Bizarní výzkum Fordu: Řízení sporťáku je prý lepší než líbání

Ford vyrábí perfektní sportovní auta. Že je jejich řízení opravdu vzrušující, dokazuje bizarním výzkumem na vědecké úrovni.

Ford vyrábí skvělá sportovní auta, jejichž řízení musí být vzrušující i pro ty, kteří autům jako takovým příliš neholdují. Vždyť jen představa jízdy v pětilitrovém Mustangu kdekomu rozbuší srdce. Ford ale šel více do hloubky a zjistil, jak vzrušující je řízení jeho sportovních modelů ve srovnání s relativně běžnými denními činnostmi.

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Studie se zaměřila na měření okamžiků vrcholného vzrušení při nakupování, fotbalovém zápase, sledování Her o trůny, tančení salsy, jízdě na horské dráze, stravování, líbání a samozřejmě při řízení sportovního automobilu. Lidé zapojení do výzkumu prošli během všech uvedených činností měřením, z něhož Ford získal počet takzvaných „bzučivých okamžiků“. Porovnáním výsledků a jejich seřazení se snadno došlo k překvapivému závěru.

Líbání, tančení salsy a stravování podle studie nepřinášení žádné momenty vrcholného vzrušení. Nakupování, sledování Her o trůny a fotbalového zápasu patří k průměru, následovalo řízení sportovního automobilu, a se třemi „bzučivými“ momenty se na vrcholu umístila jízda na horské dráze.

Ford Focus RS jako prohrnovač sněhu. Podívejte se na video z Islandu

Ford Focus RS jako prohrnovač sněhu. Podívejte se na video z Islandu

Aby Ford výsledky svého průzkumu umocnil, natočil video, které najdete na konci článku. Hlavním hrdinou je Focus RS osázený 200.000 diod a vybavený systémem, který dokáže zpracovávat emoce řidiče a reflektovat je prostřednictvím světelného výstupu.

Možná vám to připadá jako zbytečnost, sběr dat však pomůže výzkumníkům, kteří se zabývají tím, jak mohou samotná vozidla lépe porozumět emocím řidičů a reagovat na ně. Například, je-li řidič ve stresu, unavený a podobně. Pozadím výzkumu je tedy vlastně bezpečnost provozu.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků