Blanka se otevře 20. září, když vše dobře dopadne. Máme se na to těšit?

Blanka se otevře 20. září, když vše dobře dopadne. Máme se na to těšit?

Po několika odkladech to vypadá, že by se letos v září opravdu mohl otevřít tunel Blanka. Dnes to řekl v rozhovoru pro Radiožurnál radní pro dopravu Petr Dolínek. Není ale tak docela jisté, jak moc dobrá zpráva to vlastně je.

Pět odpovědí na otázku, proč je uzavřené Smetanovo nábřeží nesmysl  

Pět odpovědí na otázku, proč je uzavřené Smetanovo nábřeží nesmysl  

Důvodem číslo jedna je totiž skutečnost, že termín 20. září není ještě stoprocentní. Mokré kabely jsou sice už vyměněny, ale tunel čekají další zkoušky. Otevření Blanky se dočkáme pouze v případě, kdy všechno dopadne dobře a všichni dodavatelé všechno zvládnou.

Druhým důvodem jsou následná opatření, která mají otevření Blanky doprovázet. Jinak řečeno, i když by se mohlo třeba zdát, že nový tunelový komplex některým místům uleví, snadno se může stát, že to nebude pravda, protože magistrát a především některá zájmová sdružení by zase jiná místa velmi ráda ucpala.

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

Už minulý rok se hovořilo třeba o uzavření Smetanova nábřeží i ulice Újezd (aby nebylo možné Smetanovo nábřeží objet), zúžit by se měla kompletně celá magistrála, kam by se navíc mělo nastěhovat velké množství semaforů a přechodů tak, aby se průjezd zpomalil.

Jen pro připomenutí, už teď tam je snížená rychlost na 50 km/h (přirozeně hlídaná radary a občas vysloužilými dálničními Passaty) a někde také položen takzvaný tichý asfalt. Pokud bude realizováno rozdělení magistrály pomocí semaforů, výsledkem bude akorát snížení plynulosti provozu a vyšší hlučnost způsobená zastavováním a rozjížděním automobilů. 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků