BMW 1 Coupé se sportovním kitem již v Ženevě, bude i tii?

Na půdě ženevského kongresového centra představí automobilka BMW originální sadu aerodynamických i technických vylepšení pro model 1 Coupé, o který se postarala divize BMW Performance.

Paket optických vylepšení pro nejmenší kupé sestává z aerodynamicky optimalizovaných nárazníků, sportovně vyhlížejících bočních lišt a decentního spoileru na zádi. Dravý charakter podtrhuje černá čára táhnoucí se přes celou boční část.

Interiér naopak připomíná ryze sportovní vozy snad jen volantem s integrovaným LCD displejem, jenž zobrazuje všechny důležité informace jako například teplotu motoru, stopky nebo přetížení. Kombinace černé kůže s alcantarou a hliníkovými lištami budí spíše dojem luxusu a vysokého stupně komfortnosti.

Jak už bylo zmíněno, tovární úpravy se netýkaly jen vzhledu a aerodynamiky, ale „přišlo“ i na technické modifikace. Nechybí například vylepšené sání, kratší kulisa řazení a v neposlední řadě i úprava výfukové soustavy a brzd. Za 19-ti palcovými koly se vpředu ukrývají žluté šestpístkové  třmeny zakusující se do kotouče o průměru 325 mm. Zadní brzdové kotouče jsou průměrem o 5 mm menší.

Tip: Test BMW 135i Coupé naleznete zde.

Tolik oficiální informace. Spekuluje se ale o tom, že představením sady více či méně sportovních vylepšení novinky pro jedničkové kupé neskončí. Realizace by se totiž mohl dočkat i koncept tii, z něhož tento set vzhledově vychází. Pod kapotou sériové verze by se ale neobjevil dvakrát přeplňováný šestiválec 35i, ale nový přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr (snad ne ten naftový...). Takto koncipovaný vůz by takřka dokonale kráčel ve stopách BMW 2002 ti, které mělo pod kapotou rovněž turbem dopovaný benzinový čtyřválec a jeho doménou byla lehkost a ovladatelnost. Uvidíme, zda se tato spekulace dočká v Ženevě potvrzení, nebo se budeme muset spokojit „jen” s představenými doplňky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků