Bilance smrtelných nehod varuje před riskováním na silnicích

Po relativně úspěšném roku 2010, kdy počet obětí dopravních nehod klesl oproti roku 2009 o téměř deset procent, přichází vystřízlivění v podobě nepříznivé bilance následků nehod v začátku letošního roku. Vyplývá to z policejních statistik v prvních čtyř měsících a části května.

Největší daň na životech si zatím vybraly únorové nehody, kdy zemřelo 51 osob, což je o 21 víc, než v roce 2010. Více usmrcených evidujeme také při lednových (o tři osoby) a dubnových (o jednu osobu) autohaváriích. Celková bilance prvních čtyř měsíců není příznivá. Počet usmrcených je vyšší o 23 osob, což představuje téměř čtrnáctiprocentní navýšení.

Tragické minulé pondělí

Bilanci nehodovosti bohužel nevylepšuje ani právě končící měsíc. Jen do 23. května zahynulo 37 lidí. To je o šest osob více než ve stejném období loňského května. Tragicky se do statistik zapíše minulé pondělí, kdy při nehodách zahynulo sedm osob, což dělá od začátku roku již 225 lidí. V tomto případě jde o nárůst 15,4 procent oproti loňskému roku, a to je už výmluvné varování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„V souvislosti s tragickým květnovým dnem dominovala příčinám nepřiměřená rychlost jízdy a nedání přednosti v jízdě. Dosavadní nehodová bilance ukazuje i na malou přizpůsobivost řidičů vzhledem k často se měnícím podmínkám stavu povrchu komunikace. S tím úzce souvisí i neadekvátní rychlost jízdy, která provází většinu tragických nehod,“ řekla AutoRevue.cz mluvčí policejního prezídia Veronika Hodačová.

Média zabraňují nehodám

Zatím nejtragičtějším dnem letošního roku byla středa 9. února, kdy zahynulo devět lidí, z toho šest při nehodě u Prostějova. Druhé místo této pochmurné statistiky patří již zmíněnému pondělku 23. května, kdy bylo usmrceno pět řidičů automobilů, jeden motocyklista a jeden cestující v trolejbusu.

„Na vážné nehody má vliv veliký počet faktorů. Nalézt jednoznačnou odpověď na otázku, proč nehodovost stoupá, je velice obtížné. Policie se snaží přes média upozorňovat na tragické nehody a apelovat na řidiče, aby při řízení věnovali maximální pozornost provozu. Máme totiž zkušenost, že když se o nepříznivé nehodové bilanci víc mluví, následuje její pokles. Víme, že to funguje, víme, že média mají na řidiče velký vliv,“ upozornila mluvčí.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků