Biopaliva jsou pro „globální oteplování“ horší, potvrdila studie

Biopaliva jsou pro „globální oteplování“ horší, potvrdila studie

A teď něco pro ty, kteří ještě věří na pohádky o „globálním oteplování“ a o tom, že ho primárně způsobuje člověk. Politici (především ti původem ze Slovenska, kteří čerpají miliardové dotace) se nám posledních několik let snaží vnutit myšlenku, že všechno zachráníme používáním biopaliva. To ale nyní rozporuje prof. John DeCicco z Energetického institutu University of Michigan. Ten totiž vyvrací teorii, že spalováním biopaliv se vlastně vypuštěné CO2 zase zachytí zpět vypěstovanými rostlinami.

Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Nebudeme tu diskutovat o tom, jestli je démonizovaný oxid uhličitý původcem všeho zla na Zemi. Už několikrát jsme si řekli, že člověk se na globální produkci CO2 podílí jen asi ze čtyř procent (a z těch se veškerá doprava podílí jen asi pětinou), zbytek má na svědomí sama příroda.

Prof. John DeCicco ve své studii pečlivě spočítal emise všech procesů těžby, výroby a distribuce klasického benzinu z ropy a benzinu z rostlin. Došel k závěru, že v celém výrobním procesu biopaliv (tedy těch, které pocházejí především z kukuřice a řepky) se uvolní výrazně víc emisí CO2 než při výrobním procesu klasického benzinu.

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Biopaliva tak mají ve skutečnosti větší „karbonový otisk“ a o jejich skutečném přínosu pro zmírnění údajného „globálního oteplování“ se dá s úspěchem polemizovat. Navíc biopaliva mají menší energetickou výhřevnost než klasický benzin nebo nafta a tím zvyšují reálnou spotřebu, tedy i emise CO2. O jejich „přínosu“ pro životnost motoru a jeho periferií raději mluvit nebudeme. A o jejich vlivu na lidské zdraví také raději ne.

Dokonce už i Evropská Unie se vážně zabývá omezováním podpory biopaliv, neboť se jejich skutečný přínos pro snížení emisí nepodařilo jasně prokázat. Zatím to ale nevypadá, že by se česká krajina řepky zbavila.  

Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků
Pick-up jako auto na každý den? Ford Ranger nám připomněl klady a zápory

Ford Ranger

Před tím, než si pick-up koupíte na každý den, musíte počítat s následujícím.

6.  7.  2017 | Milan Lažanský | 5 příspěvků