Bio-Bug: je libo VW New Beetle jezdící na lidské výkaly?

Ne, opravdu jsme nezůstali příliš dlouho na slunci. Zní to poněkud vulgárně, ale tento výtvor je skutečně prezentován jako první auto schopné jezdit na lidské exkrementy. Jak už to ale v případě podobných projektů bývá, realita je trochu složitější.

Představa, že si ulevíte v autě a rázem popřete pravdivost starého českého úsloví, že „z ho... bič neupleteš a když upleteš, tak nezapráskáš” je bohužel lichá. Ulevit si bohužel musíte doma, obsah vašeho septiku musí být převezen do továrny, která z tohoto druhu organického odpadu udělá bioplyn. A teprve z toho se po úpravě stane biomethan použitelný i pro pohon spalovacích motorů.

„Bio-Bug”, jak firma GENeco, jež za celým projektem stojí, tento New Beetle Cabrio nazývá, je tak ve výsledku autem schopným jezdit jednoduše na methan a jestli se vezme z toho či onoho zdroje je z hlediska technického řešení samotného vozu nepodstatné. Zajímavější tak možná je, že podle Mohammeda Saddiqa z firmy GENeco jde o vůbec první vůz schopný jezdit na methanový pohon způsobem srovnatelným s klasickym benzinovým pohonem. Podle Saddiqa uživatel nepozná rozdílu, čemuž prý nasvědčuje i dosahovaná maximální rychlost 183 km/h.

V praxi vše funguje tak, že Bio-Bug pohání klasický dvoulitrový benzinový motor. Ten musí za studena spalovat benzin, teprve po zahřátí je schopen běhu na methan. V průměru má přitom spotřebovat jeden kubický metr methanu na 8,5 km jízdy. Pokud si nedokážete toto dát do souvislosti s jinými druhy pohonu, nabízí výrobce i jiné vyjádření spotřeby - (zřejmě roční) „výstup” toalet sedmdesáti britských domácností má prý stačit na ujetí 16 000 kilometrů. To vám zřejmě neřekne o mnoho více. Tak ještě jinak - továrna firmy Wessex Water na zpracování lidského odpadu v britském Bristolu vyprodukuje ročně 18 milionů kubíků biomethanu, což by mělo stačit na ujetí 153 milionů „průměrných” kilometrů s tímto druhem pohonu.

Vypadá to zajímavě, ale není jasné, kolik výroba takového kubíku biomethanu z lidských exkementů stojí a jaké zdroje jsou tedy při této přeměně spotřebovány. Je docela pravděpodobné, že nepůjde o zrovna efektivní způsob získávání energie...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Bio-Bug aneb VW New Beetle Cabrio na biomethan
  Zdoj: swns.com

bazar

VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 273 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 133 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 142 191 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků