Bizarní výzkum Fordu: Řízení sporťáku je prý lepší než líbání

Ford vyrábí perfektní sportovní auta. Že je jejich řízení opravdu vzrušující, dokazuje bizarním výzkumem na vědecké úrovni.

Ford vyrábí skvělá sportovní auta, jejichž řízení musí být vzrušující i pro ty, kteří autům jako takovým příliš neholdují. Vždyť jen představa jízdy v pětilitrovém Mustangu kdekomu rozbuší srdce. Ford ale šel více do hloubky a zjistil, jak vzrušující je řízení jeho sportovních modelů ve srovnání s relativně běžnými denními činnostmi.

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Studie se zaměřila na měření okamžiků vrcholného vzrušení při nakupování, fotbalovém zápase, sledování Her o trůny, tančení salsy, jízdě na horské dráze, stravování, líbání a samozřejmě při řízení sportovního automobilu. Lidé zapojení do výzkumu prošli během všech uvedených činností měřením, z něhož Ford získal počet takzvaných „bzučivých okamžiků“. Porovnáním výsledků a jejich seřazení se snadno došlo k překvapivému závěru.

Líbání, tančení salsy a stravování podle studie nepřinášení žádné momenty vrcholného vzrušení. Nakupování, sledování Her o trůny a fotbalového zápasu patří k průměru, následovalo řízení sportovního automobilu, a se třemi „bzučivými“ momenty se na vrcholu umístila jízda na horské dráze.

Ford Focus RS jako prohrnovač sněhu. Podívejte se na video z Islandu

Ford Focus RS jako prohrnovač sněhu. Podívejte se na video z Islandu

Aby Ford výsledky svého průzkumu umocnil, natočil video, které najdete na konci článku. Hlavním hrdinou je Focus RS osázený 200.000 diod a vybavený systémem, který dokáže zpracovávat emoce řidiče a reflektovat je prostřednictvím světelného výstupu.

Možná vám to připadá jako zbytečnost, sběr dat však pomůže výzkumníkům, kteří se zabývají tím, jak mohou samotná vozidla lépe porozumět emocím řidičů a reagovat na ně. Například, je-li řidič ve stresu, unavený a podobně. Pozadím výzkumu je tedy vlastně bezpečnost provozu.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků