Bizarní výzkum Fordu: Řízení sporťáku je prý lepší než líbání

Ford vyrábí perfektní sportovní auta. Že je jejich řízení opravdu vzrušující, dokazuje bizarním výzkumem na vědecké úrovni.

Ford vyrábí skvělá sportovní auta, jejichž řízení musí být vzrušující i pro ty, kteří autům jako takovým příliš neholdují. Vždyť jen představa jízdy v pětilitrovém Mustangu kdekomu rozbuší srdce. Ford ale šel více do hloubky a zjistil, jak vzrušující je řízení jeho sportovních modelů ve srovnání s relativně běžnými denními činnostmi.

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Studie se zaměřila na měření okamžiků vrcholného vzrušení při nakupování, fotbalovém zápase, sledování Her o trůny, tančení salsy, jízdě na horské dráze, stravování, líbání a samozřejmě při řízení sportovního automobilu. Lidé zapojení do výzkumu prošli během všech uvedených činností měřením, z něhož Ford získal počet takzvaných „bzučivých okamžiků“. Porovnáním výsledků a jejich seřazení se snadno došlo k překvapivému závěru.

Líbání, tančení salsy a stravování podle studie nepřinášení žádné momenty vrcholného vzrušení. Nakupování, sledování Her o trůny a fotbalového zápasu patří k průměru, následovalo řízení sportovního automobilu, a se třemi „bzučivými“ momenty se na vrcholu umístila jízda na horské dráze.

Ford Focus RS jako prohrnovač sněhu. Podívejte se na video z Islandu

Ford Focus RS jako prohrnovač sněhu. Podívejte se na video z Islandu

Aby Ford výsledky svého průzkumu umocnil, natočil video, které najdete na konci článku. Hlavním hrdinou je Focus RS osázený 200.000 diod a vybavený systémem, který dokáže zpracovávat emoce řidiče a reflektovat je prostřednictvím světelného výstupu.

Možná vám to připadá jako zbytečnost, sběr dat však pomůže výzkumníkům, kteří se zabývají tím, jak mohou samotná vozidla lépe porozumět emocím řidičů a reagovat na ně. Například, je-li řidič ve stresu, unavený a podobně. Pozadím výzkumu je tedy vlastně bezpečnost provozu.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků