Bizarní W3 Triposto na podvozku Porsche 911

Přestavby na základě vozů Porsche 911 jsou velmi běžné. Ale něco takového jako W3 Triposto jste zaručeně ještě neviděli.

Za volantem tohoto vozu jistě nesplynete s davem. Již samotná pozice volantu a řidičova sedadla uprostřed vozu jsou jedinečné. Nutno dodat, že ze siluety Porsche 911 toho na voze Triposto mnoho nezbylo, takže před námi stojí agresivní, leč úhledný otevřený speedster. Za zrodem tohoto stroje stojí Clyde a Hugh Kwokové ze společnosti Wingho Auto Classique z Montrealu, postavili jej již v roce 2005. Clyde je profesorem na místní technické vysoké škole, zatímco Hugh má za sebou úspěšnou závodnickou kariéru. Takže se jedná o dvojici, která má všechny předpoklady ke stavbě kvalitního prototypu neortodoxního sportovního vozu.

Při konstrukci přestavěné karosérie byly v rozsáhlé míře využity náročné materiály včetně uhlíkových vláken a kevlaru, jimiž se nemůže pyšnit každé auto. Podlahová plošina s motorem zůstala takřka beze změn zachována z Porsche 911, zato tvarování karosérie má za úkol vzdát hold nejvýznamnějším modelům Porsche z historie.

Motor vozu Triposto dosahuje výkonu rovných 300 koní, což vozu s pohotovostní hmotností pouhých 1 050 kg umožňuje rychle dosáhnout rychlosti 290 km/h. Rychlá jízda s tímto vozem však vzhledem k otevřenému kokpitu vyžaduje pevnou vůli a kvalitní přilbu. Vzhledem k uspořádání třímístného interiéru, kdy spolujezdci sedí po obou stranách řidiče, se můžete při ostré jízdě kochat stereofonním dojmem z jekotu cestujících.

Své přestavby si bratři Kwokové cení na čtvrt milionu dolarů. Tato dosti vysoká cena vůz posouvá na úroveň individuálních úprav vozů Ferrari a podobných, ale můžete si být jistí nejen úžasnými zážitky ze svezení, ale především skutečně propracovanou a od detailu dotaženou konstrukcí. Vzhledem ke zmíněným atributům bude W3 Triposto zřejmě skutečně exotickým zjevením, což z něj dělá zajímavou příležitost k investici do budoucna či rozšíření sbírky klasických automobilů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
W3 Triposto

 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků