Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante | Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante | Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante | Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante | Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante | Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante | Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante | Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante | Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante | Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante | Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante | Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante | Zdroj: Zyrus Engineering

Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering
Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering
Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering
Lamborghini LP1020 Stimolante Zdroj: Zyrus Engineering
12
Fotogalerie

Bílá smršť z Norska: Vyladěný Huracán Evo tunerů Zyrus má přes 1000 koní a záruku výrobce!

Vypadá divoce, ale je schválen k silničnímu provozu a dostanete k němu i záruku: Seznamte se s LP1020 Stimolante.

I když jste o norských ladičích Zyrus možná ještě neslyšeli, nejde o žádné nováčky. Od roku 2018 pracují s platformou Lamborghini Huracán, výsledkem je třicet vítězství v národním šampionátu v kategorii GT1+. Svůj předchozí silniční speciál s názvem LP1200 (podle počtu koňských sil) pečlivě zkoušeli například i ve Spa nebo na Nürburgringu, prototyp na tratích najezdil přes 18.000 kilometrů.

Nyní představují o něco civilnější provedení s názvem LP1020 Stimolante. Stejně jako starší model má svůj desetiválec o objemu 5,2 litru přeplňovaný dvěma turby. V základním nastavení Strada má výkon 515 kW (700 k), středně ostrý režim Sport dá řidiči 625 kW (850 k) a v nejdrsnějším módu Corsa jde o krásných 802 kW (1090 k) a 997 Nm točivého momentu. Co je zajímavé – Zyrus tvrdí, že jde o jediné takto poladěné Lambo s certifikátem TÜV a schválením k provozu v rámci EU i s nastavením pro nejvyšší výkon. Vůz splňuje veškeré požadavky pro normu EU6 i hlukové normy.

Ale není to jen o výkonu, i když maximální rychlost 347 km/h zní opravdu lákavě. LP1020 dostalo karbonový bodykit s lízátkem, kryty podvozku, difuzorem a zadním křídlem, který při 240 km/h generuje 1,3 tuny přítlaku. Na podvozku jsou použity tlumiče Öhlins TTX, stavitelné ve čtyřech směrech a doplněné senzory pro palubní telemetrii – ta mimo jiné využívá i dvě palubní kamery.

Uvnitř najdeme karbonové sportovní sedačky s šestibodovými pásy OMP, ochranný rám z titanové slitiny a hasicí systém. Na auto dostanete tříletou záruku do nájezdu 20.000 kilometrů – a pozor, vztahuje se i na jízdu na okruzích! Vznikne jen 24 exemplářů, každý majitel se s tím svým může seznámit na okruhu Rudskogen v Norsku v přítomnosti mechaniků a testovacího jezdce Zyrus Engineering.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud