Bezpečnostní prvek budoucnosti: noční vidění

Přestože některé automobilky již nabízejí tzv. noční vidění pro své vozy, jejich kvalita, účinost a přinos jsou prozatím velmi malé. Bezpečnostní specialista, společnost Autoliv, však nyní vyvíjí systém nočního vidění, který má přinést velký pokrok. Bližší specifikace samozřejmě tají, prohlásila ovšem, že systém bude založen na infra kameře, která bude schopna vidět až na 300 metrů. To je již dostatečná vzdálenost, aby daný systém našel uplatnění i v automobilech, které jezdí v řádu desítek metrů za sekundu. Dle informací bude kamera a celý systém natolik kvalitní, že obraz, jenž se následně na displeji zobrazí bude dostačovat k řízení a orientaci bez nutnosti použití světel. Inu, uvidíme, i přes stále se zvyšující účinnost světlometů je jízda v noci stále o poznání náročnější než ve dne, podobný systém by mohl řidičům značně ulehčit.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků