Blíží se konec značky Smart? Mercedes možná minivozy nahradí vlastními

Máte rádi vozy Smart? Nástupců se možná ani jeden z modelů nedočká.

Jako blesk z čistého nebe se objevuje informace, že se za značkou Smart a její budoucností začíná zatahovat opona. Dnes už legendární projekt Mercedesu, producent mikroauta, které svou konstrukcí nemá obdoby, tak může skončit s aktuální generací svých vozů.

Když AMG upravovalo Mitsubishi: Debonair dostal nebývale ostrý design

Když AMG upravovalo Mitsubishi: Debonair dostal nebývale ostrý design

Může za to dvojice faktorů, které hrají proti oběma modelům. Podle AutomobilMag se Renault nechystá pokračovat ve společné produkci Twinga a Smartu ForFour. Tato dvojka tedy údajně skončí, až zestárne a její produkce klesne pod výdělečnou mez. 

Druhý faktor hraje proti malému Smartu ForTwo. Ten používá svou drahou platformu a Mercedes by ji chtěl alespoň částečně sjednotit se zbytkem modelové řady. Zejména s budoucím modelem v segmentu B. Ano, Mercedes chce postavit menší vůz, který by se zařadil pod třídu A a konkuroval Audi A1 a Mini.

Vyzrál Mercedes na WLTP? GLE plug-in hybrid by mohlo jezdit za 0 l/100 km

Vyzrál Mercedes na WLTP? GLE plug-in hybrid by mohlo jezdit za 0 l/100 km

Takové auto nemůže sdílet platformu se současnou třídou A, proto bude sdílet komponenty až s příští generací "áčka". Pro tyto účely vznikne platforma pracovně pojmenovaná MX1. Má být plně připravena pro elektrifikaci pohonu a Daimler na ni chtěl spolupracovat s BMW, ovšem Bavoři prý z dohody couvli. Novou plošinu by mělo být možné zmenšit i na úroveň Smartu. A Mercedes uvažuje, že tyto malé segmenty zabere sám. Pokud se tyto plány naplní, Smart by mohl skončit už přibližně v roce 2026.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

dnes | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků