Biopaliva jsou pro „globální oteplování“ horší, potvrdila studie

Biopaliva jsou pro „globální oteplování“ horší, potvrdila studie

A teď něco pro ty, kteří ještě věří na pohádky o „globálním oteplování“ a o tom, že ho primárně způsobuje člověk. Politici (především ti původem ze Slovenska, kteří čerpají miliardové dotace) se nám posledních několik let snaží vnutit myšlenku, že všechno zachráníme používáním biopaliva. To ale nyní rozporuje prof. John DeCicco z Energetického institutu University of Michigan. Ten totiž vyvrací teorii, že spalováním biopaliv se vlastně vypuštěné CO2 zase zachytí zpět vypěstovanými rostlinami.

Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Nebudeme tu diskutovat o tom, jestli je démonizovaný oxid uhličitý původcem všeho zla na Zemi. Už několikrát jsme si řekli, že člověk se na globální produkci CO2 podílí jen asi ze čtyř procent (a z těch se veškerá doprava podílí jen asi pětinou), zbytek má na svědomí sama příroda.

Prof. John DeCicco ve své studii pečlivě spočítal emise všech procesů těžby, výroby a distribuce klasického benzinu z ropy a benzinu z rostlin. Došel k závěru, že v celém výrobním procesu biopaliv (tedy těch, které pocházejí především z kukuřice a řepky) se uvolní výrazně víc emisí CO2 než při výrobním procesu klasického benzinu.

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Biopaliva tak mají ve skutečnosti větší „karbonový otisk“ a o jejich skutečném přínosu pro zmírnění údajného „globálního oteplování“ se dá s úspěchem polemizovat. Navíc biopaliva mají menší energetickou výhřevnost než klasický benzin nebo nafta a tím zvyšují reálnou spotřebu, tedy i emise CO2. O jejich „přínosu“ pro životnost motoru a jeho periferií raději mluvit nebudeme. A o jejich vlivu na lidské zdraví také raději ne.

Dokonce už i Evropská Unie se vážně zabývá omezováním podpory biopaliv, neboť se jejich skutečný přínos pro snížení emisí nepodařilo jasně prokázat. Zatím to ale nevypadá, že by se česká krajina řepky zbavila.  

bazar

Infiniti EX 3
Rok výroby: 2010
Stav: 39 095 km
Cena: 430 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků