Bizarní výzkum Fordu: Řízení sporťáku je prý lepší než líbání

Ford vyrábí perfektní sportovní auta. Že je jejich řízení opravdu vzrušující, dokazuje bizarním výzkumem na vědecké úrovni.

Ford vyrábí skvělá sportovní auta, jejichž řízení musí být vzrušující i pro ty, kteří autům jako takovým příliš neholdují. Vždyť jen představa jízdy v pětilitrovém Mustangu kdekomu rozbuší srdce. Ford ale šel více do hloubky a zjistil, jak vzrušující je řízení jeho sportovních modelů ve srovnání s relativně běžnými denními činnostmi.

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Studie se zaměřila na měření okamžiků vrcholného vzrušení při nakupování, fotbalovém zápase, sledování Her o trůny, tančení salsy, jízdě na horské dráze, stravování, líbání a samozřejmě při řízení sportovního automobilu. Lidé zapojení do výzkumu prošli během všech uvedených činností měřením, z něhož Ford získal počet takzvaných „bzučivých okamžiků“. Porovnáním výsledků a jejich seřazení se snadno došlo k překvapivému závěru.

Líbání, tančení salsy a stravování podle studie nepřinášení žádné momenty vrcholného vzrušení. Nakupování, sledování Her o trůny a fotbalového zápasu patří k průměru, následovalo řízení sportovního automobilu, a se třemi „bzučivými“ momenty se na vrcholu umístila jízda na horské dráze.

Ford Focus RS jako prohrnovač sněhu. Podívejte se na video z Islandu

Ford Focus RS jako prohrnovač sněhu. Podívejte se na video z Islandu

Aby Ford výsledky svého průzkumu umocnil, natočil video, které najdete na konci článku. Hlavním hrdinou je Focus RS osázený 200.000 diod a vybavený systémem, který dokáže zpracovávat emoce řidiče a reflektovat je prostřednictvím světelného výstupu.

Možná vám to připadá jako zbytečnost, sběr dat však pomůže výzkumníkům, kteří se zabývají tím, jak mohou samotná vozidla lépe porozumět emocím řidičů a reagovat na ně. Například, je-li řidič ve stresu, unavený a podobně. Pozadím výzkumu je tedy vlastně bezpečnost provozu.

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 1 příspěvek
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků