Biopaliva budou v naftě možná již od září

RedBaron  |  05. 04. 2007 07:04

A že to způsobuje problémy s těsněními u aut, která na to nejsou stavěná, to je v Bruselu nezajímá?

Odpovědět  |   | 
Spock  |  05. 04. 2007 07:58

do 30% repky spolu s aditivy to nikomu zadne problemy zpusobovat ani nemuze ...

Odpovědět  |   | 
HrdinaJan  |  05. 04. 2007 08:55

Přesně tak. Motory to zvládnou uplně v pohodě. U takovejch těch noname pump dneska tankujou lidi větší humusy, než co bude s řepkou. Vůbec bych se to nebál.

Odpovědět  |   | 
Leo  |  05. 04. 2007 11:04

Ono by bylo docela prima, kdyby nechali samotné lidi rozhodnout, co natankují. A ne to všem povinně nasrat do nádrže. Ještě že už nafťáka nemám...

Odpovědět  |   | 
Ajif  |  05. 04. 2007 11:44

tak tobě hošane budou do benzínu přimícháva bioethanol ;)
Dobře, že už nemáš nafťáka

Odpovědět  |   | 
jiri  |  05. 04. 2007 12:48

Jenze Ethanol zvysuje vykon, snizuje emise.. to se o repce rict neda

Odpovědět  |   | 
Leo  |  05. 04. 2007 13:11

1) Ethanol mi tak nevadi, to repa asi motorum vadi vic. Ale stejne bych mel mit moznost volby a predstava, ze mi nejakej byrokrat do V-Poweru nadiriguje vodku me docela vadi.

2) Co je na tom dobreho?

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  05. 04. 2007 17:01

To si nejsem jistý,že v pohodě.Motory jo,motor to zvládne,možná bude trochu problém složka BIO v palivu a long-life olej,toho bych se lehce obával.
Ale jde o úplně něco jiného, a to o palivový systém,vysokotlakou část a tam končí sranda.
Poslední verze common railu s tím mohou mít problém a připravované CR,se vstřikov.tlaky lehce nad 200MPa,tak nevím...Bio palivo v systému "zařídí" víc vody a problém může nastat,kdyby nikde,v jemném filtru určitě a nejede to,o zimě ani raději nemluvím....Těch aditiv se tam bude muset jóóóó přidat!!! Beru,že stará rotačka Bosch viz 66kW a 81kW v Oct.1 by to měla ustát,tlak je tam 39MPa a je to lehce "blbuvzdorné",ale common raily? Asi přehodnotím naftu u příštího auta a raději benzín.Tyhle souč.systémy CR jsou háklivé jak prase na cokoliv,co se v naftě objeví a nevím,že by konstr.počítala s BIO palivem.Jde mi o to,aby i po 100 tis to fungovalo a neměnily se vstřikovače nebo vysokotl.čerpadlo.Problémy budou,ne že ne.Ocasi úředníci mají zase další čárku v kolonce splněno.

Odpovědět  |   | 
Vladik  |  05. 04. 2007 11:52

To není pravda řekni jednoho jedinýho koho znáš že mu to takhle zničilo těsnění, já na bionaftu najezdil desetitisíce kilometrů a nic se nestalo teď ji neberu, protože je stejně drahá jako normální motorovka a někdy i dražší, beru ji jen když je ceny normální vyšší. S těma biopalivama je to obrovskej podvod, paradoxně to uškodí víc než to přinese. Tudy cesta nevede, bylo by lepší místo těhle blbostí investovat peníze co daj do dotací dát do vývoje nového úsporného pohonu.

Odpovědět  |   | 
human  |  05. 04. 2007 13:35

Jde o prachy.... vsichni melou o ekologii, ale s tou to nema nic spolecnyho. Tady jde o to, ze repkovej olej budou dodavat evrospky zemedelci, tkery na tom vydelaj a zaroven na tom prodelaj zeme produkujici ropu, protoze o neco poklesne jeji spotreba. O nic jineho nejde.

Odpovědět  |   | 
Bob a Bobek  |  05. 04. 2007 12:15

Problem s tesnenim je u "cisty" bionafty, tzn. 30% repka a zbytek nafta s aditivy. Aby to bylo mozne,tak se do toho musi nacpat vysoce kvalitni aditiva a ty se pak nemaji radi s tesnenim. Navic cisti motor a tak muzou uvolnene usazeniny delat problemy.

Jinak v tomto michani by melo byt repky tusim jen cca 5-8%, no uvidime. Pokud chtej plnit bio normy, muzou podporovat spis CNG/LPG/E85-biolih.

Odpovědět  |   | 
expert  |  05. 04. 2007 13:52

možná by bylo lepší a levnější ta pole zalesnit a těch pár zbylých vidláků rekvalifikovat na lesníky. Výroba paliv z hyperdotovaných zemědělských plodin asi nebude ta nejlepší cesta.... Všude dieselový smrad a hnus ze zemědělský křápů, studny plné hnoje a DDT a vše placené z hypervysokých daní ..... to jsou perspektivy výroby biopaliv.....

Odpovědět  |   | 
ZS  |  05. 04. 2007 17:00

Tak a mate chrochtaky v prdeli,ted vam to pojede hur,bude to vic zrat a motor driv odejde..Zlatej benzin vy hovada naftovy

Odpovědět  |   | 
octavka19tdi  |  05. 04. 2007 21:54

aaa zase jeden rejpal s HTPckem Bohuzel pro tebe stale budem rychlejsi ,a moje 81kW verze je na to od vyrobce stavena

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 32 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A