Bizarní výzkum Fordu: Řízení sporťáku je prý lepší než líbání

Ford vyrábí perfektní sportovní auta. Že je jejich řízení opravdu vzrušující, dokazuje bizarním výzkumem na vědecké úrovni.

Ford vyrábí skvělá sportovní auta, jejichž řízení musí být vzrušující i pro ty, kteří autům jako takovým příliš neholdují. Vždyť jen představa jízdy v pětilitrovém Mustangu kdekomu rozbuší srdce. Ford ale šel více do hloubky a zjistil, jak vzrušující je řízení jeho sportovních modelů ve srovnání s relativně běžnými denními činnostmi.

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Studie se zaměřila na měření okamžiků vrcholného vzrušení při nakupování, fotbalovém zápase, sledování Her o trůny, tančení salsy, jízdě na horské dráze, stravování, líbání a samozřejmě při řízení sportovního automobilu. Lidé zapojení do výzkumu prošli během všech uvedených činností měřením, z něhož Ford získal počet takzvaných „bzučivých okamžiků“. Porovnáním výsledků a jejich seřazení se snadno došlo k překvapivému závěru.

Líbání, tančení salsy a stravování podle studie nepřinášení žádné momenty vrcholného vzrušení. Nakupování, sledování Her o trůny a fotbalového zápasu patří k průměru, následovalo řízení sportovního automobilu, a se třemi „bzučivými“ momenty se na vrcholu umístila jízda na horské dráze.

Ford Focus RS jako prohrnovač sněhu. Podívejte se na video z Islandu

Ford Focus RS jako prohrnovač sněhu. Podívejte se na video z Islandu

Aby Ford výsledky svého průzkumu umocnil, natočil video, které najdete na konci článku. Hlavním hrdinou je Focus RS osázený 200.000 diod a vybavený systémem, který dokáže zpracovávat emoce řidiče a reflektovat je prostřednictvím světelného výstupu.

Možná vám to připadá jako zbytečnost, sběr dat však pomůže výzkumníkům, kteří se zabývají tím, jak mohou samotná vozidla lépe porozumět emocím řidičů a reagovat na ně. Například, je-li řidič ve stresu, unavený a podobně. Pozadím výzkumu je tedy vlastně bezpečnost provozu.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků