BMW 1: kompletní ceník (Anglie)

Ačkoliv se předpokládalo, že BMW představí na autosalonu v Ženevě novou řadu 1, nestalo se tak. Nejmenší bavoráček si našel cestu na světlo světa jen o něco později, aby uchvátil nebo šokoval neotřelými tvary z pera Chrise Banglea a opět dokázal, že technicky patří bavoráky na vrchol.

Tip: Více informací o řadě BMW 1 najdete ve starším článku.

Ve Velké Británi se bude jednička prodávat ve verzích Base, SE a Sport s motory 1.6i, 2.0i a dvěma naftovými dvoulitry s výkony 90 a 120 kW (viz tabulku). Dokonce i základní verze Base bude mít ESP a šest airbagů. SE nabídne ve standardu sedmipaprsková 16" litá kola, automatickou klimatizaci či multifunkční volant potažený kůží. Výbava Sport pak přichází se sníženým a tvrdším podvozkem, sportovními sedačkami a pětipaprskovými 16" koly. V příplatkovém katalogu nebude chybět navigace, iDrive, kůže apod.

Motory pro BMW 1

116i

120i

118d

120d

Objem 1.6 l 2.0 l 2.0 l 2.0 l
Výkon 85 kW/115 PS 110 kW/150 PS 90 kW/122 PS 120 kW/163 PS
při otáčkách 6 000/min. 6 200/min. 4 000/min. 4 000/min.
Točivý moment 150 Nm 200 Nm 280 Nm 340 Nm
při otáčkách 4 300/min. 3 600/min. 2 000/min. 2 000/min.
Max. rychlost 200 km/h 217 km/h 201 km/h 220 km/h
Zrychlení na 100 km/h 10,8 s 8,7 s 10,0 s 7,9 s
Spotřeba na 100 km 7,5 l 7,4 l 5,6 l 5,7 l
Převodovka manuální/5 manuální/6 manuální/6 manuální/6

Při pohledu na britské ceny a jejich přepočtu na korunky leckoho zamrazí v zádech:

  • 116i: Base 15 690 liber, SE i Sport 17 640 liber,
  • 120i: Base 18 320 liber, SE 20 270, Sport 20 170 liber,
  • 118d: Base 17 340 librách, SE a Sport 19 290 liber,
  • 120d: Base 18 850 liber, SE a Sport 20 800 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Libra je dle současného kurzu 47 korun, základní verze 116i by tedy stála po přepočtu cca 740 tisíc korun. Pokud se ale podívate na ceny trojkové řady v Británii a porovnáte s českými cenami, jednoduchým výpočtem dostanete přibližné ceny, za které by se mohlo BMW řady 1 prodávat u nás:

  • 116i: 605 tisíc
  • 120i: 728 tisíc
  • 118d: 682 tisíc
  • 120d: 753 tisíc

Ceny jsou podobné nedávno upraveným cenám Compactu trojkové řady, modely 120i a 318ti stojí dokonce téměř na chlup stejně. To dává tušit, že Compact dříve nebo později zcela zanikne a bude nahrazen právě řadou 1.

Ceny Compactu u nás:

  • 316ti: 658 400 Kč
  • 318ti: 728 400 Kč
  • 318td: 712 000 Kč
  • 320td: 765 700 Kč

Poznámka: Model 316ti nemá oproti 116i motor o objemu 1,6 litru, ale 1,8 litru; max. výkon je stejný, motory se ale liší točivým momentem. Model 318ti pak v sobě skrývá motor 2.0i s výkonem 105 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oproti anglickým cenám Golfu jsou ceny vyšší cca o 15 procent. Otázkou je, jaké přesně budou mít jednotlivé verze výbavy, pouhé cenové srovnání totiž není vhodné.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků