Bloodhound testuje svůj nový raketový vůz. K překonání rychlostního rekordu je zase blíž

Projekt raketového vozu Bloodhound je zase blíže svému cíli. Nyní započaly první reálné testy v Jižní Africe.

Program Bloodhound, jehož jediným cílem je s raketovým vozem stanovit nový rychlostní rekord a konečně prolomit hranici 1000 mil za hodinu, tedy 1609 km/h, už započal reálné testování svého nového vozu LSR. Po nejisté minulosti se projekt dle všeho drží nad vodou a podpora nových investorů posunuje celou věc zase blíže k cíli.

Tým Bloodhoundu tedy poprvé oficiálně ukazuje svůj nový a již funkční vůz LSR (Land Speed Record – pozemní rychlostní rekord), který je nyní testován na poušti Hakskeenpan v Jižní Africe. Střelu na kolech pohání proudový motor ze stíhacího letounu EJ200 Eurofighter Typhoon. První zkoušky se budou pohybovat v rychlostech okolo 800 km/h.

VW zveřejnil záběry z jízdy ID.R v Číně. Takovou rychlost si představíte jen stěží

VW zveřejnil záběry z jízdy ID.R v Číně. Takovou rychlost si představíte jen stěží

Do cílové rychlosti má tedy vůz ještě daleko, nicméně právě v těchto „nižších“ rychlostech musí tým teprve otestovat, jak se auto chová, jak stabilní bude při zpomalování, řeší se samotná aerodynamika v řadě scénářů a zkouškami tedy prochází i jak mechanické brzdy, tak dodatečný padák.

Testy v řadě kategorií teprve ukážou, jak výkonný motor bude nutný pro pokoření zmíněného rekordu. Stanovení rekordu je prozatím plánováno ve výhledové době 12 až 18 měsíců, na celém projektu je tedy stále ještě plno práce.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

S testováním samotného vozu budou v Jižní Africe probíhat i zkoušky nového systému Low Power Wide Area Network (LPWAN), který má pomocí dálkových senzorů rozmístěných na 16kilometrové dráze (jeden senzor na každý kilometr) sledovat rychlost větru, směr větru, teplotu, vlhkost a atmosférický tlak.

Tato bezdrátová síť tedy shrne všechny důležité hodnoty na určeném kusu dráhy, aby tým Bloodhound přesně věděl, s jakými podmínkami se bude vůz při rekordní jízdě potýkat. Například hodnota síly bočního větru je pro jízdu klíčová a na chování vozu v těchto rychlostech má velký vliv. Kromě sledování perfektních podmínek pro stanovení rekordu tak jde samozřejmě rovněž o bezpečnost.

Koenigsegg stanovil nový světový rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Už potřetí!

Koenigsegg stanovil nový světový rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Už potřetí!

Pozemní rychlostní rekord čeká na překonání již velmi dlouhou dobu. Za „volant“ nového Bloodhoundu se má posadit pilot Andy Green. Ten chce ostatně překonat i sám sebe, neboť právě on je držitelem současného pozemního rekordu s rychlostí 1227,9 km/h, který stanovil ve voze Thrust SSC v roce 1997.

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

dnes | Vladimír Kadera
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 69 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků