Bionafta příští rok pravděpodobně skončí

Podle našich informací skončí do května příští rok bionafta, palivo vznikající kombinací běžné nafty a MERO (methylester řepky olejné). Zpravidla to bývá 30 procent MERO, necelých 70 procent běžné nafty a zbytek aditiv. Bionafta je v současné době levnější než běžná nafta, a to ze dvou důvodů:

  • stát výrobu MERO dotuje už více než deset let,
  • na bionaftu je nižší DPH.

V příštím roce se ale vše změní; nejenže se zvýší DPH na běžnou úroveň 22 procent, ale stát navíc výrobu MERO přestane dotovat. Souvisí to s naším vstupem do EU, kde je tyto dotace nejsou povoleny. Navíc dle směrnic EU je možné přimíchávat MERO do nafty maximálně do pěti procent. Od května příštího roku tak bude k dostání pouze jeden typ nafty, do níž se bude automaticky míchat max. pět procent MERA. Klasická bionafta by měla zcela zmizet a na benzinových pumpách bude k dostání pouze jeden typ nafty.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků