Bio-Bug: je libo VW New Beetle jezdící na lidské výkaly?

Ne, opravdu jsme nezůstali příliš dlouho na slunci. Zní to poněkud vulgárně, ale tento výtvor je skutečně prezentován jako první auto schopné jezdit na lidské exkrementy. Jak už to ale v případě podobných projektů bývá, realita je trochu složitější.

Představa, že si ulevíte v autě a rázem popřete pravdivost starého českého úsloví, že „z ho... bič neupleteš a když upleteš, tak nezapráskáš” je bohužel lichá. Ulevit si bohužel musíte doma, obsah vašeho septiku musí být převezen do továrny, která z tohoto druhu organického odpadu udělá bioplyn. A teprve z toho se po úpravě stane biomethan použitelný i pro pohon spalovacích motorů.

„Bio-Bug”, jak firma GENeco, jež za celým projektem stojí, tento New Beetle Cabrio nazývá, je tak ve výsledku autem schopným jezdit jednoduše na methan a jestli se vezme z toho či onoho zdroje je z hlediska technického řešení samotného vozu nepodstatné. Zajímavější tak možná je, že podle Mohammeda Saddiqa z firmy GENeco jde o vůbec první vůz schopný jezdit na methanový pohon způsobem srovnatelným s klasickym benzinovým pohonem. Podle Saddiqa uživatel nepozná rozdílu, čemuž prý nasvědčuje i dosahovaná maximální rychlost 183 km/h.

V praxi vše funguje tak, že Bio-Bug pohání klasický dvoulitrový benzinový motor. Ten musí za studena spalovat benzin, teprve po zahřátí je schopen běhu na methan. V průměru má přitom spotřebovat jeden kubický metr methanu na 8,5 km jízdy. Pokud si nedokážete toto dát do souvislosti s jinými druhy pohonu, nabízí výrobce i jiné vyjádření spotřeby - (zřejmě roční) „výstup” toalet sedmdesáti britských domácností má prý stačit na ujetí 16 000 kilometrů. To vám zřejmě neřekne o mnoho více. Tak ještě jinak - továrna firmy Wessex Water na zpracování lidského odpadu v britském Bristolu vyprodukuje ročně 18 milionů kubíků biomethanu, což by mělo stačit na ujetí 153 milionů „průměrných” kilometrů s tímto druhem pohonu.

Vypadá to zajímavě, ale není jasné, kolik výroba takového kubíku biomethanu z lidských exkementů stojí a jaké zdroje jsou tedy při této přeměně spotřebovány. Je docela pravděpodobné, že nepůjde o zrovna efektivní způsob získávání energie...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Bio-Bug aneb VW New Beetle Cabrio na biomethan
  Zdoj: swns.com

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků