Biopaliva: 7 mýtů a skutečnost

mex  |  22. 12. 2011 12:50

A soudruh agent STB Babis rozjizdi mohutnou vsevysvetlujici reklamni kampan. Je mi z vas na bliti.

Odpovědět  |   | 
ete  |  22. 12. 2011 13:14

Nejdriv jsem chtel clanek dlouze a podrobne komentovat. Po precteni kapitoly o energeticke navratnosti mi doslo, ze autor o dane problematice nema v sirsich souvilostech vubec poneti a ze rozepisovani se by bylo pouhou ztratou casu. Omezim se tedy na dve poznamky:

1) energeticka navratnost (EROEI) 2:1 je "fakt" vyhra!
2) pro pochopeni souvilosti doporucuju dva weby: www.theoildrum.com a thearchdruidreport.blogspot.com. Prvni pro technicke analyzy, druhy pro sirsi souvislosti.

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  22. 12. 2011 13:25

... nevím proč bych měl číst reklamní letáky....
.. ano správně .. ani jsem to nedočetl .... skončil jsem tuto větou ... :

"Na základě mnoha studií nakonec Evropská komise ... "

Sorry .. ale tyhle plky fakt ne .....

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  24. 12. 2011 18:19

Přesně tak, jsou ten PR kecy.

Odpovědět  |   | 
Petr Šidák  |  22. 12. 2011 13:36

Pěkná propaganda

To nic nemění na tom, že náš stávající systém je v této problematice zcela pošahaný. Nedává volbu. Prostě si nějaká politická fosílie v Europarlamentu od stolu rozhodne, že se do paliv musí přidávat x% bio složek. Bohužel jaho malý mozeček a odtržení od reality světa mu neumožní pochopit, že to paliva zdraží (což se stalo) a že větší množství těchto hnusů snižuje životnost motorů.

Navíc pokud chcete jezdit na E85, výrazně zvyšujete množství spáleného paliva (poměr E85/vzduch je menší než v případě N95) a tím se i logicky musí zvýšit množství vyprodukovaného hnusu do ovzduší.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  22. 12. 2011 14:11

vtip je právě v tom, že se výrazně zvyšuje množství spáleného paliva. Je nutné si uvědomit jednu podstatnou věc. To obyčejné palivo s povinně přímísenými biosložkami je zdaněné včetně biosložky. Takže ano ... vybere se více. A to je primární cíl To, že není zdaněná bio část v E85 a bionaftě je jen úlitba ekologům

Odpovědět  |   | 
jarecek  |  22. 12. 2011 13:44

ja jsem skoncil u nazvu jednotlivych kapitol. dalsi prorezimni piarko. holt sef je nejvetsi kadr. co mi to jenom pripomina ..?

Odpovědět  |   | 
Bio  |  22. 12. 2011 14:03

Tak když to nikdo nechce okomentovat, tak já musím, protože ty plky se fakt nedají:

1. Nikde jsem nečetl, za jak dlouho musím tu nádrž vyjet, aby se bionafta nezkazila. To naprosto odporuje tomu, abychom jezdili MHD, protože takto musím chtě nechtě jet autem, abych tu naftu vyjel a nezničil si motor. Tomu navíc odporuje, že má čistící účinky. Kdyby měla čistící účinky, tak se to nezanáší, takže opak je pravdou. A že dobře maže? To už snad ani nebudu komentovat.
2. Fakt se v těch plcích neorientuju, ale to, že se s něčím začalo ještě neznamená, že to bylo dobře. Myslel jsem, že se chceme posunovat k lepším technologiím a ne zpět ke špatným.
3-4. Nikde jsem neviděl celou studii, kde by byly vypočítané všechny náklady na výrobu, tedy od zasetí, přes obdělávání, hnojení, kosení až po zpracování. Jen nám jsou předloženy nějaká prohlášení, kterým nevěřím. Stejné to je s globálním oteplováním - jen oznámení, žádné důkazy. Navíc vše odvozováno z nějakých letokruhů stromů na sibiři a spol. Navíc jen z pečlivě vybraných stromů, navíc bez možnosti opakovaného ověření. Vliv CO2 také nikdo nepotvrdil. Navíc tvrzení "Emise skleníkových plynů jsou nepříjemné a zdraví škodlivé nejvíce v centrech městských aglomerací." je také nesmysl. Nejvíce škodí saze a NOx, které nejsou skleníkové. Co2 neškodí nikomu.
5. Takže nejprve nám v Bruselu zakážou pěstovat plodiny, např. třninu a vyrábět z ní cukr, a když všichni krachují, tak nám jako spásu dají pěstovat řepku? Nehledě na zvýšené množství pylu z řepky, což škodí alergikům. A že by jinak půda ležela ladem? Jednak je to blbost, kdyby nebyly kvóty, tak je co pěstovat. Nebo ji osažte stromy a přispějete ke zdravému prostředí více! Navíc je to zdroj dřeva a lepší topit třeba dřevem než uhlím.
6. Občanské války v Africe jsou proto, že jim tam místo traktoru dovážíte tanky a kulomety. Sami si je nevyrobí. A i když od nich budete vykupovat plodiny pro biopaliva, tak to problém s jejich autoritářskými vůdci nevyřeší, jen tihle budou bohatší, obyvatelé nebudou mít pořád nic.
7. Takže zde bude další úřad, který bude dohlížet na certifikáty, nikdo stejně nezkontroluje pravost certifikátu někde z Brazílie, jen je to další prostor ke korupci, nic víc!

Takže jste tady udělali jen další příjem do kapes nějaké skupiny, ať už jsou to výrobci biopaliv (Babiš) nebo obchodníci s povolenkami a zase utáhli smyčku kolem svobody - zřízením dalších úředníků a další buzerací a příkazy.

Odpovědět  |   | 
MajklGT  |  22. 12. 2011 18:25

Bionafta se rozklada okolo 21 dni, jinak opravdu "cisti" soustavu.
To ze sezere pryzove casti, je jeste v pohode. Doporucoval bych autorovi shlednout testy vstrikovacu po poziti bionafty :)

Jeji skvele vlastnosti - nizsi vyhrevnost, tvorba usad ve spal. prostoru, zakarbonovani vstrikovacu, ma zvysene korozivni ucinky, horsi startovatelnost, ...

Jinak clanek o nicem - jak spravne zachazet s bionaftou?? Pane autore nez neco priste napisete, proctete si o tom alespon neco. Tohle je jen obycejna reklama.

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  27. 12. 2011 07:59

.. jo a ještě jeden malý detail ...

.. ona řepka je pro zemědělce výhodná HLAVNĚ kvůli dotacím, které na ní mohou čerpat ....

Odpovědět  |   | 
tonda  |  22. 12. 2011 14:23

To jsou opravdu cenné rady,když to nejde tak tak si kupte nové auto,pouze kde na něj mám jaksi vzít.Nalejte to tam a buď to pojede či nepojede....

Odpovědět  |   | 
mv  |  22. 12. 2011 14:47

Jsem teprve u třetího bodu a už musím říct, že větší snůšku lží, polopravd a demagogie jsem už hodně dlouho nečetl. Z autora by měl Josef Goebbels nefalšovanou a upřimnou radost. Netuším jsem, že z AutoRevue se stane hlásná trouba státem podporovaného ekologického terorismu a je mi z toho nevolno.

Odpovědět  |   | 
plyn  |  22. 12. 2011 15:00

Jediný dôvod podpory biopalív je, že je ti dobrý biznis. Výroba biobenzínu/nafty si vyžaduje zložitý technologický postup, ktorý logicky navyšuje cenu. Zbytočne to zaberá ornú pôdu a je to neefektívne. Zaujímavé, že CNG akosi nebýva často spomínaný, pritom plyn sa dá ľahšie vyrobiť z každého bioodpadu, je šetrnejší k motoru a má viac oktánov.
Pre polovičné (možno aj viac) zníženie spotreby benzínu by stačilo vstrekovať jeho pary (pri zachovanom výkone), ale to samozrejme ropné koncerny nechcú.
Ekologický aktivisti sú len banda luhárov a podvodníkov. Prečo im nevadí, že amík má problém kúpiť si 4-valec s objemom pod 2l alebo nafťáka?

Odpovědět  |   | 
paste  |  22. 12. 2011 15:41

prosim vas, kdyz neumite psat, nepokousejte se o to.. dekuju

Odpovědět  |   | 
plyn  |  22. 12. 2011 16:02

No tak tam mám 2 tvrdky. Až tak to vadí?

Odpovědět  |   | 
simek  |  22. 12. 2011 16:59

hrozná blbost tento článek, to si snad někdo zaplatil aby to sem dali...

Odpovědět  |   | 
Hadraplan  |  22. 12. 2011 17:05

Může mi někdo vysvětlit, jak nafta zničí benzínový motor?
Díky

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  23. 12. 2011 08:49

Na takové věci se nesmíte ptát. Čtenář musí uvěřit

Odpovědět  |   | 
evlo  |  22. 12. 2011 17:30

Proletel jsem jenom bod 2 a stacilo me to - to uz je lepsi lhat nez proste nenapsat nic, neni to tak okate.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  22. 12. 2011 19:41

teda pisatel clanku a jeste navic sefredaktor tohoto webu musel tu fakultu zurnalistiky studovat bud zrychlene a nebo je tam uci jen psat cesky . tri ctvrtiny naroda vedi ze biopalivo je ekonomicky nesmysl devastujici nejen motory a penezenky obcanu ...... miru zdar a pro penize cokoli :)

Odpovědět  |   | 
Pilot  |  27. 12. 2011 07:56

.. ne .. je to mnohem jednodušší ......

... koho chleba jíš .... toho píseň zpíváš ...........

Odpovědět  |   | 

Chtěl jsem k tomu tady něco napsat,ale tak jsem se nasral,že raději nenapíšu nic.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 22. 12. 2011 19:49

Odpovědět  |   | 
simek  |  22. 12. 2011 22:14

Se nemá cenu ani rozčilovat, ať si to pan redaktor klidně do svého auta čepuje :)

Odpovědět  |   | 
petrklm  |  23. 12. 2011 09:15

Poněkud přehlížíte, že pan redaktor Matějka s tím článkem má společnýho akorát to, že ho sem pověsil, není to jeho práce. Já naopak považuju zveřejňování takovejch blábolů za užitečný, aspoň si víc lidí uvědomí, odkud "fouká vítr".

Odpovědět  |   | 
pavel  |  23. 12. 2011 08:34

Ještě že má v dosahu 2 benzinky (BP s jejich Ultimate Diesel a OMV s MaxxMotion Diesel) kde prodávají naftu bez biosraček (resp. alespoň to tvrdí). Díky tomu mi může auto stát v garáži i měsíc aniž bych měl strach, že "motor" půjde do pr...e

Odpovědět  |   | 
st  |  23. 12. 2011 11:17

Osobně je mi jedno zdali je někde hlad či nikoliv. Co mi není jedno, tak to, že díky snaze být ekologický zdražuje palivo. Otázkou je zdali pro náš biotop jsou nekonečné lány řepky tím nejlepším.
Ať je to jak dříve, kdy biopalivo bylo levnější proto že tam nebyla spotřební daň. A ať se pak každý rozhodne zdali bude používat konvenční palivo či nikoliv.
Přimíchávat biosložky do konvenčního paliva mi přijde nefér vůči spotřebitelům.
Nechal bych to na nich zdali chtějí používat ekologičtější biopaliva či nikoliv, stejně jako by se člověk měl rozhodnout zdali člověk bude spotřebitel používat elektřinu s obnovitelných zdrojů či nikoliv.

Odpovědět  |   | 
Nommo  |  24. 12. 2011 14:44

"Osobně je mi jedno zdali je někde hlad či nikoliv..." Jedno ti to bude, než přijde na tebe, chudáku!!!

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  23. 12. 2011 11:23
JirkaK  |  23. 12. 2011 13:38

Jednoduchý primitivní článek, připomínající předlistopadové politické komunistické komentáře. Nic není pravda, všechno je jinak, ale nic není třeba dokazovat, prostě to tak je a hotovo. Zbývá už jen dodat - kdo neuvěří, kdo nebude souhlasit, toho zavřem až zčerná (pardon, zezelená).

Odpovědět  |   | 
Ef  |  23. 12. 2011 18:43

Najel jsem na bionaftu 250 tis km na citroenu jumper 1.9. td a absolutně bez problémů. jinak co vím, tak bionafta má skutečně lepší mazivost než dnešní odsiřená nafta. dává to smysl , když ta biosložka je tvořena řepkovým OLEJEM..

Odpovědět  |   | 
PT  |  23. 12. 2011 19:10

Tak si do nádrže nalej olivový olej, ten je zdravější
Jo a ropa je taky olej

Odpovědět  |   | 
Smějící se bestie  |  26. 12. 2011 11:49

Jsem příznivec a uživatel alternativních paliv. A proč?
1) Jakýkoliv monopol, i palivový, zákonitě ekonomicky ruinuje své uživatel, protože ceny a daně je možné šroubovat kamkoliv.
2) Žádné palivo není ideální, ale současné technologie si umí poradit i s většími problémy, než jsou paramery používaného paliva v motoru.
3) Každý začátek je složitý a proti zavedeným způsobům i méně efektivní. Ale pokud lidstvo ještě nezdegenerovalo, poradí si s tím. Poradí si i s akumulací a uchováním elektrické energie. Jen se na tom musí dělat a ne plkat na netu.
4) Jen vymýšlení a vývoj nových technologií posune ekonomiku a lidstvo dopředu.
5) Jakákoliv strategická závislost je riskantní a musí se odstranit, pochopitelně pokud předmět závislosti nevlastníte.
6) Na základě rozmanitosti vznikla a může existovat evoluce - v přírodě, ekonomice, politice, zkrátka v celém životě. I v dopravě! Kdo se staví proti, je pošetilý blázen a nedostává prostor pro další existenci.

Odpovědět  |   | 
mackie  |  26. 12. 2011 15:45

Kdyby ten biohnus byl tak úžasný a výhodný, nemuselo by se nařizovat jeho použití direktivně.

Odpovědět  |   | 
Franta  |  08. 01. 2012 17:49

jezdil jsem na čistou bionaftu, do které byli přídávany jen aditiva proti zamrznutí, několik let,
mohu říci, že na motoru nebylo nic znát a mělo to mnoho dalších pozitivních věcí,
mohu jen doporučit

Odpovědět  |   | 
MiK  |  18. 01. 2012 20:15

Děkuji pěkně, čistou nemusím. Ujel jsem na ni 300 km a musel vyhledat pumpu, protože nádrž byla na dně. Normálně mi vystačila i na zpáteční cestu a ještě dost zbylo.

Odpovědět  |   | 
Kazeasch  |  23. 01. 2012 11:31

Tak to je dobrý. Bionafta je uplně v pohodě, a motor ve skutečnosti neničí. Jen musím mít pojizdnou laboratoř abych si mohl zjistit na benzince podíl bio složky a pak už jen vyměnit všechny hadice a gumový těsnění, palivovej filtr a častěji měnit olej. Tenhle článěk je opravdu k smíchu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A