Blíží se konec miniaut? Budou tak drahá, že přestanou dávat smysl

Městská miniauta auta mají možná na kahánku. Podle nejnovějších zpráv se o stav tohoto segmentu obávají i velcí giganti jako Volkswagen či PSA.

Časy se prostě mění a podle informací webu Automotive News Europe se koncerny Volkswagen a PSA Group obávají o budoucnost městských miniaut. Přestože v Evropě tato vozidla v roce 2017 ještě zahrnovala 8 % prodaných aut na trhu, výrobci se obávají, že stále přísnější emisní normy a požadavky na stále rozsáhlejší výbavu v autech nakonec segment pomalu zničí.

Zisk z prodeje miniaut, jakými jsou třeba Volkswagen up! nebo Peugeot 108, se tak u automobilek stále snižuje. A v budoucnu tomu zřejmě nebude lépe. Například vedoucí koncernu VW Herbert Diess nyní zmínil hlavně nástup nových emisních limitů od roku 2020, které by u malých aut mohly razantně navýšit jejich ceny díky zástavbě nové techniky ke splnění těchto norem.

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

A nízká cenovka byla samozřejmě v tomto segmentu vždy hlavní prodejní strategií, jelikož miniauta sedí na úplném začátku hierarchie dostupných aut. Podle Diesse by se tak mohla cena modelu up! zvýšit až o 3500 euro (asi 90 tisíc korun). „Nevím, kolik našich zákazníků by si poté mohlo naše nejnižší výchozí modely dovolit,“ dodal Diess.

V rámci francouzského PSA Group se poté mluví o ukončení produkce v závodu v Kolíně, který má od roku 2021 patřit Toyotě. S ukončením výroby by podle informací Automotive News Europe mohlo PSA zcela odejít ze segmentu malých kompaktních aut, kdy se Peugeot 108 a Citroën C1 už nemají dočkat nástupce.

Opel láká na novou Corsu. Vrcholné verzi nasadí i Matrix LED světlomety

Opel láká na novou Corsu. Vrcholné verzi nasadí i Matrix LED světlomety

S tím přitom souvisí zvyšování cenovek těchto vozů díky poptávce po stále rozsáhlejší výbavě, která uvnitř levných dostupných modelů prostě nedává smysl. „Schopnost dosáhnout zisku právě v tomto segmentu je ohrožena pro všechny výrobce, a to již pouze z důvodu, kolik výbavy a technologií musíme do modelů přidávat,“ řekl novinářům provozní ředitel PSA pro Evropu Maxime Picat.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků