Biopaliva jsou pro „globální oteplování“ horší, potvrdila studie

Biopaliva jsou pro „globální oteplování“ horší, potvrdila studie

A teď něco pro ty, kteří ještě věří na pohádky o „globálním oteplování“ a o tom, že ho primárně způsobuje člověk. Politici (především ti původem ze Slovenska, kteří čerpají miliardové dotace) se nám posledních několik let snaží vnutit myšlenku, že všechno zachráníme používáním biopaliva. To ale nyní rozporuje prof. John DeCicco z Energetického institutu University of Michigan. Ten totiž vyvrací teorii, že spalováním biopaliv se vlastně vypuštěné CO2 zase zachytí zpět vypěstovanými rostlinami.

Zajímavosti | Technika | Palivo | Nissan | Infiniti | Paříž 2016

Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Nebudeme tu diskutovat o tom, jestli je démonizovaný oxid uhličitý původcem všeho zla na Zemi. Už několikrát jsme si řekli, že člověk se na globální produkci CO2 podílí jen asi ze čtyř procent (a z těch se veškerá doprava podílí jen asi pětinou), zbytek má na svědomí sama příroda.

Prof. John DeCicco ve své studii pečlivě spočítal emise všech procesů těžby, výroby a distribuce klasického benzinu z ropy a benzinu z rostlin. Došel k závěru, že v celém výrobním procesu biopaliv (tedy těch, které pocházejí především z kukuřice a řepky) se uvolní výrazně víc emisí CO2 než při výrobním procesu klasického benzinu.

Život řidiče | Byznys | Palivo

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Biopaliva tak mají ve skutečnosti větší „karbonový otisk“ a o jejich skutečném přínosu pro zmírnění údajného „globálního oteplování“ se dá s úspěchem polemizovat. Navíc biopaliva mají menší energetickou výhřevnost než klasický benzin nebo nafta a tím zvyšují reálnou spotřebu, tedy i emise CO2. O jejich „přínosu“ pro životnost motoru a jeho periferií raději mluvit nebudeme. A o jejich vlivu na lidské zdraví také raději ne.

Dokonce už i Evropská Unie se vážně zabývá omezováním podpory biopaliv, neboť se jejich skutečný přínos pro snížení emisí nepodařilo jasně prokázat. Zatím to ale nevypadá, že by se česká krajina řepky zbavila.  

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků