Biopaliva jsou pro „globální oteplování“ horší, potvrdila studie

Biopaliva jsou pro „globální oteplování“ horší, potvrdila studie

A teď něco pro ty, kteří ještě věří na pohádky o „globálním oteplování“ a o tom, že ho primárně způsobuje člověk. Politici (především ti původem ze Slovenska, kteří čerpají miliardové dotace) se nám posledních několik let snaží vnutit myšlenku, že všechno zachráníme používáním biopaliva. To ale nyní rozporuje prof. John DeCicco z Energetického institutu University of Michigan. Ten totiž vyvrací teorii, že spalováním biopaliv se vlastně vypuštěné CO2 zase zachytí zpět vypěstovanými rostlinami.

Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Nebudeme tu diskutovat o tom, jestli je démonizovaný oxid uhličitý původcem všeho zla na Zemi. Už několikrát jsme si řekli, že člověk se na globální produkci CO2 podílí jen asi ze čtyř procent (a z těch se veškerá doprava podílí jen asi pětinou), zbytek má na svědomí sama příroda.

Prof. John DeCicco ve své studii pečlivě spočítal emise všech procesů těžby, výroby a distribuce klasického benzinu z ropy a benzinu z rostlin. Došel k závěru, že v celém výrobním procesu biopaliv (tedy těch, které pocházejí především z kukuřice a řepky) se uvolní výrazně víc emisí CO2 než při výrobním procesu klasického benzinu.

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Biopaliva tak mají ve skutečnosti větší „karbonový otisk“ a o jejich skutečném přínosu pro zmírnění údajného „globálního oteplování“ se dá s úspěchem polemizovat. Navíc biopaliva mají menší energetickou výhřevnost než klasický benzin nebo nafta a tím zvyšují reálnou spotřebu, tedy i emise CO2. O jejich „přínosu“ pro životnost motoru a jeho periferií raději mluvit nebudeme. A o jejich vlivu na lidské zdraví také raději ne.

Dokonce už i Evropská Unie se vážně zabývá omezováním podpory biopaliv, neboť se jejich skutečný přínos pro snížení emisí nepodařilo jasně prokázat. Zatím to ale nevypadá, že by se česká krajina řepky zbavila.  

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 28 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky