Biopaliva: 7 mýtů a skutečnost

S příspěvkem do diskuze o užitečnosti a škodlivosti používání biopaliv přišlo České sdružení pro biomasu (CZ Biom). Vypíchlo sedm hlavních výtek směřujících vůči biopalivům a pokusilo se je vyvrátit. Zde jsou jejich závěry…
Biopaliva: 7 mýtů a skutečnost
Seznam kapitol
  1. Biopaliva poškozují motory vozidel
  2. Biopaliva jsou výmysl Zelených
  3. Při výrobě biopaliv se uvolní více skleníkových plynů
  4. Na výrobu biopaliv je potřeba větší množství energie
  5. Biopaliva zdražují potraviny
  6. Biopaliva způsobují hlad ve třetím světě
  7. Biopaliva způsobují kácení pralesů

1. BIOPALIVA POŠKOZUJÍ MOTORY VOZIDEL

Jaká je skutečnost? Při správném používání biopaliva motor naopak šetří.

Komentář:
Pokud víte, jak s biopalivy správně zacházet, tak motor šetříte. Pokud to nevíte, můžete se spálit. V každém případě nelze jen tak nalít cokoli kamkoli. Záleží na stáří a stavu vozidla, tomu musí odpovídat procentuální množství biosložky, které můžete natankovat. A jako fosilní paliva mají své vlastnosti, které už notoricky známe, mají své specifické vlastnosti i biopaliva.

Nikoho nepřekvapí, že do benzínového auta nelze nalít nafta – došlo by ke zničení motoru. Stejně tak biopaliva mají svá jasná pravidla a pokud se je třeba i s naším přispěním naučíte, na biopaliva pofrčíte dlouho a bez problémů.

Platí to hlavně pro bionaftu – má výrazné čistící účinky a mazací schopnost. Na co si dát hlavně pozor: zajistit obrat paliva – nenechat auto dlouho stát s plnou nádrží, a to hlavně v zimě. U starších vozů kontrolovat, případně vyměnit gumové těsnění a hadice. Častěji měnit olej a palivové i olejové filtry.

Pokud chcete jezdit převážně na bioetanol E85 (náhrada klasického benzínu – směs 85% etanolu a 15% benzínu), doporučujeme nechat si na něj auto přestavět – je to jednoduché a levné. I poté můžete jezdit na klasický benzín. Nebo si rovnou pořiďte nový automobil typu Flexifuel – je jich už na trhu řada ve stejné cenové hladině jako benzínová auta a jsou na toto palivo uzpůsobena. Nebojte se, že nedojedete k další pumpě – s flexifuel autem máte vždy možnost volby a kdykoliv můžete zase natankovat benzín.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Biopaliva poškozují motory vozidel
  2. Biopaliva jsou výmysl Zelených
  3. Při výrobě biopaliv se uvolní více skleníkových plynů
  4. Na výrobu biopaliv je potřeba větší množství energie
  5. Biopaliva zdražují potraviny
  6. Biopaliva způsobují hlad ve třetím světě
  7. Biopaliva způsobují kácení pralesů
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků