Bilance smrtelných nehod varuje před riskováním na silnicích

Po relativně úspěšném roku 2010, kdy počet obětí dopravních nehod klesl oproti roku 2009 o téměř deset procent, přichází vystřízlivění v podobě nepříznivé bilance následků nehod v začátku letošního roku. Vyplývá to z policejních statistik v prvních čtyř měsících a části května.

Největší daň na životech si zatím vybraly únorové nehody, kdy zemřelo 51 osob, což je o 21 víc, než v roce 2010. Více usmrcených evidujeme také při lednových (o tři osoby) a dubnových (o jednu osobu) autohaváriích. Celková bilance prvních čtyř měsíců není příznivá. Počet usmrcených je vyšší o 23 osob, což představuje téměř čtrnáctiprocentní navýšení.

Tragické minulé pondělí

Bilanci nehodovosti bohužel nevylepšuje ani právě končící měsíc. Jen do 23. května zahynulo 37 lidí. To je o šest osob více než ve stejném období loňského května. Tragicky se do statistik zapíše minulé pondělí, kdy při nehodách zahynulo sedm osob, což dělá od začátku roku již 225 lidí. V tomto případě jde o nárůst 15,4 procent oproti loňskému roku, a to je už výmluvné varování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„V souvislosti s tragickým květnovým dnem dominovala příčinám nepřiměřená rychlost jízdy a nedání přednosti v jízdě. Dosavadní nehodová bilance ukazuje i na malou přizpůsobivost řidičů vzhledem k často se měnícím podmínkám stavu povrchu komunikace. S tím úzce souvisí i neadekvátní rychlost jízdy, která provází většinu tragických nehod,“ řekla AutoRevue.cz mluvčí policejního prezídia Veronika Hodačová.

Média zabraňují nehodám

Zatím nejtragičtějším dnem letošního roku byla středa 9. února, kdy zahynulo devět lidí, z toho šest při nehodě u Prostějova. Druhé místo této pochmurné statistiky patří již zmíněnému pondělku 23. května, kdy bylo usmrceno pět řidičů automobilů, jeden motocyklista a jeden cestující v trolejbusu.

„Na vážné nehody má vliv veliký počet faktorů. Nalézt jednoznačnou odpověď na otázku, proč nehodovost stoupá, je velice obtížné. Policie se snaží přes média upozorňovat na tragické nehody a apelovat na řidiče, aby při řízení věnovali maximální pozornost provozu. Máme totiž zkušenost, že když se o nepříznivé nehodové bilanci víc mluví, následuje její pokles. Víme, že to funguje, víme, že média mají na řidiče velký vliv,“ upozornila mluvčí.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků