Městská miniauta auta mají možná na kahánku. Podle nejnovějších zpráv se o stav tohoto segmentu obávají i velcí giganti jako Volkswagen či PSA.
Časy se prostě mění a podle informací webu Automotive News Europe se koncerny Volkswagen a PSA Group obávají o budoucnost městských miniaut. Přestože v Evropě tato vozidla v roce 2017 ještě zahrnovala 8 % prodaných aut na trhu, výrobci se obávají, že stále přísnější emisní normy a požadavky na stále rozsáhlejší výbavu v autech nakonec segment pomalu zničí.
Zisk z prodeje miniaut, jakými jsou třeba Volkswagen up! nebo Peugeot 108, se tak u automobilek stále snižuje. A v budoucnu tomu zřejmě nebude lépe. Například vedoucí koncernu VW Herbert Diess nyní zmínil hlavně nástup nových emisních limitů od roku 2020, které by u malých aut mohly razantně navýšit jejich ceny díky zástavbě nové techniky ke splnění těchto norem.
A nízká cenovka byla samozřejmě v tomto segmentu vždy hlavní prodejní strategií, jelikož miniauta sedí na úplném začátku hierarchie dostupných aut. Podle Diesse by se tak mohla cena modelu up! zvýšit až o 3500 euro (asi 90 tisíc korun). „Nevím, kolik našich zákazníků by si poté mohlo naše nejnižší výchozí modely dovolit,“ dodal Diess.
V rámci francouzského PSA Group se poté mluví o ukončení produkce v závodu v Kolíně, který má od roku 2021 patřit Toyotě. S ukončením výroby by podle informací Automotive News Europe mohlo PSA zcela odejít ze segmentu malých kompaktních aut, kdy se Peugeot 108 a Citroën C1 už nemají dočkat nástupce.
S tím přitom souvisí zvyšování cenovek těchto vozů díky poptávce po stále rozsáhlejší výbavě, která uvnitř levných dostupných modelů prostě nedává smysl. „Schopnost dosáhnout zisku právě v tomto segmentu je ohrožena pro všechny výrobce, a to již pouze z důvodu, kolik výbavy a technologií musíme do modelů přidávat,“ řekl novinářům provozní ředitel PSA pro Evropu Maxime Picat.