Blíží se konec miniaut? Budou tak drahá, že přestanou dávat smysl

89 komentářů

Marex
13. února • 23:30

Ani se tomu trendu moc nedivím, protože když se člověk podívá třeba na zevnějšek a vnitřek těch pidi vozítek, tak je to hnus. Přijde mi to jako vozítka pro klauny. Auta, která dříve spadala do segmentu malých vozů za ty roky dosti narostla a slouží většinou nadále primárně jako městské přibližovadlo, ale není problém s nima vyrazit i na dálnice a hlavně vypadají mnohem lépe a jsou přitom o trochu dražší. Sice mám rád malé auta velikosti 3,8 až 4m, jako je Mini nebo Swift, ale ty klaunské pidi "smartvozítka" už nemusím.

Álois
12. února • 21:12

No, pěkné Lojzíku Bureši alias bůh ví kdo, vidím že tě diskutující opět vybodovali, i když se schováváš pod různými jmény.:-P:-P:-P:-P

Toper
12. února • 21:18

Jde vidět, zle si ty svý sračky, co sem píšeš, pluskuješ leda sám.

Álois
13. února • 16:20

Toper, ty jsi stejná sračka jako Bureš.

Toper
14. února • 10:45

To klidně budu, stačí mi, když nebudu takový ubožák, jako jsi ty.

Álois
12. února • 15:23

Bureši alias Jirkox, ty si myslíš že ti to pomůže s tvojí diagnozou? když budeš psát pod mojí přezdívkou. Tvá nemoc se tím jen prohloubí a padneš do depresí.;-)

Net
11. února • 20:47

Já mám malé auto a jsem za něj rád, jezdím hlavně po Praze a ušetřil jsem takového času díky parkování v místech, kam se větší automobily nevejdou. Chápu, že to není auto pro každého a na dovolenou je prostě lepší větší auto, ale především jako druhé auto do rodiny dává malé auto prostě smysl. Na co mít dvě stejná auta, čím více se liší, tím častěji bude na něco jedno z nich lepší. Někdo bude chtít jako druhé auto opravdový off-road, někdo něco malého, někdo sporťák...

Erik
12. února • 7:41

Áno. Takto to dáva zmysel. Kolega má Smax. Ale po meste najradšej jazdí so ženinou bublinou Microu.

Josef
11. února • 18:23

Zaujalo mne několik postřehů diskutujících, které ukazují různé strany pohledu na "miniauta".1. Předně - je zajímavé uvědomit si, co je vlastně miniauto a kam se dostalo v rámci procesu "kynutí" (neustálého zvětšování), které postihlo všechny kategorie aut. Když jsem jednou dostal jako náhradní CityGo po dobu opravy Octavie, tak mne překvapila prostornost a někdě dokonce psali, že CotyGo bylo uvnitř širší a větší než Fabia. Tedy na předních sedadlech mi to tehdy tak i přišlo.2. Miniauta asi budou stále v oblibě v takových městech jako Paříž apod. Když jsem byl v Paříži Octavií a Superbem, tak jsem byl několikrát v situaci, kdybych uvítal kraťoučké miniauto na zaparkování. A v takovém případě Smarth Fortwo je v případě parkování k nezaplacení.3. Když se tak podívám na cenový a technologický vývoj v oblasti aut, tak mne napadl příměr se stihačkama. Dřívé byla rozhodující cena motoru a draku a avionika/eletronika byla jen drobným "doplňkem" za "pár kaček". Dnes je to naopak - rozhodující je cena avioniky (palubní střelecké a meteorologické radary, autopiloty, navigační systémy, palubní počítače, speciální displeje a nejrůznější "asitestenti" pro řízení střelby apod. Cena motoru(ů) a draku je v porovnání s tou elektronikou v podstatě bezvýznamná.U aut se to vyvíjí podobným způsobem a pokud bude povinné vybavení všech nejrůznějších bezpečnostních a a eklogických systémů a havarijních "hlásičů" povinností a třeba se budou muset povinně montovat do aut i "černé skřňky", tak to zvedne cenu do takové výše, že rozdíl v ceně mezi velkým a miniautem bude už potom zanedbatelný, spočívající jen v rozdílech ceny za pár plechů a "železa" navíc ve větší karoserii a v trošku složitějším motoru (nějaký "válec" navíc). To už potom zůstane opravdu jen smysluplým použití malých aut nebo spíše možná nižší střední třída či měnší SUV.4. Když se člověk podívá na věc z hlediska zájmu mladých, tak se nedivím, že dávají přednost něčemu jinému a klidně jako způsob dopravy zvolí veřejnou hromadnou dopravu nebo třeba TAXI, či jeho "diskutovanou" formu. Pokud se člověk zamyslí nad provozními náklady (pojistné, stoupající cena aut a stoupající cena servisních nákladů, která se složitostí aut bude dále narůstat a celkovou situací v provozu na "silnicích" (v Česku...), tak se ani mladým nedivím, že se jejich zájem ubírá jiným směrem, než za auty. Třeba i to cestování mezi Prahou a Ostravou je příjemnější a rychlejší v Pendolinu, než po "skvělých" českých "dálnicích".5. Z toho, co je výše napsáno, tak částečně vyplývá i skutečnost "automobilismu" v Česku: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ojetin... ... Proto, pokud to ještě jde, lidi nakupují jednoduchá poměrně jednoduše a levně opravitelná ojetá auta a ty se pak budou v Česku "hýčkat" celá desetilení.... No a pokud "legislativa" a "výkonné" složky moci v Česku zasáhnou a zakážou provoz starých aut, tak se vrátíme pár desítek let zpět a většina lidí bude jezdit hromadnou dopravou, jak jsem se už zmínil.Pro skupinu majetných se nic nezmění, pořád budou jezdit v tom, co se jim líbí bez ohledu na to, kolik to stojí.Když jsem se podíval na další vývoj "bodovacího" systému, tak za pár let to nebudu muset možná řešit, protože drobné "zamyšlení" a podlehnutí "emocím" za volantem pořádného auta může znamenat vybodování. A následné peripetie s navrácením řidičáku člověka otráví do té míry, že z řízení auta se stane prostá nezáživná povinnost (nebo dokonce stresující povinnost). No a potom v takovém případě může nastat situace, že dojde k obrození miniaut, které "nakynou" do rozměrů nižší střední třídy. Přece jezdit max rychlostí kolem 100 km/hod na velké vzdálenosti bude otrava a člověk raději sedne do toho Pendolina, či letadla a na pojíždění po městě a jeho blízkém okolí to auto nižší střední třídy bude naprosto stačit. A skalní nadšenci se přesunou na uzavřené závodní okruhy - autodromy...

mpolan
11. února • 20:44

Líp se to napsat nedá. Je to přesně tak, miniauta nejvíce ničí požadavky na bezpečnostní výbavu, na všemožné hlásiče, pípače a blikače, které mají za cíl běžného řidiče akorát tak naštvat.

nesmysl na hlavu
11. února • 11:13

Ukázka zvrácenosti nařízení EU a totálního nesmyslu co vymýšlejí. Smysl by přeci dával konec SUV a aut s velkou spotřebou a zbytečně mastodontní velikostí a naopak podpora malých aut co tolik nepřekáží, nesmrdí ani neškodí..

R2
11. února • 13:49

EU tlaci (nebo to predstira) na 3 veci: ochranu klimatu, ochranu ovzdusi a bezpecnost. To vse zvysuje ceny a zvysene ceny dopadaji nejhure na mala auta, kde je pri stejnem absolutnim narustu ceny nejvyssi relativni zdrazeni. To vede potencialniho kupujiciho k rozhodnuti ze tri moznosti. Prvni je koupit male auto, presto, ze je drazsi, druhou je jit do vetsiho, kdyz uz rozdil neni tak veliky a treti moznosti je nekoupit auto. Pokud EU veri, ze se podari zdrazovat auta takovym zpusobem, ze se nezanedbatelna cast zakazniku rozhodne pro treti moznost, tak to nemusi byt z jejich pohledu az tak zvracene. A ja osobne predpokladam, ze EU ve treti moznost docela veri, jinak by smele neplanovala snizeni poctu aut na polovinu do roku 2050.

Joe Doe
11. února • 14:12
R2
11. února • 15:19

Samozrejme, protoze me jen hrablo, zadne EURO normy neexistuji, zadne limity CO2 se nezavadeji, povinne bezpecnostni prvky v autech se nenavrhuji, komisari nevystupuji na konferencich o doprave se svymi vizemi "bezemisnich" dopravnich prostredku a nulove umrtnosti, car-sharingu, zvysovani dulezitosti cyklistiky a verejne dopravy, a v neposledni rade se zmeny v metodikach (napriklad prechod z NEDC na WLTP) provadeji postupne a uvazene. ;-)

Álois
11. února • 19:23

Jsi duševně nemocný člověk, požádej doktora o léky. Třeba ještě není pozdě.

dzero pero
11. února • 14:09

Snizovani poctu aut znamena snizovani prijmu statu z DPH a spotrebni dane.Doufam, ze zde neni nikdo natolik naivni, aby veril, ze stat bude jen tak prihlizet, jak mu klesaji prijmy a tim rozpocet (treba prave i na socialni "projekty"). Hadejte, jak to asi skonci. Skoncime bez aut a bez penez. ;-) Stat totiz ty prijmy dorovna nejak jinak, opet ovsem z nasich kapes.

Aladin
11. února • 15:12

Jenže stát se probudí za 5 minut 12. V současné době emisní normy diktují zelení. Jen greenpeace mělo v EU 25 lobistů, víc než Daimler. Normy NO2 pro ulice: Eu 40, Švýcaři 80, US 103. Normy No2 pro pracoviště, EU kolem 900, Švýcaři 6000. Tady je jasně vidět, že nejde o čistý vzduch, ale o potlačení individuální dopravy. Nejdřív sejmou auta, pak se zaměří na elekrohračky tím, že jim začnou měřit nepřímé emise a tam budou mít zelení magoři ještě víc nabito. Výroba jedné baterie pro Teslu vyprodukuje tolik emisí, jako bychom jezdili 8 let jedním vozem na benzín. Takže se úředníci buď proberou nebo budeme jezdit vlakem a na kole.

dzero pero
11. února • 16:07

Me osobne snizovani emisi v principu nevadi.Jen mi prijde divne, ze se tak silene snazime a pritom obyvatelstvo EU tvori jen 7% svetove populace. Stejne tak mi neni jasne, proc se tak masivne omezuji emise v pripade automobilismu, kdyz cele odvetvi dopravy tvori jen 14% svetovych emisi.Prijde mi to, jako by jiste "elity" ponekud nechapaly, ze jsme uplne vsichni na jedne lodi. Neverim, ze nas jakkoliv intenzivni sebemrskacstvi bez spoluprace se zbytkem sveta zachrani.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
R2
11. února • 23:03

EU udava podil silnicni dopravy na emisich sklenikovych plynu ve vysi 20% (data z roku 2016), z toho jsou asi 3/4 emisel osobnich aut a dodavek, celosvetove cislo samozrejme muze byt jine, hodne to souvisi s tim, jaky je v ruznych casteh sveta energeticky mix, tedy hlavne jak se ziskava elektrina nebo teplo a jak je tam rozvinuta doprava. Mnohe limity, regulace a celkove planovane postupy na snizeni emisi sklenikovych plynu se mi take nelibi, nemluve o tom, ze bychom mohli polemizovat o vlivu cloveka na vyvoj klimatu nebo schopnosti pripadny trend vyrazne zpomalit ci zvratit. Na druhou stranu je treba pripustit, ze v soucasne dobe prevazuje nazor, ze vliv cloveka existuje a snaha o snizeni emisi ma smysl a pokud s timto nazorem politici souhlasi, tak mi prijde pomerne logicke, ze relativne bohate a rozvinute zeme, coz je i pripad vetsiny clenu Evropske Unie budou v popredi snah o omezeni emisi. Jinak nevim, zda je to bez spoluprace se zbytkem sveta, Parizskou dohodu ratifikovalo vice nez 180 zemi sveta a mnohe rozvinute zeme se zavazaly k pomerne vyraznym redukcim emisi. I kdyz je faktem, ze od ni odstupuji USA, jako 2. nejvyznamejsi producent sklenikovych plynu, coz samozrejme vyrazne ohrozuje naplnovani dohodnutych cilu.

dzero pero
11. února • 14:03

Onehda pri prilezitosti povineho zavadeni eCall jsem psal, ze jeho prinos bude, dle meho nazoru, prinejmensim sporny a motivace jeho povinneho zavadeni nejasna. Sletlo se sem cele hejno dobroslintu tvrdicich, ze "... i kdyby to melo zachranit jen jeden zivot ...", ma to smysl.Ani ne rok s rokem se sesel a vyrobci narikaji, ze tohle " ... i jen jeden zivot zachranujici ..." dobrodini prodrazuje vyvoj a vyrobu mini aut tak, ze prestavaji byt ekonomicky smysluplna. Kde jsou nyni vsichni ti slintaci dobra? Proc tady neplesaji blahem, ze prave oni si za ty zachranene zivoty a dalsi pozitiva, velice radi priplati?

fanúšik
11. února • 13:52

Konečne niekto poukázal na podstatu, cieľom je možnosť č.3.

dzero pero
11. února • 12:42

Predevsim, nemyslim, ze by EU byla zvracena. Ne ze by nemela nejake ty mouchy, obcas i masarky, ovsem stale ma na hony daleko k SSSR. Pokud Vam EU vadi, absolutne nikdo Vam nebrani presidlit do zeme a diktatury dle Vasi libosti. B-]

uc
11. února • 12:57

Ty jsi dobrý demagog. Nebylo psáno, že je EU zvrácená. Je psáno, že zvrácenr je nařizení.

dzero pero
11. února • 13:58

Nu dobra. Mate pravdu. Mam tomu rozumet tak, ze stehovani do nejake te mile diktatury se odklada? :-D :-D :-D

fanúšik
11. února • 11:13

Ten nadpis je úplne zavádzajúci, mal by znieť "Niektorí výrobcovia zvažujú koniec miniáut", a niektorí vôbec, taký Fiat v Taliansku, však tam v mestách sú samé miniautá, úzke uličky, jedine mini.

JK
11. února • 14:27

Tak v Itálii dělají úzké uličky jen půl "úspěchu". Zbytek jim zařídila vláda docela extrémními daněmi. Ital by taky rád jezdil v SUV jako ostatní - uličky neuličky - je to prostě trend. Ale u nich je to extrémně drahý špás oproti Smartu (kterých je v Římě násobně více než 500vek), nebo Fiatu.

Joe Doe
12. února • 7:09

Oooou keeeeej. Zavidim ti tvoju odhodlanost mat suv v ulickach, kde sa v krizovatke nicim inym ako Aygom alebo Smarton nevytocis.

JK
12. února • 10:41

Proč mou odhodlanost? Itálie není složena pouze ze středověkých měst a městeček s úzkými ulicemi. Velký podíl na malém počtu i SUV mají prostě agresivní daně. Když přijedeš do Říma, tak vidíš Clia, Dacie, Smarty a Fiaty, ještě je tam hodně Lancií Ypsilon. SUV mají buď Carabinieri Land Rovery, nebo je tam BMW se zahraniční SPZ. A Řím nepatří zorvna k městům, kde by si se dramaticky s SUV prodíral. Ano, jsou tam místa, kde se dostaneš pouze skůtrem, ale není takové celé město, jako například Bologna, kde už SUV může být rebelující odhodlaností. Pointa mé poznámky je, že Italové nejsou tak prozřetelní, že by prostě automaticky vyžadovali malá auta proto, že jsou to Italové, ale proto, že jsou tak extrémně zdanění.

Marex
14. února • 0:12

Je to tak. Itálie je naprostý brutus, co se týče zdanění automobilů. Jenom dodám, kdo o tom nemá páru, může si přečíst, proč tomu tak je https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/vlastn... ... Ze stejného důvodu je Itálie také kolébkou LPG ;-)

fanúšik
12. února • 11:15

Vystrč niekedy nos z domu a choď sa do Talianska pozrieť najmä na niektorých ostrovoch je miniauto doslova nevyhnutnosť, preliezol som celú IT od severu až na juh. Rozdiel medi Českom a Slovenskom a Talianskom je najmä v tom že oni si ponechali takmer všetky historické budovy a nezbúrali ich ako u nás komunisti.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JK
12. února • 13:08

Podívat se tam osobně. Páni, to by mě nenapadlo. Rozdíl není jenom v tom, že by se u nás bouralo za komunismu. Bouralo se i za císaře i za první republiky a i před tím a před tím,... Města se upravovala vždy aktuálním potřebám. Navíc jsme spadali pod úplně jiný kulturně společenský vliv. Paříž, jak ji jistě ze svých cest znáš dnes, vyrostla převážně v období klasicismu, kdy se bouraly celé bloky a budovaly vzdušné bulváry. Stejně tak v Praze, při budování velké Prahy byla prováděna asanace celých čtvrtí z nichž nejznámější je bývalé židovské město, které by svým urbanismem mohlo s trochou mžourání evokovat úzké italské uličky. Italové nikdy nepřijali Gotiku - nejznámější realizace je milánský dóm (ale i ten je tak nějak "po jejich"), který jsi určitě v Miláně viděl, proto je spousta jejich historických center ještě středověkých - románských, a následně až renesančních. U nás bys zachovalou renesanci hledal skoro pod lupou. I ta Telč má barokní štíty domů - díky divoké Jezuitské rekatolizaci, je většina našich historických měst barokních. Následovaly ony budovatelské asanace a historizující "provzdušňování" - tedy opět klasicismus, historismus, romantismus,... Z této éry vznikla například Pařížkská - po vzoru Paříže. Určitě víš, že i kdyby komunisti například nezbourali část pražského Žižkova, že bychom tam stejně neobdivovali ani románský, ani renesanční sloh. Že Bratislava, mimo průmyslová centra (u nás Kladno, Most, Ostrava, ...), dostala asi nejvíc na pr.el ještě neznamená, že se tohle dělo historicky pouze oněch 40. let. Bratislava si o to svým geopolitickým umístěním říkala po celou dobu své existence. Čímž tedy zvěrstva komunismu na lidech, městech, či krajině v žádném případě neobhajuji. A že dnes tvrdíme "to komunisti" je alibismus. Lidi si je demokraticky zvolili (vím, že u vás volby dopadly trochu jinak) a tak to byli češi, moraváci, slezané, slováci, kdo si ničili města a krajinu a udávali sousedy. Ale zpět k Itálii. Mám i několik přátel - Italů - pro upřesnění, kteří by vyměnili 500ku za cokoli většího, kdyby s tím nebylo spojeno ono přísné "trestání daněmi". Oni i ti Italové občas vystrčí niekedy nos z domu a na skútru, kterým jezdí do těch úzkých uliček se to dělá "blbě".

Erik
11. února • 10:11

Sa mrkni do Ríma, do Paríža. Vraj koniec miniáut.

Brutus
11. února • 9:57

Už aby to bylo. Nepraktické, nebezpečné.,, drahé prostě k hovnu. A když vezmu, že za necelých 200 000 mám na výběr velký Logan, Sandeo dokonce i MCV či Dooker tak si to může koupit jen hlupák. Navíc za 200 000 máte krásnou 3-4roky starou ojetinu nižší střední třídy, MPV, SUV. A je hkoupost tvrdit, že v tomhle chtějí jezdit ženy. To si myslí jen hlupáci páni. Ženský chtějí jezdit ve velkých autech

Jarmilek
11. února • 11:02

Podle auta poznat IQ. Pán bude zdatný myslitel. :-D

Álois
11. února • 19:21

Podle auta poznám duševně nemocného. A to jsi ty. Zkus navštívit odborníka.

dzero pero
11. února • 10:44

Ja tyhle male vozy povazuji za vylozene nebezpecne. Jsou levne a tak si je koupi kdejaky mamlas s pocitem, jak s celym automotive "vybehl", kdyz poridil auto za "pul darma". Problem je v tom, ze tito lide nechteji akceptovat fakt, ze male auto zdaleka neni to same jako "dospele" auto. Chybejici pricne stabilizatory; vlecena zadni naprava; mala kola; kratky rozvor; bubnove brzdy na zadni naprave; casto pomerne vysoka, uzka karoserie s velkou bocni plochou atd. temto lidem zhola nic nerikaji. Hodne z nich tato mala auta pouziva stejnym zpusobem jako "dospela" auta, ovsem zcela bez znalosti a uvazeni rizik.Kdyz pak clovek na dalnici potka Smarta plandajiciho zleva doprava pri 160 km/h, ma hruzu, kdy kdy se mu priplete do cesty. V kombinaci s neridicem (snad chapete co tim myslim), to muze byt velmi nebezpecna zalezitost i pro ostatni ucastniky provozu. Prirovnal bych to k odjistenemu granatu v rukou nekoho, kdo vubec nepa potuchy, co to drzi.

Eliška
11. února • 11:12

Trochu si cintáš na triko. Z vlastní zkušenosti vím, že Smartu jeho podvozek s koly vystrčenými do rohů a standardně montované ESP, ABS, EBD a hydraulický brzdový asistent dávají pro neznalce dost překvapivou stabilitu. Kde je problém, to je kvalita českých silnic, s jejich dírami. A vůbec jsem nepochopila, jak se ti může připlést do cesty na dalnici Smart plandajiciho zleva doprava pri 160 km/h, když máš jet 130 km/h?

dzero pero
11. února • 16:52

Netusil jsem, ze je mezi nami tolik kandidatu na darcovstvi organu. Skutecne tolik lidi veri, ze 3 brzdne asistenty a ESP dokazi z miniauta udelat dalnicni dostavnik pro bezpecnou jizdu ve vyssich rychlostech?Ze ja blbec neprodavam auta! :-D :-D :-D :-D :-D

JirkaX
11. února • 17:34

Vždyť ty jsi sám uvedl tolik zbytečných argumentů, tak co se divíš. Malý rozvor 2420 (Fabia 2470, 5 cenťáků rozdíl nestojí za řeč), bubnové brzdy mají i mnohem větší auta, mají i své výhody, vlečená zadní náprava, to je teda dálniční argument, nijak extra vysoký to CityGo taky není, i kola mají vyhovující velikost. Že by nemělo stabilizátor na přední nápravě se mi nezdá, ale stopro to nevím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dzero pero
12. února • 11:03

Auta typu Fabie nepovazuju za "dospela". Chapu, ze se mnou vetsina lide nebude souhlasit, ale cim vic minusu, tim vetsi radost. :-D :-D :-D :-D :-P

Álois
13. února • 16:23

Ty jsi nedospělej, měl by jsi se jít léčit. Třeba ještě není pozdě.

dzero pero
11. února • 12:36

Ano, presne teto typ lidi. Jeste jste zapomela na naprosto stezejni asistent: eCall ten vam z auta udela primo superstabilni formuli. :-P B-]Vsemohouci prirodo, snazne Te prosim, zabran memu setkani s touto osobou.

JirkaX
11. února • 12:42

Řekl bych, že ona to vidí podobně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dzero pero
11. února • 12:54

Pak je vse v naprostem poradku. ;-)

Joe Doe
11. února • 9:57

A co takto Kei cars?

znalec
11. února • 10:36

Kei cars su vysledkom zdanovania - nikto normalny si ich nekupi, kym nemusi.

Joe Doe
12. února • 7:08

Pretoze u nas sa auta vobec nekupuju kvoli znizeniu zakladu dane a odpisom, vsak ;)

Moik
11. února • 9:53

Mně to nepřekvapuje a nemůže za to součástka za 2000kč ani vývoj motoru sdíleného napříč modely a značkami. Vývoj aut aktuálně kopíruje USA před x10 lety..SUV pickupy a ostatní monstra. Kdo by mezi tím jezdil v Aygu? A další věcí je, že se dál dojíždí. Kdo bydlí v centru (jako já) asi to zvládne úplně bez auta a má jen jedno větší na delší štreky 2x týdně, kdo dojíždí, ten si koupí aspoň Fiestu nebo možná už i Golfa/Focuse. No a ten zbytek, který při častém parkování ocení Aygo je těch pár %, které ubývají.

Erik
11. února • 10:15

Väčšina veľkých miest je autami preplnená a nejaké F150 si tam kúpi iba mentálne slabší jedinec. Navyše európske mestá sú podstatne staršie a jaksi neboli urbanisticky pripravené na autá.

kari
11. února • 10:26

Podívej se na složení aut v Praze například, jak v oblibě jsou SUV a nemusí to být ani ta největší, ale i střední SUV je proti Aygu jak tank. A že středních SUV je poslední dobou požehnaně. Takže evidentně jsou města plná mentálně slabších jedinců, ale prostě realita je taková.

MV.
11. února • 15:59

Stredni SUV v pudorysu nezabere vic nez octavia, v cem je problem? Kombiky a limuziny vyssich trid zabiraji vetsi mnozstvi mista :) navic rozdil mezi suv a crossoverem je jen v pohonu kol, ty kategorie nejsou pro tuto diskuzi moc vhodne rozdelene...

OnlyTruth
12. února • 14:59

pohon kol by som ani nepovedal, vacsina suv su predne pohony s motorom 1,0-1,6 a vysokym taziskom ... su to v podstate zo stranky sportovsti nemehla.. ale v ramci bezpecnosti urcite pomoze vyssi posed pri zrazke..

Erik
11. února • 10:44

To je deformácia CZ/SK. Tu je auto zároveň status. Takže musí jazdiť po meste v X3/X5 ... aby ukázal že na to má.

JirkaX
11. února • 12:17

A potom třeba Duster je co?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Álois
11. února • 19:20

Duster je auto pro dementního Bureše

Rom an
11. února • 12:34

Nebezpečná hnusná nekvalitní krabice, když to tedy chceš vědět :-D

Álois
12. února • 17:45

Ahoj Lojzíku.:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

JirkaX
11. února • 12:40

:-D

Maxi
11. února • 12:02

Kravina, auto je status v Německu stejně jako třeba v UK.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
11. února • 14:11

V istych skupinach obyvatelstva ano. Ale su to marginalne skupiny, ktore si potrebuju nieco dokazovat, nieco ako u nas manik na starom Cayenne so zimakmi, co nikdy netankuje viac ako za 20 eur. Vacsinova spolocnost sa na to davno nehra.Zil som v Britanii v tzv. gated developments, XKR zaparkovane vedla Roveru 75, moje Mazdy nicim nevybocovali z vozoveho parku.Alebo teraz vo Francuzsku. Private road, niekto ma LC500h, niekto Levante, dalsi Dustera alebo staru 206, su tam 2 nove Ayga, par toyotackych hybridov... Ti ludia to skratka neriesia.A obcas pride na navstevu niekto na Superbe s belgickou diplomatickou znackou... co dokazuje, ze Superb sa nekupuje, Superb sa fasuje :)

Marek71
12. února • 11:37

Třeba v Německu jsou tou skupinou Turci nebo obecně přistěhovalci. Se mi zdá, že v jejich komunitě kdo nemá Mercedes, jakoby ani nebyl, resp. není úspěšný. Takže když kolem čtvrté přijíždí do firmy uklízečky, tak je to samý Mercedes :-)Jinak ve čtvrti, kde bydlím, bydlí většinou "echt" Němci a skladba vozů je různá, povětšinou Německá auta (MB, Audi, VW), pak ale taky Duster a Doker od Dacie a i něco malého do města.

pacho
11. února • 19:00

presne tak, tam sa nik nevyvyšuje nad druhým, len preto, že je bohatší. Tak ako musí byť podnikateľská vrstva, tak isto musí byť , aj ten smetiar, policajt, čašník... tam to nik nerieši.

Mirek
11. února • 11:13

To také není úplně pravda. Mladí lidé dnes často dávají přednost mobilu... před autem. Můj syn se řídí heslem, že stejně za chvíli auta budou pro většinu lidí nedostupná, z cenových důvodů, a před několika léty si odmítl udělat řidičák a jezdí všude hromadnou dopravou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
fanúšik
11. února • 11:30

A aký vplyv to má človek ktorý si nekúpi auto na podiel segmentu Mini na predaji ?

kari
11. února • 11:59

Asi žádný a nijak to s tím nesouvisí. Ale je to postřeh, který je pravdivý. Mladí mají jiný pohled. Myslím mladí jako teeneageři. Auto je pro n jen prostředek dopravy a čím více toho umí "samo" tím pro ně lepší. Řeší konektivitu a asistenty. Jen kdyby jsme jim řekl, že pro mě je nejzábavnější auto s manuální převodovkou a normálním motorem. Budu za fosila :-DAle dost možná se tím celkem zmenší počet aut. Budou dražší, lidem bude jedno jestli je poveze auto, nebo trolejbus a ve městech by mohlo aut ubýt, ale asi to stejně nebude nic, co by bylo zásadněji vidět.

Mirek
11. února • 16:50

Naprosto přesně.

Álois
11. února • 19:25

Bože vy jste hlupáčci.

Mirek
12. února • 11:25

Hlupáček jsi jedině ty. Synovi bude 22 a vcelku jsou mu auta ukradená, ale jeho život je přesně odrazem toho, co napsal kari a rozhodně není zdaleka sám. Občas dělám jemu a jeho kamarádům asistenci, když náhodou něco nejde zvládnout hromadnou dopravou. Buď jsi zastuzený starý mládenec, nebo nemáš děti, případně nevíš, co tvé děti dělají a čím se baví a už vůbec tě to nezajímá. ještě jedna varianta tady je, zkrátka jsi mladý, ale nemáš na to zvládnout tyto činnosti. Jedna z mnoha aktivit těchto mladých je, i mého syna, třeba toto https://www.krizemkrazem.net/... . Co naopak nedělá je geocaching a má rozum.

Vauban
13. února • 11:16

pojem "mladi ludia" je trosku matuci...ja som do 30ky auta vôbec neriesil a nevedel som ani ako funguje motor, bol som sam, bez zavazkov, v meste funguje MHD tak naco riesit auto...ale takto to predsa bolo v mestach vzdy, aj v USA pred 40 rokmi, mladi frajeri si kupovali stare jazdenky akurát len tam, kde si ich aj vedeli opravit, co je na sidlisku trochu problem najma z dovodu modernych technologiivsetci "mladi ludia" s vlastnym byvanim v mojom okoli riesia kupu auta, samozrejme poznam aj ludi z mamahotelov, ktori aj ked maju prachy tak obetuju slobodu za pohodlie u mamicky a otravuju cele okolie s rozvozom...mne to nie je sympaticke a dost ma obmedzuje kazdy mesiac volat niekoho z rodiny aby mna alebo nejaku vec previezolludia vypravaju o nejakých novych trendoch u mladych ludi akoby niekedy existovali casy, kedy si teenageri hromadne jazdili na vlastnych autach...take nieco nikdy neexistovalo, akurát si mozno skor robili vodicaky lebo mohli viac jazdit na autach svojich rodicov (ktore za socíku nemal kazdy) a nezabudajme, ze dnes skoro cele populacne rocniky idu na vysoku skolu, cize moznost jazdit autom je este mensia (moj kamarat si spravil vodicak este na strednej ked mal 18, mesiac jazdil na tatkovom aute a potom odisiel studovat do Prahy, domov chodil len na prázdniny a nikam nepotreboval chodit autom, takze 5 rokov nejazdil vôbec...a to je a vzdy bol velky fanusik aut a stale snival o sportiaku a vlastnom aute)vlastnenie auta bolo vzdy prilis drahe, generacie zo socíku dostali byty za babku tak cele uspory mohli vrazit do nového auta, "no ale ti dnesni mladi o tie auta vôbec nejavia zaujem lebo chcu len telefony..." - toto je proste blbost, naco vysolit 10-15 tisíc € na auto ked si potrebujem nasetrit 20-30 tisíc € aby som vôbec dostal 30 rocnu hypoteku na byt? Zaujem by bol len keby to nebolo take drahe. Rozhodne si myslim, ze akonahle mlady clovek zacne riesit s vlastnym byvanim so zivotnym partnerom tak tam to vlastne auto zacne riesit bez ohladu na to aky mal dovtedy zivotny styl. Nejaka "mobilova generacia" a pod. argumenty tu nehraju velku ulohu. Skor je to o tom ci to auto potrebuje alebo nie.

OnlyTruth
13. února • 12:05

spravne napisane suhlasim

OnlyTruth
12. února • 14:56

dufam raz ked budem mat syna nebude taky sprosty ako vas .. sorry ale ja by som to fakt nechcel

Mirek
12. února • 18:13

Hloupý rozhodně není. To, že ty jsi idiot, sorry, a myslíš si, že jen tvé představy o životě jsou ty správné, tak toho jsem se naštěstí u svého syna nedočkal.

OnlyTruth
13. února • 12:02

mam phd a riesim rozne matematicke problemy , takze asi sprosty nebudem ani ja ... pohlad na svet ma kazdy rozny nie sme rovnaky ale od toho ked ma niekto skreslene predstavy tak to nie je vsetko ok ... ked sa budeme len vozit v nejakych vozitkach nic si nebudeme vediet urobit sami, na vsetko budeme volat stale niekoho tak znas budu len tucne tukové masy, ktore sa budu presuvat na nejakom pase z jedneho bodu na druhy ...

Mirek
13. února • 17:30

A navíc dedukuješ něco, co nikdo nenapsal. Není to tak dávno, co lidé jezdili prakticky jen vlaky a předtím na vozech, koních, chodili pěšky... a o autech se jim ani nesnilo. Ty máš nějaký problém s lidmi, kteří nechtějí auta, využívají hromadnou dopravu, jezdí na kole, chodí hodně pěšky? Z takových otylí lidé nebudou, ale z tebe asi ano, když tohle tvrdíš, aniž dotyčné znáš a pravděpodobně i do kuchyně k lednici popojíždíš autem. A pokud jde o vzdělání, to nebrání vůbec v tom, aby byl člověk prakticky nepoužitelný. Docela dost takových znám, mají auto a na váhu raději nestoupnou, aby ji nerozšlápli. Například jeden náš ředitel to má do práce asi 500 m, je široký skoro jak vysoký a do práce jezdí autem s dieselovým motorem, a to se vyplatí.

OnlyTruth
14. února • 14:36

rozumiem tvojim obavam , jazdim dost autom , do prace , a zaroven mam rad sportovu jazdu cize hobby s autami na trati .. ale od toho rad bicyklujem, chodim na tury a cvicim cize neznamena ze musim byt automaticky tucny .. neodsudzujem ani hromadnu dopravu ale nepacia sa mi ludia, ktory nevedia nic nevedia jazdit a nic si sami nevedia spravit

Vóša
11. února • 9:48

Blíží se konec VW a to je rozdíl...

Álois
11. února • 19:19

Vóša je dementní dítě Vošického

dzero pero
11. února • 12:43

Hur, hura :-D :-)) :-)

Bureš.
11. února • 10:47

Blíží se konec Hyundai i10 :-D:-D:-D

Álois
11. února • 18:40

Ahoj jmenovče Lojzo Bureši alias jirkaX co s tebe zase vypadne?

pirate
11. února • 9:55

Neblíží.

Brutus
11. února • 9:58

Už je

pirate
11. února • 10:00

Hloupost.

Álois
11. února • 19:24

Ty jsi hlupák. Stejný jako Bureš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jaro
11. února • 20:26

Álois, tvoje hlboké myšlienky ma dostali.

pacho
11. února • 18:53

VW BA prepúšťa 3000 zamestnancov, a to bol najziskovejší VW vrámci európy. Čiže čosi sa v koncerne deje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jaro
11. února • 20:23

Čo sa deje nie je žiadne tajomstvo, modely ktoré sa vyrábajú v Bratislave sa nevyrábajú nikde inde a neboli ani inde presunuté, proste im klesol odbyt.

Thomas Fuk
13. února • 17:45

Jak kterým. Malým ano, ale bratislavským SUV ani omylem. Jen Touareg prošel generační obměnou, což se vždy krátkodobě na číslech projeví, Q7/SQ7/Q8 čekají na homologaci motorů dle WLTP.

fanúšik
11. února • 11:19

VW nekončí ale v Mini segmente sú Škoda Citygo, a Seat Mii neúspešné, Možno ešte VW Up má predaje ale pri celkových problémoch VW sa ani nečudujem že ho chcú odpísať, však v Bratislave sa má vyrábať už len v 1 zmene, to bude pomalý koniec.

Doporučujeme

Články odjinud