Biopaliva budou v naftě možná již od září

RedBaron  |  05. 04. 2007 07:04

A že to způsobuje problémy s těsněními u aut, která na to nejsou stavěná, to je v Bruselu nezajímá?

Odpovědět  |   | 
Spock  |  05. 04. 2007 07:58

do 30% repky spolu s aditivy to nikomu zadne problemy zpusobovat ani nemuze ...

Odpovědět  |   | 
HrdinaJan  |  05. 04. 2007 08:55

Přesně tak. Motory to zvládnou uplně v pohodě. U takovejch těch noname pump dneska tankujou lidi větší humusy, než co bude s řepkou. Vůbec bych se to nebál.

Odpovědět  |   | 
Leo  |  05. 04. 2007 11:04

Ono by bylo docela prima, kdyby nechali samotné lidi rozhodnout, co natankují. A ne to všem povinně nasrat do nádrže. Ještě že už nafťáka nemám...

Odpovědět  |   | 
Ajif  |  05. 04. 2007 11:44

tak tobě hošane budou do benzínu přimícháva bioethanol ;)
Dobře, že už nemáš nafťáka

Odpovědět  |   | 
jiri  |  05. 04. 2007 12:48

Jenze Ethanol zvysuje vykon, snizuje emise.. to se o repce rict neda

Odpovědět  |   | 
Leo  |  05. 04. 2007 13:11

1) Ethanol mi tak nevadi, to repa asi motorum vadi vic. Ale stejne bych mel mit moznost volby a predstava, ze mi nejakej byrokrat do V-Poweru nadiriguje vodku me docela vadi.

2) Co je na tom dobreho?

Odpovědět  |   | 
ITTI  |  05. 04. 2007 17:01

To si nejsem jistý,že v pohodě.Motory jo,motor to zvládne,možná bude trochu problém složka BIO v palivu a long-life olej,toho bych se lehce obával.
Ale jde o úplně něco jiného, a to o palivový systém,vysokotlakou část a tam končí sranda.
Poslední verze common railu s tím mohou mít problém a připravované CR,se vstřikov.tlaky lehce nad 200MPa,tak nevím...Bio palivo v systému "zařídí" víc vody a problém může nastat,kdyby nikde,v jemném filtru určitě a nejede to,o zimě ani raději nemluvím....Těch aditiv se tam bude muset jóóóó přidat!!! Beru,že stará rotačka Bosch viz 66kW a 81kW v Oct.1 by to měla ustát,tlak je tam 39MPa a je to lehce "blbuvzdorné",ale common raily? Asi přehodnotím naftu u příštího auta a raději benzín.Tyhle souč.systémy CR jsou háklivé jak prase na cokoliv,co se v naftě objeví a nevím,že by konstr.počítala s BIO palivem.Jde mi o to,aby i po 100 tis to fungovalo a neměnily se vstřikovače nebo vysokotl.čerpadlo.Problémy budou,ne že ne.Ocasi úředníci mají zase další čárku v kolonce splněno.

Odpovědět  |   | 
Vladik  |  05. 04. 2007 11:52

To není pravda řekni jednoho jedinýho koho znáš že mu to takhle zničilo těsnění, já na bionaftu najezdil desetitisíce kilometrů a nic se nestalo teď ji neberu, protože je stejně drahá jako normální motorovka a někdy i dražší, beru ji jen když je ceny normální vyšší. S těma biopalivama je to obrovskej podvod, paradoxně to uškodí víc než to přinese. Tudy cesta nevede, bylo by lepší místo těhle blbostí investovat peníze co daj do dotací dát do vývoje nového úsporného pohonu.

Odpovědět  |   | 
human  |  05. 04. 2007 13:35

Jde o prachy.... vsichni melou o ekologii, ale s tou to nema nic spolecnyho. Tady jde o to, ze repkovej olej budou dodavat evrospky zemedelci, tkery na tom vydelaj a zaroven na tom prodelaj zeme produkujici ropu, protoze o neco poklesne jeji spotreba. O nic jineho nejde.

Odpovědět  |   | 
Bob a Bobek  |  05. 04. 2007 12:15

Problem s tesnenim je u "cisty" bionafty, tzn. 30% repka a zbytek nafta s aditivy. Aby to bylo mozne,tak se do toho musi nacpat vysoce kvalitni aditiva a ty se pak nemaji radi s tesnenim. Navic cisti motor a tak muzou uvolnene usazeniny delat problemy.

Jinak v tomto michani by melo byt repky tusim jen cca 5-8%, no uvidime. Pokud chtej plnit bio normy, muzou podporovat spis CNG/LPG/E85-biolih.

Odpovědět  |   | 
expert  |  05. 04. 2007 13:52

možná by bylo lepší a levnější ta pole zalesnit a těch pár zbylých vidláků rekvalifikovat na lesníky. Výroba paliv z hyperdotovaných zemědělských plodin asi nebude ta nejlepší cesta.... Všude dieselový smrad a hnus ze zemědělský křápů, studny plné hnoje a DDT a vše placené z hypervysokých daní ..... to jsou perspektivy výroby biopaliv.....

Odpovědět  |   | 
ZS  |  05. 04. 2007 17:00

Tak a mate chrochtaky v prdeli,ted vam to pojede hur,bude to vic zrat a motor driv odejde..Zlatej benzin vy hovada naftovy

Odpovědět  |   | 
octavka19tdi  |  05. 04. 2007 21:54

aaa zase jeden rejpal s HTPckem Bohuzel pro tebe stale budem rychlejsi ,a moje 81kW verze je na to od vyrobce stavena

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 28 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A