Biky v počítači - to nejsou jenom hry...

Vytvořit složitější formu, to není tak jednoduché. Například blok výkonného dvoudobého motoru s komplikovanými kanály, který musí odolávat vysokému mechanickému i teplotnímu zatížení, je vždy pořádným oříškem pro konstruktéra i technologa.
Biky v počítači - to nejsou jenom hry...
“Požádali jsme firmu Mahle (světoznámého výrobce pístů a jiných namáhaných odlitků), jestli by mohla pro nás ten odlitek vyrobit. Řekli, že je to dost složité a že to budou muset řádně promyslet. Ale čas utíkal a termíny se blížily, tak jsme si museli formu a odlitek vyrobit sami. Když jsme měli hotový motor odbrzděný, ozvali se, že by to už dokázali udělat.”

Počítač v akci

Co mne jako fandu do motorek a počítačů nejvíc zajímalo, bylo použití výpočetní techniky. A ani v této oblasti jsem nebyl zklamán. Vše se konstruuje na počítači jako trojrozměrné modely, výstupy z Klepněte pro větší obrázekmodelování obráběných dílů jsou zpracovány CAM systémem a jdou přímo na CNC obráběcí centrum, kde vznikají hotové výrobky. S využitím modelů vytvořených na počítači se vyrábějí potřebné formy a výrobky a vytváří se nejen potřebná výrobní dokumentace, ale i návody a příručky, propagační materiály. Komunikace e-mailem s partnery a zákazníky po celém světě je naprostou samozřejmostí, vzniká i interaktivní katalog dílů s možností objednávek na internetu. Jako trojrozměrný model s možností virtuálního procházení existují i nové výrobní haly, i když jejich výstavba ještě nezačala.

Co bylo podnětem k tak příkladnému využití výpočetní techniky? “Úsloví o zlatých českých ručičkách je sice krásné, ale dnes už doba pokročila. Kdo chce být na špičce svého oboru, ten prostě musí používat špičkové prostředky, jinak nemá šanci. Já už si ani neumím představit, jak bychom to bez počítače mohli dělat, bez možnosti názorně vidět trojrozměrný model, natáčet jej, spočítat, vygenerovat CNC program. Rozhodně bychom nestihli všechno vytvořit a vyrobit v tak krátkých termínech, k jakým nás nutí konkurence.”

A v posledním díle si povíme, co byste potřebovali vy, kdybyste si takový minibike chtěli postavit sami. Do té doby nashledanou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků