Bezplatné nabíjení elektroaut u Lidlu končí. Poděkujte pijavicím v elektromobilech za miliony

Názory k článku

Anawarr  |  05. 08. 2022 07:32

Mohli by v Liedlu zavést věrnostní karty s body na dobíjení. To by by mohlo být pro důchodce přilepšení, taková Kryptoměna 😉

 |   |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tom  |  05. 08. 2022 07:34

V poradku. Odebiraji proud, zaplati za nej. Spise jsem nechapal to dobijeni zdarma.

 |   |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kankunen  |  05. 08. 2022 07:45

Blbý kdo dává, ještě blbější kdo nebere. Přece je blbost nabíjet zadara.

 |   |  Odpovědět
stealth01  |  05. 08. 2022 07:51

Takže důvodem jsou pijavice? Nic takového v článku není. Je to oficiální vyjádření ze strany Lidlu? Protože já tam vidím fotku EQC za 1,6 a ne elektromobily za miliony.
Jinak k cenám, proč bych měl nabíjet za 6,90 za kWh na DC 50 kW, když Ionity 350 kW mám za 6,30?

 |   |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pikus  |  05. 08. 2022 09:02

Jo, v Průhonicích by mohli vyprávět co jim tam jezfi za vychcanky a hned vedle placené dobíjení prázdno. Někdy to bylo až tak absurdní, že když lidl mě zavřeno pro rekonstrukci i to parkoviště, tak se jim tam snazili jet ty zatarasy kvůli dobití zadarmo.

Lidi si nic 'zadarmo' nezaslouží.

 |   |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Alf  |  05. 08. 2022 09:03

Článek asi pravdivý, ale rétorika jak z Rudého práva.

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jan K  |  05. 08. 2022 09:52

Vše co je zadarmo je špatně a hlavně to není zadarmo a někdo to musí zaplatit , časem nějaký potřební i s autem za Mega toho začnou zneužívat - ještě tak nějaká sleva pro zákazníky ale ne zadarmo a nebo nabíjení na 30 min .
To jsou pak články jak jsem Teslou dojel do Řecka za 499,-

 |   |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jhamil  |  05. 08. 2022 12:13

Upřímně - nejlevnější nové elektro-auto stojí pomalu 500 000. takže žádný z majitelů nebude sociální případ. Lidl tuto možnost nabídl, tak ji zákazníci prostě využili. Nakupovat jezdí všichni. takže to byl prostě benefit pro majitele. Ve Valašských Kloboukách je nabíječka už rok, auta tam nabíjí docela často. Když nabíječku zprovoznili, tak zároveň zase uvedli do provozu závoru, která umožňuje vjezd. Bezplatné parkování bylo 90 minut. Vjezd k závoře není zrovna ideální, takže pro zlost. To že to Lidl zpoplatnil se nedivím, loni cena elektřiny 2 koruny, momentální cena na burze 10 korun. Při dnešních cenách energií, nelze očekávat že někdo bude poskytovat nabíjení zdarma. O tankování grátis jsem ještě neslyšel.

 |   |  Odpovědět
Mamlasman  |  05. 08. 2022 13:10

To bude jen výmluva. Kdyby chtěli, určitě by to nějak vymysleli.

 |   |  Odpovědět
JK  |  05. 08. 2022 13:36

Že autorevue není bůh ví jaká novinařina tak nějak berem, ale poslední dobou to začíná připomínat facebookpage SPD a podobných. Vy za něco kandidujete, že jedete takhle nízkou rétoriku poslední dobou? Díky

 |   |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Q  |  05. 08. 2022 16:24

Tak snad každému muselo být jasné, že "nabíjení zdarma" je pouze dočasná nabídka. Teď, když Evropu ovládla ideologie Green dealu, je i 7 Kč/kWh dobrá cena. Za pár let na to budeme vzpomínat.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
TT  |  05. 08. 2022 17:39

Zrovna v Průhonicích nabíječku zvesela užívali dealeři nedalekého Nissanu a ještě se mi dealer chlubil, že služební Leaf nabíjí výhradně tam protože to je zdarma. Nedávno jsem zahlédl rodinku jak zaparkovala svůj e-tron na nabíječce Lidl a odešla na večeři do nedaleké Pumpy AB kde je přitom několik rychlo nabíječek přímo před restaurací...

 |   |  Odpovědět
Marek  |  05. 08. 2022 17:40

Pro skutečné majetného člověka je nabíjení vozidla zdarma na úkor méně movitých nekomfortní a trapné a pod úroveň.
Tito pseudo movití jedinci naopak trpí patetickou potřebou dělat dojem tím na co vlastně nemají.. a dokazují to právě na místech jako je toto.
Politujte je..

 |   |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Petr  |  05. 08. 2022 18:18

V poradku. Mi taky nikdo nedolejva benzin do nadrze, kdyz si jdu nakoupit.

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Miroslav  |  05. 08. 2022 18:54

".. Určeny byly pro zákazníky, kteří je mohli zdarma využít během svých nákupů..."
No tak to musel vymyslet nejaky hnup. A co jineho jste cekali?!

 |   |  Odpovědět
Miroslav  |  05. 08. 2022 18:56

".. Určeny byly pro zákazníky, kteří je mohli zdarma využít během svých nákupů... "
No tak to musel vymyslet nejaky hnup. A co jineho jste cekali?

 |   |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2022 19:08

Proč je autor článku tak zamindrákovanej? To co z něj vylezlo je naprostý pisálkovský dno. Nevím zda za to může přiliš alkoholu, drog nebo jenom vedro, ale autor by se líp uplatnil v Halo novinách nebo v některém propagandistickém plátku kremelských fašistů a ne v českých médiích.

 |   |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2022 19:15

Ještě nikdy jsem neviděl nikoho tak rozhořčeně bojovat za to co si dělá komerční firma se svými službami na svém pozemku za svoje peníze. Závistivému autoru zřejme skončilo nabíjení zdarma do jeho elektromobilu a teď mu z toho tečou nervy a vylejvá si žluč. Bejt šéfredanktorem, tak ho na vteřinu vykopnu. Ha ha ha. :D

 |   |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2022 19:25

Závist majitelů spalováků platící horentní sumy za litr benzínu že elektromobily mohou čerpat energii zadarmo evidentně dosahuje vrcholu. 😂

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Emkejx  |  05. 08. 2022 21:39

U nas aj chudaci v id. idu nabit hrdo do lidla a kreteni vonku sedia vedla stojanu. Ani za boha to aspon rozok nejde kupit.

 |   |  Odpovědět
PetrSP7  |  05. 08. 2022 22:21

Neudržitelný nesmysl to byl od samého začátku, tak bych to na "pijavice" nesváděl...😛

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
komik  |  06. 08. 2022 11:02

Že to nebude věčně, bylo jasné od začátku. Dokud byla el. za 1 Kč/kwh, když tam někdo stál 30 min a dobíjel 50kw/h, stál je 25 Kč a většinou něco nakoupil. Teď pokud nakupují za 5 Kč/kWh bez DPH, je to 125 Kč a to by musel nakoupit tak za 2000 Kč, aby se jim to vyplatilo.

Osobně by se mi do budoucna líbila situace - parkoviště se solárními střechami a možností dobíjet. Vyrobená elektřina se dělila mezi připojená auta - bez garance nějakého proudu, ale jako služba zákazníkovi... Bude to drahé, ale pokud by se to stavělo postupně, jak bude růst podíl elektroaut, tak by to nákupní centra mohla zvládnout... Hlavně by to chtělo nějaký standard dobíjení v DC, aby se proud z panelů nepřeváděl na střídavý a potom zpět v nabíjecím stojanu na různé DC. Třeba 800v, panely pospojované tak, aby dávaly 1000v a bez převodu (jen regulátorem) to cpát přímo do aut.

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Josef  |  06. 08. 2022 17:12

To je dobře, ona ta auta na elektriku dlouho nebudou. Nevim koho to napadlo. Stejně nato chudší nebudou mít a pohoný hmoty pojedou dál. Kombajny, traktory, nákladáky ty taky budou na baterky? Dokud budem poslouchat co je ekologický tak uz potom budem chodit pěšky a na kole. A všecko dovážet protože českýho uz tady nic nemame.

 |   |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jan  |  06. 08. 2022 18:36

V Olomouci tam stoji temer porad nejake taxiky.

 |   |  Odpovědět
David  |  06. 08. 2022 18:39

Tak pár vět. Asi budu jeden z mála kdo elektrické vozidlo používá už 2 roky. Na cestování i každý den do práce.
Jen bych zdůraznil, že nejsem ani milionář podnikatel, který má na el. auto za 2 miliony ani zbohatlík co k penězům lehce přišel. Jsem člověk, který je zaměstnancem ve velké firmě v dělnické pozici. Plat 28000 Kč. Mám El vůz 4 roky starý. Koupil jsem ho za 490 000. Provozuji jej před 2 roky. Na vůz této hodnoty jsem si roky vydělával tvrdé rukama. Měl jsem v životě asi 18 vozů různých značek. Od Š 120 přes Clio až po Volvo. Elektrický vůz, který provozuji je můj první. Nákup byl čistě z důvodu úspory nákladů na dopravu do zaměstnání (200 km každý týden) a při cestování po ČR. Rozhodnutí padlo ve chvíli kdy jsem si řekl a dost. Platit nenažraným vekslákům provozující přebytek benzínek 31 Kč za litr chcánky a k tomu kupovat předražené ADblue (u nás dnes za 40 Kč v 2020 ze 6,90Kč litr) to nehodlám. To se psal rok 2020.
Nebyla to ani láska k neodpaněné Grétě ani Elonovi, ale ekonomické důvody.

K autu:
mám BMW i3 . Naprosto fenomenální vůz. Karbonový skelet, díly karosérie z pružného plastu, podvozek lehké slitiny hliníku karbon. Výkon 170K na 1300 kg váhy, délka vozu 4 m(jako byl Scénic 1 generace) ač se auto zdá malé je velké. Uvnitř neuvěřitelný prostor, výbava od rádia Harman Cardin, kůže, ovčí vlna, eukalipt dřevo. Klima výhřevu sedadel, bezklickove otevírání, obří navigace atd atd. Možnost obsluhy vozu přes apku myBMW. Např si auto předtopím z domu atd.
Tohle vše za cenu např. holobytu nové Fabie bez motoru. Nebo vychrochtaného ojeteho Passatu combi. ( 6 letého). Pouze příklady.

Provoz El auta.
Na STK emise každé 2 roky zdarma!

Dálnice v ČR zdarma

Povinné ručení
Nafta auto předchozí o nižším výkonu a objemu 2,0 jsem platil u stejné pojišťovny o 680 Kč ročně více.

Servis vozů a údržba
O Kč. Pouze občasná kontrola brzd kapaliny a chladiva sám.Přezouvání zima/léto. V pneuservisu. Brzdy životnost desek cca 200 tis km. (auto brzdí ubíráním plynu.Tedy brzdy pouze v nouzové situaci.
Neřeším litry a litry olejů, řemeny, vstřiky, turba, výfuky, filtry nic takového. Takže servis provozní 0Kč. Auto je napojeno online na BMW. Cokoli vám sdělí BMW na obrazovku do auta i do apky na mobil. Např. končící TK.

Spotřeba (v kW): porovnání benzínu za 45 Kč.
Moje I3 průměrná spotřeba jezdím 14/100 (zima v úsporné jízdě EcoPro 16/100)
Při dobíjení doma v domku na noční tarif Eon D27D mě 100 km vyjde na 36,40 Kč !!! V překladu jezdí ani ne za 1 litr na 100 km.
Při cestování vlastním čip Eon. Aktuálně po zdražení el. u DC 11,90 Kč za kW mě vyjde 100 km na 167 Kč. Tedy v přepočtu 3,7 L benzínu na 100 km.
Když vezmu to, že většinu cest u DC ani netankuji a že jsou dnes po 30 km všude, tak nabíjím pouze občas, když už opravdu musím nebo při dlouhé cestě nad 200 km což je málokdy. Jinak dobijim doma. V tomto ohledu famózní mega úspora. Pokud bych jezdil v režimu EcoPro( snížený výkon vozu a maximálka 115km/h) dokážu jezdit za 13 kW/ na 100 km.
Nějaký dojezd jsem řešil asi první tři měsíce. Pak už ne. Nabiju jednou týdně a jezdím. Přijedu vím, že už nebudu auto potřebovat, tak to píchnu ve 14 hod odpoledne do zásuvky dám si na chytrou přenosnou nabíječku Sectron (české firmy) odklad nabíjení od 18 hodin a o víc se nestarám. Když chci kouknu na mobilu, jak se auto venku nabíjí. Ač je auto v 380 zásuvce z 30% do 100% nabité za cca 3 hoďky, tak si to odpojuji až ráno, když jedu do zaměstnání. Pohodlné skvělé, zábavné a čisté.

A na závěr já a Lidl.
U Lidlu jsem nabíjel. Pokud byla ta příležitost, tak vždy. Napojil jsem si auto a šel si domů nakoupit. Vždy jsem to spojil s užitečným. Vždy je co koupit. Mám vyzkoušeno, že v obchodě nákup trvá cca 30 minut ani se nikde nezdržujete. U DC jsem dobijim na 90% z důvodu ochrany baterie. Pokud jsem vylezl z obchodu a nikdo tam nečekal dobil jsem si do 90%. Pokud tam někdo čekal, tak jsem mu to vypnul a předal. Takto by to mělo fungovat.
Bohužel Lidl měl udělat zákaznické čipy(nebo kartičky), jako to má DM drogerie. Karty na body(kilowatty) za každý nákup. Poté za nasbírané body kartu přiložit venku u stojanů tím si odemcit stojan a dobít si pouze tolik kolik mám naspoření na kartě. Např. 1 kW za každých utracených 50 Kč v Lidlu. Tzn například za 1000 Kč útraty by mě na kartě přibylo 20 bodů(20kW) Ty bych poté využil při nabití zdarma nebo za nízkou cenu.
Všem ostatním co v Lidlu parazitují a neztratí korunu buď za plnou cenu, jako je u ČEZ či Eon nebo nulový přístup k nabíječka. Jako především slovákům v Teslách co cestují a tankují u Lidlu, jak u čerpaček. Všem těm dáme jídlo, taxikářům a podobným díky kterým to Lidl krouhne!!! Děkuji za nás slušně co to Lidlu nákupem vraceli. Zatím co oni u nabíječek seděli a čuměli do mobilů.

Jinak elektrický vůz všem doporučuji. Je to pecka.

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zbyněk  |  06. 08. 2022 20:03

Jen malou hardveroviu a softwarovou úpravou jde nastavit nabíjecí stanice tak, aby na ni mohli nabíjet "aktivní" zákazníci, kteří v Lidlu utratí xx,- Kč (např. Ztratíš víc jak 500, tak máš dnes nabíjení zdarma. A doplnit aplikaci Lidl o funkci evidence "útraty" je drobnou úpravou a zákazník by se mohl touto aplikací "zálogovat" i na nabíječku

 |   |  Odpovědět
Martin Krupka  |  07. 08. 2022 06:53

Novinářská chudá pakáž nemá o čem psát? Chce se mi zvracet z úrovně, jakou dnes píše každý pisálek. To že nebude elektřina zdarma, je známo už od samého začátku. Páni z Autorevue si mohou postavit vlastní nabíjecí stanice a dávat elektřinu zdarma. Uvidíme jak dlouho Vám to vydrží.

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  07. 08. 2022 07:27

Jako elektromobil jsem měl několikrát půjčený a Lidl jsem využil hodnekrat jelikož byl zadarmo, ale teda snad vždy jsem si šel aspoň něco koupit když jsem tam čekal.

 |   |  Odpovědět
Pm  |  07. 08. 2022 09:19

Nebojte se, oni vám to ve vládě vymyslí, aby jste "zadarmo" nejezdil. Pán má elektrokáru? Tak daň za 1km =1 Kč. Nebo si vy najivkove myslíte, že všichni budeme ekologicčti, budeme mít solární střechy a auta nabíjet zadarmo? A stavět budeme drahé cyklostezky ale v rozpočtu máme sekeru na vždy.

 |   |  Odpovědět
Štěpán  |  07. 08. 2022 09:36

Absolutně nechápu proč to bylo zadarmo ! Padlé náhlavu někdo kdo má na auto za 1200000 Kč a ještě bude jezdit zadarmo xD

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Bob  |  07. 08. 2022 14:23

Komedie, mohli dát omezenou dobu stání, nemuseli hned dávat poplatky.

 |   |  Odpovědět
Pitomio  |  07. 08. 2022 18:11

Tady se zase sešlo voličů SSPD a jejich velkého vůdce a fuhrera.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
miky  |  08. 08. 2022 08:54

Lidl to plánoval tak,že si zákazník pouze dobije svůj el.vůz po dobu kdy bude nakupovat,ne do plna zadarmo a 4hod blokovat místo.Ovšem tvrdě narazil na českou vyčůranost.Zadarmo?Tak přivezu i baterku na vozíku

 |   |  Odpovědět
Net  |  08. 08. 2022 09:19

Pijavice v elektromobilech za miliony vysávají ekohipstery s elektrokoly za desítky tisíc…
Ne fakt, tohle je celé nezvládnutá akce Lidlu a snaha někoho obvinit a vysvětlit zpoplatnění. Měli milion možností, jak to nechat “zdarma” věrným zákazníkům a omezit to časově nebo podmínit velikostí nákupu.

 |   |  Odpovědět
Mudr.Vyklátil  |  08. 08. 2022 10:22

Ale tady je odborníků na elektrická auta.

 |   |  Odpovědět
Mudr.Vyklátil  |  08. 08. 2022 10:22

Ale tady je odborníků na elektrická auta.

 |   |  Odpovědět
Mudr.Vyklátil  |  08. 08. 2022 10:22

Ale tady je odborníků na elektrická auta.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat reakce: Zasílat reakce Můj názor