Bloodhound testuje svůj nový raketový vůz. K překonání rychlostního rekordu je zase blíž

Projekt raketového vozu Bloodhound je zase blíže svému cíli. Nyní započaly první reálné testy v Jižní Africe.

Program Bloodhound, jehož jediným cílem je s raketovým vozem stanovit nový rychlostní rekord a konečně prolomit hranici 1000 mil za hodinu, tedy 1609 km/h, už započal reálné testování svého nového vozu LSR. Po nejisté minulosti se projekt dle všeho drží nad vodou a podpora nových investorů posunuje celou věc zase blíže k cíli.

Tým Bloodhoundu tedy poprvé oficiálně ukazuje svůj nový a již funkční vůz LSR (Land Speed Record – pozemní rychlostní rekord), který je nyní testován na poušti Hakskeenpan v Jižní Africe. Střelu na kolech pohání proudový motor ze stíhacího letounu EJ200 Eurofighter Typhoon. První zkoušky se budou pohybovat v rychlostech okolo 800 km/h.

VW zveřejnil záběry z jízdy ID.R v Číně. Takovou rychlost si představíte jen stěží

VW zveřejnil záběry z jízdy ID.R v Číně. Takovou rychlost si představíte jen stěží

Do cílové rychlosti má tedy vůz ještě daleko, nicméně právě v těchto „nižších“ rychlostech musí tým teprve otestovat, jak se auto chová, jak stabilní bude při zpomalování, řeší se samotná aerodynamika v řadě scénářů a zkouškami tedy prochází i jak mechanické brzdy, tak dodatečný padák.

Testy v řadě kategorií teprve ukážou, jak výkonný motor bude nutný pro pokoření zmíněného rekordu. Stanovení rekordu je prozatím plánováno ve výhledové době 12 až 18 měsíců, na celém projektu je tedy stále ještě plno práce.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

S testováním samotného vozu budou v Jižní Africe probíhat i zkoušky nového systému Low Power Wide Area Network (LPWAN), který má pomocí dálkových senzorů rozmístěných na 16kilometrové dráze (jeden senzor na každý kilometr) sledovat rychlost větru, směr větru, teplotu, vlhkost a atmosférický tlak.

Tato bezdrátová síť tedy shrne všechny důležité hodnoty na určeném kusu dráhy, aby tým Bloodhound přesně věděl, s jakými podmínkami se bude vůz při rekordní jízdě potýkat. Například hodnota síly bočního větru je pro jízdu klíčová a na chování vozu v těchto rychlostech má velký vliv. Kromě sledování perfektních podmínek pro stanovení rekordu tak jde samozřejmě rovněž o bezpečnost.

Koenigsegg stanovil nový světový rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Už potřetí!

Koenigsegg stanovil nový světový rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Už potřetí!

Pozemní rychlostní rekord čeká na překonání již velmi dlouhou dobu. Za „volant“ nového Bloodhoundu se má posadit pilot Andy Green. Ten chce ostatně překonat i sám sebe, neboť právě on je držitelem současného pozemního rekordu s rychlostí 1227,9 km/h, který stanovil ve voze Thrust SSC v roce 1997.

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

včera | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky