Bitter uvede levnější verzi sedanu Vero

Bitter uvede levnější verzi sedanu Vero

Malosériový německý výrobce Bitter je znám produkcí přestavěných sériových vozů z produkce General Motors. Vloni se do povědomí vrátil svým sedanem Vero, o němž jsme vás informovali na tomto místě, a jedná se o interpretaci v Austrálii vyráběného Holdenu Statesman. I přes jistou exkluzivitu tohoto vozu je jeho cena přes 120 000 euro dosti vysoká, vezmeme-li v potaz, že Bitter přepracoval jen exteriér a pozměnil interiér vozu. Je tedy jasné, že se Vero prodává pouze kusově, výrobce proto rozhodl, že své prodeje podpoří dostupnějším modelem.

Vůz s pracovním názvem Junior se měl původně představit již v Ženevě, ale týmu se nepodařilo včas dokončit vývoj, takže si na něj musíme počkat až do Frankfurtu. Půjde opět o modifikaci některého z vozů GM, zvláště pokud jde o pohonnou jednotku, a základní cena se očekává v oblasti okolo 25 000 euro. Pokud veřejnost ve Frankfurtu projeví dostatečný zájem, začne jeho výroba ještě letos.

V Ženevě přesto jedno novinku prezentoval. Jedná se o Vero Sport, které však vychází z jiného modelu australské značky Holden, a sice typu Commodore. Kromě jiného motoru a kratšího rozvoru se vyznačuje odlehčenou konstrukcí (pohotovostní hmotnost ovšem zůstává na nemalých 1 762 kg) a výkonným osmiválcem LS2 s objemem rovných šest litrů. Kompresorem přeplňovaná verze Vera Sport dosahuje výkonu 600 koní a ukáže zřejmě záda i BMW M5. Je totiž takřka o metrák lehčí a o 80 koní silnější. Značka Bitter má své zastoupení také v České republice, jde tak vlastně o jedinou možnost jak si u nás oficiální cestou pořídit vůz Holden.

Erich Bitter upravuje vozy GM již přes třicet let. Prvním strojem z jeho dílen byl model CD, jenž vycházel ze zkráceného podvozku prestižního Opelu Diplomat s velkým osmiválcem, jehož se vyrobilo několik stovek. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bitter Vero
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků