Blíží se konec značky Smart? Mercedes možná minivozy nahradí vlastními

Máte rádi vozy Smart? Nástupců se možná ani jeden z modelů nedočká.

Jako blesk z čistého nebe se objevuje informace, že se za značkou Smart a její budoucností začíná zatahovat opona. Dnes už legendární projekt Mercedesu, producent mikroauta, které svou konstrukcí nemá obdoby, tak může skončit s aktuální generací svých vozů.

Když AMG upravovalo Mitsubishi: Debonair dostal nebývale ostrý design

Když AMG upravovalo Mitsubishi: Debonair dostal nebývale ostrý design

Může za to dvojice faktorů, které hrají proti oběma modelům. Podle AutomobilMag se Renault nechystá pokračovat ve společné produkci Twinga a Smartu ForFour. Tato dvojka tedy údajně skončí, až zestárne a její produkce klesne pod výdělečnou mez. 

Druhý faktor hraje proti malému Smartu ForTwo. Ten používá svou drahou platformu a Mercedes by ji chtěl alespoň částečně sjednotit se zbytkem modelové řady. Zejména s budoucím modelem v segmentu B. Ano, Mercedes chce postavit menší vůz, který by se zařadil pod třídu A a konkuroval Audi A1 a Mini.

Vyzrál Mercedes na WLTP? GLE plug-in hybrid by mohlo jezdit za 0 l/100 km

Vyzrál Mercedes na WLTP? GLE plug-in hybrid by mohlo jezdit za 0 l/100 km

Takové auto nemůže sdílet platformu se současnou třídou A, proto bude sdílet komponenty až s příští generací "áčka". Pro tyto účely vznikne platforma pracovně pojmenovaná MX1. Má být plně připravena pro elektrifikaci pohonu a Daimler na ni chtěl spolupracovat s BMW, ovšem Bavoři prý z dohody couvli. Novou plošinu by mělo být možné zmenšit i na úroveň Smartu. A Mercedes uvažuje, že tyto malé segmenty zabere sám. Pokud se tyto plány naplní, Smart by mohl skončit už přibližně v roce 2026.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků