Biopaliva: 7 mýtů a skutečnost

S příspěvkem do diskuze o užitečnosti a škodlivosti používání biopaliv přišlo České sdružení pro biomasu (CZ Biom). Vypíchlo sedm hlavních výtek směřujících vůči biopalivům a pokusilo se je vyvrátit. Zde jsou jejich závěry…
Biopaliva: 7 mýtů a skutečnost
Seznam kapitol
  1. Biopaliva poškozují motory vozidel
  2. Biopaliva jsou výmysl Zelených
  3. Při výrobě biopaliv se uvolní více skleníkových plynů
  4. Na výrobu biopaliv je potřeba větší množství energie
  5. Biopaliva zdražují potraviny
  6. Biopaliva způsobují hlad ve třetím světě
  7. Biopaliva způsobují kácení pralesů

1. BIOPALIVA POŠKOZUJÍ MOTORY VOZIDEL

Jaká je skutečnost? Při správném používání biopaliva motor naopak šetří.

Komentář:
Pokud víte, jak s biopalivy správně zacházet, tak motor šetříte. Pokud to nevíte, můžete se spálit. V každém případě nelze jen tak nalít cokoli kamkoli. Záleží na stáří a stavu vozidla, tomu musí odpovídat procentuální množství biosložky, které můžete natankovat. A jako fosilní paliva mají své vlastnosti, které už notoricky známe, mají své specifické vlastnosti i biopaliva.

Nikoho nepřekvapí, že do benzínového auta nelze nalít nafta – došlo by ke zničení motoru. Stejně tak biopaliva mají svá jasná pravidla a pokud se je třeba i s naším přispěním naučíte, na biopaliva pofrčíte dlouho a bez problémů.

Platí to hlavně pro bionaftu – má výrazné čistící účinky a mazací schopnost. Na co si dát hlavně pozor: zajistit obrat paliva – nenechat auto dlouho stát s plnou nádrží, a to hlavně v zimě. U starších vozů kontrolovat, případně vyměnit gumové těsnění a hadice. Častěji měnit olej a palivové i olejové filtry.

Pokud chcete jezdit převážně na bioetanol E85 (náhrada klasického benzínu – směs 85% etanolu a 15% benzínu), doporučujeme nechat si na něj auto přestavět – je to jednoduché a levné. I poté můžete jezdit na klasický benzín. Nebo si rovnou pořiďte nový automobil typu Flexifuel – je jich už na trhu řada ve stejné cenové hladině jako benzínová auta a jsou na toto palivo uzpůsobena. Nebojte se, že nedojedete k další pumpě – s flexifuel autem máte vždy možnost volby a kdykoliv můžete zase natankovat benzín.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Biopaliva poškozují motory vozidel
  2. Biopaliva jsou výmysl Zelených
  3. Při výrobě biopaliv se uvolní více skleníkových plynů
  4. Na výrobu biopaliv je potřeba větší množství energie
  5. Biopaliva zdražují potraviny
  6. Biopaliva způsobují hlad ve třetím světě
  7. Biopaliva způsobují kácení pralesů
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků