BMW 1 konečně i s odpočtem DPH, neojstřejší dodávka světa je tu

Dlouho slibované se konečně stalo skutkem a BMW od minulého týdne nabízí i nejmenší jedničkovou řadu v provedení N1, tedy v "užitkové verzi" s možností odpočtu DPH. Cena za přestavbu činí 25 000 Kč a čítá, kromě pár souvisejících úprav, pouze instalaci klasické (čili také klasicky krásné a výtečně řemeslně zpracované) přepážky za zadní sedadla. Cena základního akčního modelu se díky tomu dostane pod hranici 490 tisíc Kč bez DPH. Mnohem zajímavější bude ale odpočet u dražších verzí, kde vám ušetří i několik set tisíc Kč, o které by vás jinak bez okolků obrala nenasytná státní kasa. Možnost odpočtu by se měla týkat všech nabízených verzí, tedy i nejsilnější 130i. Zde si však nejsme úplně jisti a ještě čekáme na potvrzení. Pokud by to byla pravda, získal by model 130i po titulu nejrychlejší hot hatch také označení "nejostřejší dodávka". Dnes si sice v úpravě N1 pořídíte i silnější kombíky či SUV, ale žádný z nich není zažité představě o dodávce tak vzdálen jako právě 130i. Navíc je obvyklé, že nejostřejší modely v nabídce (např. Audi S4 a RS4 Avant) nejsou v provedení N1 k dispozici a BMW 130i  by bylo světlou výjimkou...

BMW 1 se tak stává jedním z mála vozů, kde si pro odpočet DPH jednak nemusíte připlácet za verzi kombi a druhak, pokud jste třeba právník, vozit diplomatku v zavazedelníku určeném pro uspokojení choutek náruživých zahrádkářů. Něco podobného by mělo být standardem, bohužel, v naší zemi je za pracujícího považován zřejmě pouze ten, kdo chodí v montérkách a převáží obkladačky, a u běžného vozu si DPH nepochopitelně stále odečíst nemůžete. A tak se alespoň z tohoto malého vítězství rozumu nad státním otesánkem na chvíli radujme...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků