BMW 1 konečně i s odpočtem DPH, neojstřejší dodávka světa je tu

Dlouho slibované se konečně stalo skutkem a BMW od minulého týdne nabízí i nejmenší jedničkovou řadu v provedení N1, tedy v "užitkové verzi" s možností odpočtu DPH. Cena za přestavbu činí 25 000 Kč a čítá, kromě pár souvisejících úprav, pouze instalaci klasické (čili také klasicky krásné a výtečně řemeslně zpracované) přepážky za zadní sedadla. Cena základního akčního modelu se díky tomu dostane pod hranici 490 tisíc Kč bez DPH. Mnohem zajímavější bude ale odpočet u dražších verzí, kde vám ušetří i několik set tisíc Kč, o které by vás jinak bez okolků obrala nenasytná státní kasa. Možnost odpočtu by se měla týkat všech nabízených verzí, tedy i nejsilnější 130i. Zde si však nejsme úplně jisti a ještě čekáme na potvrzení. Pokud by to byla pravda, získal by model 130i po titulu nejrychlejší hot hatch také označení "nejostřejší dodávka". Dnes si sice v úpravě N1 pořídíte i silnější kombíky či SUV, ale žádný z nich není zažité představě o dodávce tak vzdálen jako právě 130i. Navíc je obvyklé, že nejostřejší modely v nabídce (např. Audi S4 a RS4 Avant) nejsou v provedení N1 k dispozici a BMW 130i  by bylo světlou výjimkou...

BMW 1 se tak stává jedním z mála vozů, kde si pro odpočet DPH jednak nemusíte připlácet za verzi kombi a druhak, pokud jste třeba právník, vozit diplomatku v zavazedelníku určeném pro uspokojení choutek náruživých zahrádkářů. Něco podobného by mělo být standardem, bohužel, v naší zemi je za pracujícího považován zřejmě pouze ten, kdo chodí v montérkách a převáží obkladačky, a u běžného vozu si DPH nepochopitelně stále odečíst nemůžete. A tak se alespoň z tohoto malého vítězství rozumu nad státním otesánkem na chvíli radujme...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků