Bilance Škody za rok 2004: v Německu prodáno více než v Česku

Bilance Škody za rok 2004: v Německu prodáno více než v Česku

Škoda Auto dosáhla v roce 2004 dobrého výsledku hospodaření před zdaněním ve výši 4,815 miliard korun (+91,3 %). Tržby z obratu zaznamenaly nárůst o 8,4 mld. Kč (+5,8 %) na 153,550 mld. Kč. Škoda Auto v porovnání s předchozím rokem dodala zákazníkům rovněž více aut – 451 675 vozů (2003: 449 758 vozů.; + 0,4 %). Finanční výsledky dle Českých Účetních Standardů (ČÚS) budou zveřejněny dnes (24.2. 2005) na výroční tiskové konferenci v Mladé Boleslavi.

Celková aktiva společnosti se v uplynulém hospodářském roce zvýšila o 5,7 mld. Kč na 71,837 mld. Kč (+8,6 %).

Provozní výsledek hospodaření zaznamenal nárůst a dosáhl hodnoty 5,856 mld. Kč (+12,4 %).

Winfried Vahland, místopředseda představenstva společnosti Škoda Auto, zodpovědný za oblast ekonomie, k výsledkům hospodaření za rok 2004 poznamenal: „Fáze konsolidace, zahájená před dvěma lety, v současnosti přináší viditelné výsledky. Společnost se nachází na poloviční cestě k cílům, které si stanovila. Tento výsledek je motivací a současně závazkem pro další snahy o zlepšení hospodářské situace společnosti v budoucích letech.“

Společnost Škoda Auto v roce 2004 exportovala vozy a náhradní díly v hodnotě 131,104 mld. Kč (+8,6 %) do téměř devadesáti zemí světa. Podílem ve výši 7,7 % na celkovém exportu České republiky potvrdila Škoda Auto opět pozici největšího českého exportéra.

Ke konci sledovaného období zaměstnávala Škoda Auto 24 561 pracovníků (+ 7,7 %).

Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, přiblížil budoucí vývoj společnosti: „Na základě tohoto výsledku můžeme podniknout další kroky k rozšíření našeho výrobního programu a našeho tržního základu. Tyto kroky přispějí k dalšímu kvalitativnímu zlepšení našich výsledků.“

Škoda Auto v uplynulém roce dodala zákazníkům na celém světě celkem 451 675 vozů (2003: 449 758) modelových řad Fabia, Octavia a Superb, což představuje nárůst o 0,4 %.

Nejprodávanější modelovou řadou Škoda byla v roce 2004 Fabia s 247 600 (2003: 260 988) vozy. Řada Octavia posunula svůj rekord z roku 2003 o dalších 9,7 % na celkem 181 683 prodaných vozů. Nemalou měrou k tomuto úspěchu přispěla také nová Octavia, která od svého uvedení získala mimořádně pozitivní ohlas jak mezi novináři, tak mezi zákazníky. Limuzínu Superb si zakoupilo celkem 22 392 (2002: 23 135) zákazníků.

V západní Evropě si udržela značka Škoda v roce 2004 stabilní pozici i přes stagnaci automobilového trhu. Celkem se zde dodalo 240 672 vozů (+2,0 %). Tržní podíl Škoda Auto dosáhl úrovně 1,7 %. V Německu, které si drží pozici největšího exportního trhu, bylo v roce 2004 prostřednictvím autorizované prodejní sítě dodáno 78 051 vozů (+11,4 %). Tržní podíl dosáhl úrovně 2,4 % (2003: 2,2 %). Výrazného zvýšení prodeje docílila Škoda Auto ve Španělsku (16 605 vozů, +24,6 %), v Řecku (9 202 vozů, +20,9 %) a v Dánsku (8 362 vozů, +16,0 %).

Na tuzemský trh, který je po Německu druhým největším, bylo ve sledovaném období dodáno celkem 64 676 vozů (-9,6 %), což vyvolal 11 % pokles celkového trhu. Vozy Škoda přitom posílily svou pozici a dosáhly 48,5 % podílu na trhu (2003: 47,7 %).

V regionu střední Evropy – bez České republiky – dodala Škoda Auto v roce 2004 zákazníkům celkem 87 139 vozů (-6,8 %). Tento výsledek silně ovlivnil pokles celkových trhů o 5,8 % oproti roku 2003. Především Polsko, jeden z nejvýznamnějších trhů společnosti Škoda Auto, zaznamenalo celkové snížení o 11,3 %, způsobené zvýšeným dovozem ojetých vozů. Přes tento pokles celkového trhu dokázala značka Škoda zvýšit meziročně tržní podíl z 12,0 % na 12,5 % a obhájit v i v roce 2004 pozici druhého nejúspěšnějšího importéra. V roce 2004 zaznamenala Škoda Auto v Maďarsku rekordní výsledek: vůz Škoda si zakoupilo 17 350 zákazníků (+12,2 %). Značka Škoda tak dosáhla tržního podílu 8,2 %. Kontinuální nárůst prodejů pokračoval i v Rumunsku, kde zákazníci koupili 7 658 vozů (+22,6 %).

Do zemí východní Evropy bylo v roce 2004 společností dodáno celkem 31 564 vozů Škoda (+18,4 %). V Rusku našlo své zákazníky 5 429 vozů značky Škoda (-18,7 %). Důvody poklesu byly důsledky silného kurzu koruny a restrukturalizace prodejní sítě. Na Ukrajině, kde se nachází jeden ze závodů Škoda pro montáž vozů, byl zaznamenán nárůst dodávek o 69,5 % s celkovým počtem 9 005 vozů.

V zámořských regionech a Asii došlo k nárůstu prodejů na 27 624 vozů, což znamená zvýšení o 24,2 % v porovnání s rokem 2003. Velmi dobrého výsledku dosáhla Škoda Auto především v Indii, kde se prodalo celkem 7 202 vozů (+54,7 %). Do Číny bylo dodáno 2 307 vozů (nárůst o více než 100 %).

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků