Bitter uvede levnější verzi sedanu Vero

Malosériový německý výrobce Bitter je znám produkcí přestavěných sériových vozů z produkce General Motors. Vloni se do povědomí vrátil svým sedanem Vero, o němž jsme vás informovali na tomto místě, a jedná se o interpretaci v Austrálii vyráběného Holdenu Statesman. I přes jistou exkluzivitu tohoto vozu je jeho cena přes 120 000 euro dosti vysoká, vezmeme-li v potaz, že Bitter přepracoval jen exteriér a pozměnil interiér vozu. Je tedy jasné, že se Vero prodává pouze kusově, výrobce proto rozhodl, že své prodeje podpoří dostupnějším modelem.

Vůz s pracovním názvem Junior se měl původně představit již v Ženevě, ale týmu se nepodařilo včas dokončit vývoj, takže si na něj musíme počkat až do Frankfurtu. Půjde opět o modifikaci některého z vozů GM, zvláště pokud jde o pohonnou jednotku, a základní cena se očekává v oblasti okolo 25 000 euro. Pokud veřejnost ve Frankfurtu projeví dostatečný zájem, začne jeho výroba ještě letos.

V Ženevě přesto jedno novinku prezentoval. Jedná se o Vero Sport, které však vychází z jiného modelu australské značky Holden, a sice typu Commodore. Kromě jiného motoru a kratšího rozvoru se vyznačuje odlehčenou konstrukcí (pohotovostní hmotnost ovšem zůstává na nemalých 1 762 kg) a výkonným osmiválcem LS2 s objemem rovných šest litrů. Kompresorem přeplňovaná verze Vera Sport dosahuje výkonu 600 koní a ukáže zřejmě záda i BMW M5. Je totiž takřka o metrák lehčí a o 80 koní silnější. Značka Bitter má své zastoupení také v České republice, jde tak vlastně o jedinou možnost jak si u nás oficiální cestou pořídit vůz Holden.

Erich Bitter upravuje vozy GM již přes třicet let. Prvním strojem z jeho dílen byl model CD, jenž vycházel ze zkráceného podvozku prestižního Opelu Diplomat s velkým osmiválcem, jehož se vyrobilo několik stovek. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bitter Vero
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků