Biopaliva: 7 mýtů a skutečnost

39 komentářů

Kazeasch
23. ledna • 11:31

Tak to je dobrý. Bionafta je uplně v pohodě, a motor ve skutečnosti neničí. Jen musím mít pojizdnou laboratoř abych si mohl zjistit na benzince podíl bio složky a pak už jen vyměnit všechny hadice a gumový těsnění, palivovej filtr a častěji měnit olej. Tenhle článěk je opravdu k smíchu.

Franta
8. ledna • 17:49

:-)) jezdil jsem na čistou bionaftu, do které byli přídávany jen aditiva proti zamrznutí, několik let,
mohu říci, že na motoru nebylo nic znát a mělo to mnoho dalších pozitivních věcí,
mohu jen doporučit

MiK
18. ledna • 20:15

Děkuji pěkně, čistou nemusím. Ujel jsem na ni 300 km a musel vyhledat pumpu, protože nádrž byla na dně. Normálně mi vystačila i na zpáteční cestu a ještě dost zbylo.

mackie
26. prosince • 15:45

Kdyby ten biohnus byl tak úžasný a výhodný, nemuselo by se nařizovat jeho použití direktivně.

Smějící se bestie
26. prosince • 11:49

Jsem příznivec a uživatel alternativních paliv. A proč?
1) Jakýkoliv monopol, i palivový, zákonitě ekonomicky ruinuje své uživatel, protože ceny a daně je možné šroubovat kamkoliv.
2) Žádné palivo není ideální, ale současné technologie si umí poradit i s většími problémy, než jsou paramery používaného paliva v motoru.
3) Každý začátek je složitý a proti zavedeným způsobům i méně efektivní. Ale pokud lidstvo ještě nezdegenerovalo, poradí si s tím. Poradí si i s akumulací a uchováním elektrické energie. Jen se na tom musí dělat a ne plkat na netu.
4) Jen vymýšlení a vývoj nových technologií posune ekonomiku a lidstvo dopředu.
5) Jakákoliv strategická závislost je riskantní a musí se odstranit, pochopitelně pokud předmět závislosti nevlastníte.
6) Na základě rozmanitosti vznikla a může existovat evoluce - v přírodě, ekonomice, politice, zkrátka v celém životě. I v dopravě! Kdo se staví proti, je pošetilý blázen a nedostává prostor pro další existenci.

Ef
23. prosince • 18:43

Najel jsem na bionaftu 250 tis km na citroenu jumper 1.9. td a absolutně bez problémů. jinak co vím, tak bionafta má skutečně lepší mazivost než dnešní odsiřená nafta. dává to smysl , když ta biosložka je tvořena řepkovým OLEJEM..

PT
23. prosince • 19:10

Tak si do nádrže nalej olivový olej, ten je zdravější :-D
Jo a ropa je taky olej ;-)

JirkaK
23. prosince • 13:38

Jednoduchý primitivní článek, připomínající předlistopadové politické komunistické komentáře. Nic není pravda, všechno je jinak, ale nic není třeba dokazovat, prostě to tak je a hotovo. Zbývá už jen dodat - kdo neuvěří, kdo nebude souhlasit, toho zavřem až zčerná (pardon, zezelená).

Fantomas
23. prosince • 11:23
st
23. prosince • 11:17

Osobně je mi jedno zdali je někde hlad či nikoliv. Co mi není jedno, tak to, že díky snaze být ekologický zdražuje palivo. Otázkou je zdali pro náš biotop jsou nekonečné lány řepky tím nejlepším.
Ať je to jak dříve, kdy biopalivo bylo levnější proto že tam nebyla spotřební daň. A ať se pak každý rozhodne zdali bude používat konvenční palivo či nikoliv.
Přimíchávat biosložky do konvenčního paliva mi přijde nefér vůči spotřebitelům.
Nechal bych to na nich zdali chtějí používat ekologičtější biopaliva či nikoliv, stejně jako by se člověk měl rozhodnout zdali člověk bude spotřebitel používat elektřinu s obnovitelných zdrojů či nikoliv.

Nommo
24. prosince • 14:44

"Osobně je mi jedno zdali je někde hlad či nikoliv..." Jedno ti to bude, než přijde na tebe, chudáku!!! 3-[

pavel
23. prosince • 8:34

Ještě že má v dosahu 2 benzinky (BP s jejich Ultimate Diesel a OMV s MaxxMotion Diesel) kde prodávají naftu bez biosraček (resp. alespoň to tvrdí). Díky tomu mi může auto stát v garáži i měsíc aniž bych měl strach, že "motor" půjde do pr...e :-)

simek
22. prosince • 22:14

Se nemá cenu ani rozčilovat, ať si to pan redaktor klidně do svého auta čepuje :)

petrklm
23. prosince • 9:15

Poněkud přehlížíte, že pan redaktor Matějka s tím článkem má společnýho akorát to, že ho sem pověsil, není to jeho práce. Já naopak považuju zveřejňování takovejch blábolů za užitečný, aspoň si víc lidí uvědomí, odkud "fouká vítr".

Kar Voplek
22. prosince • 19:48

Chtěl jsem k tomu tady něco napsat,ale tak jsem se nasral,že raději nenapíšu nic. :-)

Josef
22. prosince • 19:41

teda pisatel clanku a jeste navic sefredaktor tohoto webu musel tu fakultu zurnalistiky studovat bud zrychlene a nebo je tam uci jen psat cesky . tri ctvrtiny naroda vedi ze biopalivo je ekonomicky nesmysl devastujici nejen motory a penezenky obcanu ...... miru zdar a pro penize cokoli :)

Pilot
27. prosince • 7:56

.. ne .. je to mnohem jednodušší ...... ... koho chleba jíš .... toho píseň zpíváš ........... :-(

Ev Lo
22. prosince • 17:30

Proletel jsem jenom bod 2 a stacilo me to - to uz je lepsi lhat nez proste nenapsat nic, neni to tak okate.

Hadraplan
22. prosince • 17:05

Může mi někdo vysvětlit, jak nafta zničí benzínový motor?
Díky ;-)

Fantomas
23. prosince • 8:49

Na takové věci se nesmíte ptát. Čtenář musí uvěřit :-))

simek
22. prosince • 16:59

hrozná blbost tento článek, to si snad někdo zaplatil aby to sem dali...

plyn
22. prosince • 15:00

Jediný dôvod podpory biopalív je, že je ti dobrý biznis. Výroba biobenzínu/nafty si vyžaduje zložitý technologický postup, ktorý logicky navyšuje cenu. Zbytočne to zaberá ornú pôdu a je to neefektívne. Zaujímavé, že CNG akosi nebýva často spomínaný, pritom plyn sa dá ľahšie vyrobiť z každého bioodpadu, je šetrnejší k motoru a má viac oktánov.
Pre polovičné (možno aj viac) zníženie spotreby benzínu by stačilo vstrekovať jeho pary (pri zachovanom výkone), ale to samozrejme ropné koncerny nechcú.
Ekologický aktivisti sú len banda luhárov a podvodníkov. Prečo im nevadí, že amík má problém kúpiť si 4-valec s objemom pod 2l alebo nafťáka?

paste
22. prosince • 15:41

prosim vas, kdyz neumite psat, nepokousejte se o to.. dekuju

plyn
22. prosince • 16:02

No tak tam mám 2 tvrdky. Až tak to vadí?

mv
22. prosince • 14:47

Jsem teprve u třetího bodu a už musím říct, že větší snůšku lží, polopravd a demagogie jsem už hodně dlouho nečetl. Z autora by měl Josef Goebbels nefalšovanou a upřimnou radost. Netuším jsem, že z AutoRevue se stane hlásná trouba státem podporovaného ekologického terorismu a je mi z toho nevolno.

tonda
22. prosince • 14:23

To jsou opravdu cenné rady,když to nejde tak tak si kupte nové auto,pouze kde na něj mám jaksi vzít.Nalejte to tam a buď to pojede či nepojede....

Bio
22. prosince • 14:03

Tak když to nikdo nechce okomentovat, tak já musím, protože ty plky se fakt nedají:1. Nikde jsem nečetl, za jak dlouho musím tu nádrž vyjet, aby se bionafta nezkazila. To naprosto odporuje tomu, abychom jezdili MHD, protože takto musím chtě nechtě jet autem, abych tu naftu vyjel a nezničil si motor. Tomu navíc odporuje, že má čistící účinky. Kdyby měla čistící účinky, tak se to nezanáší, takže opak je pravdou. A že dobře maže? To už snad ani nebudu komentovat.
2. Fakt se v těch plcích neorientuju, ale to, že se s něčím začalo ještě neznamená, že to bylo dobře. Myslel jsem, že se chceme posunovat k lepším technologiím a ne zpět ke špatným.
3-4. Nikde jsem neviděl celou studii, kde by byly vypočítané všechny náklady na výrobu, tedy od zasetí, přes obdělávání, hnojení, kosení až po zpracování. Jen nám jsou předloženy nějaká prohlášení, kterým nevěřím. Stejné to je s globálním oteplováním - jen oznámení, žádné důkazy. Navíc vše odvozováno z nějakých letokruhů stromů na sibiři a spol. Navíc jen z pečlivě vybraných stromů, navíc bez možnosti opakovaného ověření. Vliv CO2 také nikdo nepotvrdil. Navíc tvrzení "Emise skleníkových plynů jsou nepříjemné a zdraví škodlivé nejvíce v centrech městských aglomerací." je také nesmysl. Nejvíce škodí saze a NOx, které nejsou skleníkové. Co2 neškodí nikomu.
5. Takže nejprve nám v Bruselu zakážou pěstovat plodiny, např. třninu a vyrábět z ní cukr, a když všichni krachují, tak nám jako spásu dají pěstovat řepku? Nehledě na zvýšené množství pylu z řepky, což škodí alergikům. A že by jinak půda ležela ladem? Jednak je to blbost, kdyby nebyly kvóty, tak je co pěstovat. Nebo ji osažte stromy a přispějete ke zdravému prostředí více! Navíc je to zdroj dřeva a lepší topit třeba dřevem než uhlím.
6. Občanské války v Africe jsou proto, že jim tam místo traktoru dovážíte tanky a kulomety. Sami si je nevyrobí. A i když od nich budete vykupovat plodiny pro biopaliva, tak to problém s jejich autoritářskými vůdci nevyřeší, jen tihle budou bohatší, obyvatelé nebudou mít pořád nic.
7. Takže zde bude další úřad, který bude dohlížet na certifikáty, nikdo stejně nezkontroluje pravost certifikátu někde z Brazílie, jen je to další prostor ke korupci, nic víc!Takže jste tady udělali jen další příjem do kapes nějaké skupiny, ať už jsou to výrobci biopaliv (Babiš) nebo obchodníci s povolenkami a zase utáhli smyčku kolem svobody - zřízením dalších úředníků a další buzerací a příkazy.

Pilot
27. prosince • 7:59

.. jo a ještě jeden malý detail ..... ona řepka je pro zemědělce výhodná HLAVNĚ kvůli dotacím, které na ní mohou čerpat .... 3-[

MajklGT
22. prosince • 18:25

Bionafta se rozklada okolo 21 dni, jinak opravdu "cisti" soustavu.
To ze sezere pryzove casti, je jeste v pohode. Doporucoval bych autorovi shlednout testy vstrikovacu po poziti bionafty :)Jeji skvele vlastnosti - nizsi vyhrevnost, tvorba usad ve spal. prostoru, zakarbonovani vstrikovacu, ma zvysene korozivni ucinky, horsi startovatelnost, ...Jinak clanek o nicem - jak spravne zachazet s bionaftou?? Pane autore nez neco priste napisete, proctete si o tom alespon neco. Tohle je jen obycejna reklama.

jarecek
22. prosince • 13:44

ja jsem skoncil u nazvu jednotlivych kapitol. dalsi prorezimni piarko. holt sef je nejvetsi kadr. co mi to jenom pripomina ..?

Petr Šidák
22. prosince • 13:36

Pěkná propaganda ;-)To nic nemění na tom, že náš stávající systém je v této problematice zcela pošahaný. Nedává volbu. Prostě si nějaká politická fosílie v Europarlamentu od stolu rozhodne, že se do paliv musí přidávat x% bio složek. Bohužel jaho malý mozeček a odtržení od reality světa mu neumožní pochopit, že to paliva zdraží (což se stalo) a že větší množství těchto hnusů snižuje životnost motorů. Navíc pokud chcete jezdit na E85, výrazně zvyšujete množství spáleného paliva (poměr E85/vzduch je menší než v případě N95) a tím se i logicky musí zvýšit množství vyprodukovaného hnusu do ovzduší.

eLzyx
22. prosince • 14:11

vtip je právě v tom, že se výrazně zvyšuje množství spáleného paliva. Je nutné si uvědomit jednu podstatnou věc. To obyčejné palivo s povinně přímísenými biosložkami je zdaněné včetně biosložky. Takže ano ... vybere se více. A to je primární cíl :-D To, že není zdaněná bio část v E85 a bionaftě je jen úlitba ekologům

Pilot
22. prosince • 13:25

... nevím proč bych měl číst reklamní letáky....
.. ano správně .. ani jsem to nedočetl .... skončil jsem tuto větou ... :"Na základě mnoha studií nakonec Evropská komise ... "Sorry .. ale tyhle plky fakt ne ..... :-/

Jakub
24. prosince • 18:19

Přesně tak, jsou ten PR kecy.

ete
22. prosince • 13:14

Nejdriv jsem chtel clanek dlouze a podrobne komentovat. Po precteni kapitoly o energeticke navratnosti mi doslo, ze autor o dane problematice nema v sirsich souvilostech vubec poneti a ze rozepisovani se by bylo pouhou ztratou casu. Omezim se tedy na dve poznamky:1) energeticka navratnost (EROEI) 2:1 je "fakt" vyhra!
2) pro pochopeni souvilosti doporucuju dva weby: www.theoildrum.com a thearchdruidreport.blogspot.com. Prvni pro technicke analyzy, druhy pro sirsi souvislosti.

mex
22. prosince • 12:50

A soudruh agent STB Babis rozjizdi mohutnou vsevysvetlujici reklamni kampan. Je mi z vas na bliti.

Doporučujeme

Články odjinud