Biopaliva budou v naftě možná již od září

14 komentářů

ZS
5. dubna • 17:00

Tak a mate chrochtaky v prdeli,ted vam to pojede hur,bude to vic zrat a motor driv odejde..Zlatej benzin vy hovada naftovy

octavka19tdi
5. dubna • 21:54

:-D aaa zase jeden rejpal s HTPckem :-D Bohuzel pro tebe stale budem rychlejsi ,a moje 81kW verze je na to od vyrobce stavena B-]

expert
5. dubna • 13:52

možná by bylo lepší a levnější ta pole zalesnit a těch pár zbylých vidláků rekvalifikovat na lesníky. Výroba paliv z hyperdotovaných zemědělských plodin asi nebude ta nejlepší cesta.... Všude dieselový smrad a hnus ze zemědělský křápů, studny plné hnoje a DDT a vše placené z hypervysokých daní ..... to jsou perspektivy výroby biopaliv..... B-]

Bob a Bobek
5. dubna • 12:15

Problem s tesnenim je u "cisty" bionafty, tzn. 30% repka a zbytek nafta s aditivy. Aby to bylo mozne,tak se do toho musi nacpat vysoce kvalitni aditiva a ty se pak nemaji radi s tesnenim. Navic cisti motor a tak muzou uvolnene usazeniny delat problemy.Jinak v tomto michani by melo byt repky tusim jen cca 5-8%, no uvidime. Pokud chtej plnit bio normy, muzou podporovat spis CNG/LPG/E85-biolih.

RedBaron
5. dubna • 7:04

A že to způsobuje problémy s těsněními u aut, která na to nejsou stavěná, to je v Bruselu nezajímá?

Vladik
5. dubna • 11:52

To není pravda řekni jednoho jedinýho koho znáš že mu to takhle zničilo těsnění, já na bionaftu najezdil desetitisíce kilometrů a nic se nestalo teď ji neberu, protože je stejně drahá jako normální motorovka a někdy i dražší, beru ji jen když je ceny normální vyšší. S těma biopalivama je to obrovskej podvod, paradoxně to uškodí víc než to přinese. Tudy cesta nevede, bylo by lepší místo těhle blbostí investovat peníze co daj do dotací dát do vývoje nového úsporného pohonu.:-(

human
5. dubna • 13:35

Jde o prachy.... vsichni melou o ekologii, ale s tou to nema nic spolecnyho. Tady jde o to, ze repkovej olej budou dodavat evrospky zemedelci, tkery na tom vydelaj a zaroven na tom prodelaj zeme produkujici ropu, protoze o neco poklesne jeji spotreba. O nic jineho nejde.

Spock
5. dubna • 7:58

do 30% repky spolu s aditivy to nikomu zadne problemy zpusobovat ani nemuze ...

HrdinaJan
5. dubna • 8:55

Přesně tak. Motory to zvládnou uplně v pohodě. U takovejch těch noname pump dneska tankujou lidi větší humusy, než co bude s řepkou. Vůbec bych se to nebál.

ITTI
5. dubna • 17:01

To si nejsem jistý,že v pohodě.Motory jo,motor to zvládne,možná bude trochu problém složka BIO v palivu a long-life olej,toho bych se lehce obával.
Ale jde o úplně něco jiného, a to o palivový systém,vysokotlakou část a tam končí sranda.
Poslední verze common railu s tím mohou mít problém a připravované CR,se vstřikov.tlaky lehce nad 200MPa,tak nevím...Bio palivo v systému "zařídí" víc vody a problém může nastat,kdyby nikde,v jemném filtru určitě a nejede to,o zimě ani raději nemluvím....Těch aditiv se tam bude muset jóóóó přidat!!! Beru,že stará rotačka Bosch viz 66kW a 81kW v Oct.1 by to měla ustát,tlak je tam 39MPa a je to lehce "blbuvzdorné",ale common raily? Asi přehodnotím naftu u příštího auta a raději benzín.Tyhle souč.systémy CR jsou háklivé jak prase na cokoliv,co se v naftě objeví a nevím,že by konstr.počítala s BIO palivem.Jde mi o to,aby i po 100 tis to fungovalo a neměnily se vstřikovače nebo vysokotl.čerpadlo.Problémy budou,ne že ne.Ocasi úředníci mají zase další čárku v kolonce splněno.
3-[

Leo
5. dubna • 11:04

Ono by bylo docela prima, kdyby nechali samotné lidi rozhodnout, co natankují. A ne to všem povinně nasrat do nádrže. Ještě že už nafťáka nemám...

Ajif
5. dubna • 11:44

tak tobě hošane budou do benzínu přimícháva bioethanol ;)
Dobře, že už nemáš nafťáka :-D B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leo
5. dubna • 13:11

1) Ethanol mi tak nevadi, to repa asi motorum vadi vic. Ale stejne bych mel mit moznost volby a predstava, ze mi nejakej byrokrat do V-Poweru nadiriguje vodku me docela vadi.2) Co je na tom dobreho?

jiri
5. dubna • 12:48

Jenze Ethanol zvysuje vykon, snizuje emise.. to se o repce rict neda ;-)

Doporučujeme

Články odjinud