Blíží se konec miniaut? Budou tak drahá, že přestanou dávat smysl

Městská miniauta auta mají možná na kahánku. Podle nejnovějších zpráv se o stav tohoto segmentu obávají i velcí giganti jako Volkswagen či PSA.

Časy se prostě mění a podle informací webu Automotive News Europe se koncerny Volkswagen a PSA Group obávají o budoucnost městských miniaut. Přestože v Evropě tato vozidla v roce 2017 ještě zahrnovala 8 % prodaných aut na trhu, výrobci se obávají, že stále přísnější emisní normy a požadavky na stále rozsáhlejší výbavu v autech nakonec segment pomalu zničí.

Zisk z prodeje miniaut, jakými jsou třeba Volkswagen up! nebo Peugeot 108, se tak u automobilek stále snižuje. A v budoucnu tomu zřejmě nebude lépe. Například vedoucí koncernu VW Herbert Diess nyní zmínil hlavně nástup nových emisních limitů od roku 2020, které by u malých aut mohly razantně navýšit jejich ceny díky zástavbě nové techniky ke splnění těchto norem.

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

A nízká cenovka byla samozřejmě v tomto segmentu vždy hlavní prodejní strategií, jelikož miniauta sedí na úplném začátku hierarchie dostupných aut. Podle Diesse by se tak mohla cena modelu up! zvýšit až o 3500 euro (asi 90 tisíc korun). „Nevím, kolik našich zákazníků by si poté mohlo naše nejnižší výchozí modely dovolit,“ dodal Diess.

V rámci francouzského PSA Group se poté mluví o ukončení produkce v závodu v Kolíně, který má od roku 2021 patřit Toyotě. S ukončením výroby by podle informací Automotive News Europe mohlo PSA zcela odejít ze segmentu malých kompaktních aut, kdy se Peugeot 108 a Citroën C1 už nemají dočkat nástupce.

Opel láká na novou Corsu. Vrcholné verzi nasadí i Matrix LED světlomety

Opel láká na novou Corsu. Vrcholné verzi nasadí i Matrix LED světlomety

S tím přitom souvisí zvyšování cenovek těchto vozů díky poptávce po stále rozsáhlejší výbavě, která uvnitř levných dostupných modelů prostě nedává smysl. „Schopnost dosáhnout zisku právě v tomto segmentu je ohrožena pro všechny výrobce, a to již pouze z důvodu, kolik výbavy a technologií musíme do modelů přidávat,“ řekl novinářům provozní ředitel PSA pro Evropu Maxime Picat.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků