BMW 1: konkurence pro Golf?

V německém magazínu Auto Motor und Sport se objevily první fotografie jedničkového bavoráku. Jde o hatchback, který by měl být namířen přímo proti Golfu. Tomu odpovídají i rozměry, délka 4,25 m, rozvor 2,65 m, tedy o více než osm centimetrů více, než má Golf, A3 apod. Oproti Golfu by tak měl mít BMW 1 daleko více místa vzadu, ačkoliv Golf V na tom není oproti čtyřce nijak špatně.

Zavazadlový prostor by měl mít více než 300 litrů, průměrný objem nižší střední dnes činí nějakých 350 litrů. Poháněna budou jak je u BMW zvykem zadní kola. Kokpit by se měl částečně podobat roadsteru Z4, případně X3. Jednička by se mohla s pěti dveřmi objevit příští rok v říjnu, na začátku roku 2005 se pak ukáže třídveřová verze, kupé a možná i kabrio. Pod kapotou se objeví benzínové motory 1.8 88 kW a 2.0 118 kW, nebudou chybět také nafťáky o výkonech 85 a 110 kW.

Tip: Přečtěte si podrobný článek o studii CS1, která jedničkové řadě předcházela.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků