základní cena modelu 116i by neměla v Německu překročit 20 tisíc eur, později se objeví i šestiválce, které už k image BMW zkrátka patří.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 46 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků