Bitter uvede levnější verzi sedanu Vero

Malosériový německý výrobce Bitter je znám produkcí přestavěných sériových vozů z produkce General Motors. Vloni se do povědomí vrátil svým sedanem Vero, o němž jsme vás informovali na tomto místě, a jedná se o interpretaci v Austrálii vyráběného Holdenu Statesman. I přes jistou exkluzivitu tohoto vozu je jeho cena přes 120 000 euro dosti vysoká, vezmeme-li v potaz, že Bitter přepracoval jen exteriér a pozměnil interiér vozu. Je tedy jasné, že se Vero prodává pouze kusově, výrobce proto rozhodl, že své prodeje podpoří dostupnějším modelem.

Vůz s pracovním názvem Junior se měl původně představit již v Ženevě, ale týmu se nepodařilo včas dokončit vývoj, takže si na něj musíme počkat až do Frankfurtu. Půjde opět o modifikaci některého z vozů GM, zvláště pokud jde o pohonnou jednotku, a základní cena se očekává v oblasti okolo 25 000 euro. Pokud veřejnost ve Frankfurtu projeví dostatečný zájem, začne jeho výroba ještě letos.

V Ženevě přesto jedno novinku prezentoval. Jedná se o Vero Sport, které však vychází z jiného modelu australské značky Holden, a sice typu Commodore. Kromě jiného motoru a kratšího rozvoru se vyznačuje odlehčenou konstrukcí (pohotovostní hmotnost ovšem zůstává na nemalých 1 762 kg) a výkonným osmiválcem LS2 s objemem rovných šest litrů. Kompresorem přeplňovaná verze Vera Sport dosahuje výkonu 600 koní a ukáže zřejmě záda i BMW M5. Je totiž takřka o metrák lehčí a o 80 koní silnější. Značka Bitter má své zastoupení také v České republice, jde tak vlastně o jedinou možnost jak si u nás oficiální cestou pořídit vůz Holden.

Erich Bitter upravuje vozy GM již přes třicet let. Prvním strojem z jeho dílen byl model CD, jenž vycházel ze zkráceného podvozku prestižního Opelu Diplomat s velkým osmiválcem, jehož se vyrobilo několik stovek. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bitter Vero
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků