BMW 1 GT: německá předokolka se chystá na pařížskou premiéru

15 komentářů

VyHuhuhu
15. září • 12:20

Jediná předokolka, kterou respektuju za jízdní vlastnosti, je Integra Type-R.
BMW tímto žalostně selhává v plnění hesla o zákazníkovi pánem, protože jediné, co mě donutí nekoupit Audi, ale BMW, je pohon zadních kol.

Aston Martin
14. září • 9:21

Chápu, že když se udělá dobrý marketing, tak lidi tleskají čemukoliv, klidně i 2x přeplňovanému 3 válci s objemem 1l v autě o hmotnosti 1600 kg, ale po čistě technické stránce je to nesmysl. aniž bych se těch dědků chtěl zastávat (jo jsem konstruktér spalovacích motorů, tak nejsem objektivní), ale jedna ze základních věcí co se učí na VŠ, že při konstrukci platí jednoduchá technická a konstrukční pravidla bez ohledu co na to říká marketing. Ono když chete mít ideálně vyvážený motor, tak prostě tak klika točí 360° ať se to komu líbí nebo ne a jsou-li válce v řadě pak ty úhly vycházejí jak vycházejí ... jasně že to jde částečně obejít, ale ono nic není zadarmo. Turbo je krásná věc, ale turboefekt už tak hezká radost není (i když v brožurce píšou "téměř neznatelný") a max. výkon a krouťák je sice hezké číslo, ale ono jde spíš o průběh křivky než o její špičku... A už vůbec neřeším životnost a spolehlivost (větší tlaky, jiný způsob plnění, ...) a to že u atmosféry se nikdy nevysype turbo, protože tam prostě není :-)
Aby nebyla mýlka, nejsem zastánce 50let starých konstrukcí, naopak vývoj se super věc, ale je potřeba si říci co a proč dělám. Je-li cílem udělat něco levného s rádoby nízkou úrovní splodin (čož je nesmysl z mnoha důvodů jež tady nebudu popisovat) a spoléhat, že se to brzy začne sypat (skvělé budou peníze z prodeje dílů) a za chvíli si lidě s velkou slávou půjdou koupit nové auto s 2válcem protože je to konstrukčí špička. Otázka je i jízdní režim - když vezmete že hodně (samozřejmě jsou i čestné výjímky) lidí používá auto jako posouvadlo v městském provozu či na cesty při kterých využívá 30 - 40 % potenciálu auta také to o něčem svědčí.
No když si mám vybrat, jestli na ruce hodinky SWISS MADE či Zbastleno v Číně tak a) je správně. Jasně IWC stojí to co stojí, ale když se o ně starám, jednou je dostane i můj kluk, což u těch šuntů zaplatím sice desetinovou cenu, ale za rok koupím další šunt a pak zase a v součtu mě to vyjde dráž a ještě jsem měl na ruce celou tu dobo cosi šíleného ... No a s auty je to totéž.
Tak pro ty co tomu rozumí:
Litry ničím nenahradíš!

Moik
14. září • 13:08

Konstrukce už přece dávno nemá hlavní slovo v konstrukci motorů i celých aut. To hlavní slovo (když pominu akcionáře) má marketingové a PR oddělení. Když (jak píšeš) nasypeme do marketingu polovinu peněz ušetřených v konstrukci, tak jsme ušetřili = zvýšíme zisk nebo to proinvestujeme. Obojí je pro firmu lepší, než udělat dobrý motor. Marketing nejen že to prodá a lidi tomu zatleskají, důležitější je, že marketing a PR lehce znegují následné nářky majitelů. Stač si uvědomit, jak zdejší diskutující už celkem běžně mluví o tom, že auto je na 150tis a 3 roky...to je výsledek všech PR všech automobilek. Proti tomu se nedá bojovat.

Mirec
14. září • 9:20

ze aky drahy korejec :-/

Vasil Ujec
14. září • 12:43

:-D :-D :-Danebo Rencek Megane RS , to jsem zvedavej, s cim se proti nemu BMW se svoji predokolkou vytahne B-]

Moik
14. září • 8:38

Další důkaz toho, že BMW se vede ke krachu nebo minimálně do problémů. Stálé zvyšování zisku nevede BMW správným směrem a nedivil bych se, kdyby z toho nakonec vyšel nejlíp MB... a BMW se zachraňovalo z přílišnýho přiblížení VW+Ford+GM, kde má šanci jen na chvilku, než poleví mánie z toho, že mám BMW. Potom celkem malý BMW nemá proti VW+GM+Ford+PSA šanci.

Zelí
13. září • 19:13

Pokrok se nedá zastavit. A dokonce i v tak zkostnatělé technické struktuře jakou představuje bmw. Dá se jenom říct, zaplať pánbů. To co předvádělo bmw bylo v posledních dvaceti až dvacetipěti letech totální zoufalství.
To už dnes neplatí a to jak v oblasti motorů, kde jejich atmosférické monstra s nepřímým vstřikováním, které byly moderní tak před čtyřiceti lety odchází do věčných lovišť a postupně s mnohaletým zpožděním jsou nahrazovány ve všech parametrech lepším řešením s přímovstřikovými maloobjemovými turbomotory. Tak i v oblasti konstrukce podvozků přichází dnes už se ani nedá říct moderní, protože moderní to bylo před padesáti lety, ale spíš standardní konstrukční řešení automobilu.
Je pravděpodobné, že odhadem tak před deseti-patnácti lety se podařilo z konstrukce v bmw vypakovat do důchodu ty obstarožní konstruktéry, kteří si nic jiného než to co začali mastit v v šedesátých letech v době svého mládí, neuměli v bmw představit a blokovali jakýkoli technický vývoj.
Chápu, že pro některé nekritické obdivovatele mnichovské vrtule to bude těžko stravitelné, ale jiná cesta není.

lethal924
17. září • 18:03

Prave naopak. Nekriticti obtivivatele mnichovske vrtule tohle budou nakupovat ve velkem. Je jim jedno co to je, hlavne ze je na tom znak bmw. Kriticti obdivovatele mnichovske vrtule jiz nekolik let zvraceji

5O
14. září • 6:12

V BMW jezdím od ´96 a když někdo jede se mnou v tedy obstarožní E39, tak uznávají, že reklamní slogen "Freude am Fahren" zcela sedí. 300t km a nic nevrže, nerozpadá se a lak se dá udržovat téměř v původním lesku. Stále se s tím dá jet tiše a bezpečně přes 200km/h a po tisíci kilometrů nezkroucený vystoupit. Zkuste to s předním náhonem u stejně velkého auta. Vím o čem mluvím, měl jsem před tím Xedose s předním, a z toho mě po delší svižné jízdě bolely ruce a ramena z nutnosti neustálého korigování směru. Dědkové to dělali dobře a doufám, že nedají na Vás a nepustí tam dalšího "inovátora" jako byl Bangl, autor E60 E61 kvůli kterému jsem neobměnil...

Dimitrij
14. září • 12:53

Mel sem e39 tak vím o čím mluvíš, do ted s ni mám nejlepší vzpomínky... Dlouho sem koukal na e60 a nemohl sem ji prekousnout, ale ted kdyz to mám, tak nedám na ni dopustit!

bmw_fan
13. září • 22:37

Pocuj kamarat ty sa tomu rozumies .......ked si raz kupis tu jednicku s turbomotorom 3valcovym s peugeotu a po 50tkm ti klakne potom sa len tak budes sam seba pytat kde je ten atmosfericky 6 valcovy dinosaurus ktory prezije vsetko....Ale to debilna Cecho-Slovac uz nevidi ...najlepsie kupit diesel 1,1 aj ked rocne najazdim 2tkm....kde aby si clovek nefanusik alebo zbohatlik kupil auto co si cucne bez problemov 12litrov v meste ....radsej rozhrkanu fabiu so svihadlami na oknach a posedenim jak v hajzli hlavne ,ze ma super turbomotor 1,2tsi maximalne spolahlivy agregat

3z5
13. září • 20:01

Nevím, jestli si to uvědomuješ, ale jsi jednak úsměvný a druhak naprosto debilní. A to ti píšu jako fanoušek neněmeckých automobilů.

jim
13. září • 19:57

Chlastáš metylalkohol, že jsi vypotil takový blábol?

Vasil Ujec
14. září • 12:40

no kez by. tenhle je horsi, je to zivy a aktivni blb :-)Kazdopadne 1ckove BMW je skoda. Bylo v podstate jedine mainstreamove sportovne strizene male auto se zadnim nahonem a slusnymi jizdnimi vlastnostmi pro denni pouziti, navic tam sly koupit i dobre motory.
Ted kdyz BMW vymeklo snad vstanou novi bojovnici a nektera znacka se pochlapi. Treba koupi Lotus nejaci Indi a vytrou BMW zrak, nebo k nam priveze neco z dalneho vychodu Marusja, taky je sympaticka Toyota s jejich GT86 po ktere se jen zaprasilo... ja bych se toho nebal. O downsizingu asistentech elektromobilech a hybridech se vic mluvi, nez by to lidi chteli a i ekologicky zblbli Nemci uz zacinaji pochybovat. Ono se to urovna samo, trh to rozhodne velmi rychle.

lethal924
17. září • 18:16

GT86 je ojedinely slunecni paprsek v jinak pochmurne sede automobilove pritomnosti. Vic takovych!Jinak si nemyslim ze by tohle melo nagradit 1ER, sami to uvadeji jako paskvil oznacenim GT. Ma to byt predohrabni alternativa pro lidi co chcou golfa se znakem BMW. 1er a jeho kupe 2er tu jeste minimalne jednu generaci pobudou. No a kdo vi co bude pak :-D

Doporučujeme

Články odjinud