Bionafta příští rok pravděpodobně skončí

Podle našich informací skončí do května příští rok bionafta, palivo vznikající kombinací běžné nafty a MERO (methylester řepky olejné). Zpravidla to bývá 30 procent MERO, necelých 70 procent běžné nafty a zbytek aditiv. Bionafta je v současné době levnější než běžná nafta, a to ze dvou důvodů:

  • stát výrobu MERO dotuje už více než deset let,
  • na bionaftu je nižší DPH.

V příštím roce se ale vše změní; nejenže se zvýší DPH na běžnou úroveň 22 procent, ale stát navíc výrobu MERO přestane dotovat. Souvisí to s naším vstupem do EU, kde je tyto dotace nejsou povoleny. Navíc dle směrnic EU je možné přimíchávat MERO do nafty maximálně do pěti procent. Od května příštího roku tak bude k dostání pouze jeden typ nafty, do níž se bude automaticky míchat max. pět procent MERA. Klasická bionafta by měla zcela zmizet a na benzinových pumpách bude k dostání pouze jeden typ nafty.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků