Bezpečnostní prvek budoucnosti: noční vidění

Přestože některé automobilky již nabízejí tzv. noční vidění pro své vozy, jejich kvalita, účinost a přinos jsou prozatím velmi malé. Bezpečnostní specialista, společnost Autoliv, však nyní vyvíjí systém nočního vidění, který má přinést velký pokrok. Bližší specifikace samozřejmě tají, prohlásila ovšem, že systém bude založen na infra kameře, která bude schopna vidět až na 300 metrů. To je již dostatečná vzdálenost, aby daný systém našel uplatnění i v automobilech, které jezdí v řádu desítek metrů za sekundu. Dle informací bude kamera a celý systém natolik kvalitní, že obraz, jenž se následně na displeji zobrazí bude dostačovat k řízení a orientaci bez nutnosti použití světel. Inu, uvidíme, i přes stále se zvyšující účinnost světlometů je jízda v noci stále o poznání náročnější než ve dne, podobný systém by mohl řidičům značně ulehčit.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 37 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků