Bizarní konverze na prodej. BMW M5 E39 někdo přetvořil na generaci E60

Na větší podivnost už dnes asi nenarazíte. Máme zde klasické BMW M5 E39, které se někdo rozhodl konvertovat na modernější generaci E60 a ke všemu jej nyní prodává za cenu převyšující originál.

BMW M5 generace E39 z let 1998 až 2003 by někteří fanoušci nazvali doslova kultovním rychlým sedanem. Dnes už se jedná o ceněnou klasiku s milovaným designem tehdejších „bavoráků“, atmosférickým osmiválcem pod kapotou a charakterem nájemného zabijáka. Záměr následující konverze se tedy může zdát minimálně nejasný.

Britský CarThrottle totiž z německé inzerce náhodou vyhrabal bizarní BMW M5, které sice vypadá jako modernější nástupce E60, ale při bližším pohledu zde mnoho věcí nesedí. Dle informací v inzerátu se jedná o starou M5 E39, jejíž díly karoserie podstoupily konverzi na novější E60. Proč? Tuto informaci prodejce neuvádí.

BMW na Norschleife testuje ostrou verzi X2. Dvoulitrové M35i zní zajímavě!

BMW na Norschleife testuje ostrou verzi X2. Dvoulitrové M35i zní zajímavě!

Výsledná práce navíc žádného nadšence do BMW nenadchne ani neošálí. Díky rozšířeným blatníkům byste vpředu možná tipovali rozsáhleji upravenou E60, nicméně v zadních částech se tvorba křivek moc nepovedla a vypadá prostě nedotaženě.  

Kola pochází z BMW M6, podvozek je nyní vzduchový s velkou nádrží v kufru a nové potahy sedaček ve starém interiéru nehrají dohromady. Původních 294 kW (400 koní) bylo úpravami vyhnáno na 323 kW (440 koní) a maximální rychlost teď podle všeho čítá 305 km/h.

Výroba BMW řady 8 spuštěna. Takto se nové kupé skládá dohromady

Výroba BMW řady 8 spuštěna. Takto se nové kupé skládá dohromady

Nejhorší informací ale bude, že za konverzi majitel zaplatil kolem 25.000 euro, tedy v přepočtu asi 645.000 korun – ještě smutnější detail, pokud tyto úpravy podstoupila zachovalá M5 E39. Na prodejcovu zmínku o „ideální koupi pro sběratele či fanoušky BMW“ si udělejte názor sami…

Koneckonců, přestavěná M5 E39 s najetými 136.500 kilometry je nabízena za 34.750 euro, tedy asi 896.550 korun. Cena, za kterou v každém případě seženete jak originální, zachovalou E39, tak rovněž opečovávanou E60 s rozumným nájezdem.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků