Blíží se konec miniaut? Budou tak drahá, že přestanou dávat smysl

Městská miniauta auta mají možná na kahánku. Podle nejnovějších zpráv se o stav tohoto segmentu obávají i velcí giganti jako Volkswagen či PSA.

Časy se prostě mění a podle informací webu Automotive News Europe se koncerny Volkswagen a PSA Group obávají o budoucnost městských miniaut. Přestože v Evropě tato vozidla v roce 2017 ještě zahrnovala 8 % prodaných aut na trhu, výrobci se obávají, že stále přísnější emisní normy a požadavky na stále rozsáhlejší výbavu v autech nakonec segment pomalu zničí.

Zisk z prodeje miniaut, jakými jsou třeba Volkswagen up! nebo Peugeot 108, se tak u automobilek stále snižuje. A v budoucnu tomu zřejmě nebude lépe. Například vedoucí koncernu VW Herbert Diess nyní zmínil hlavně nástup nových emisních limitů od roku 2020, které by u malých aut mohly razantně navýšit jejich ceny díky zástavbě nové techniky ke splnění těchto norem.

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

A nízká cenovka byla samozřejmě v tomto segmentu vždy hlavní prodejní strategií, jelikož miniauta sedí na úplném začátku hierarchie dostupných aut. Podle Diesse by se tak mohla cena modelu up! zvýšit až o 3500 euro (asi 90 tisíc korun). „Nevím, kolik našich zákazníků by si poté mohlo naše nejnižší výchozí modely dovolit,“ dodal Diess.

V rámci francouzského PSA Group se poté mluví o ukončení produkce v závodu v Kolíně, který má od roku 2021 patřit Toyotě. S ukončením výroby by podle informací Automotive News Europe mohlo PSA zcela odejít ze segmentu malých kompaktních aut, kdy se Peugeot 108 a Citroën C1 už nemají dočkat nástupce.

Opel láká na novou Corsu. Vrcholné verzi nasadí i Matrix LED světlomety

Opel láká na novou Corsu. Vrcholné verzi nasadí i Matrix LED světlomety

S tím přitom souvisí zvyšování cenovek těchto vozů díky poptávce po stále rozsáhlejší výbavě, která uvnitř levných dostupných modelů prostě nedává smysl. „Schopnost dosáhnout zisku právě v tomto segmentu je ohrožena pro všechny výrobce, a to již pouze z důvodu, kolik výbavy a technologií musíme do modelů přidávat,“ řekl novinářům provozní ředitel PSA pro Evropu Maxime Picat.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 116 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků