Bezpečnostní pás, který může zachránit dva životy najednou

Dnešní životní styl směřuje ke stále delšímu času strávenému v autě. To platí i pro nastávající matky, které se často ocitají v roli spolujezdkyň, ale i řidiček. To přirozeně vede i ke zvýšení počtu zranění v těhotenství při dopravních nehodách. Podle odborníků je zásadní chybou se v těhotenství nepoutat, i když se bezpečnostní pásy mohou zdát nepohodlné.

„Zdánlivě malý náraz při rychlosti přes 30 km/h může při absenci bezpečnostních pásů způsobit fatální následky pro matku i plod. Připoutaná žena má třikrát větší šanci, že při nehodě přežije ona i její nenarozený potomek, i když pásy samozřejmě nejsou úplnou ochranou před zraněním, ale mohou riziko výrazně redukovat,“ říká brněnský gynekolog Jiří Kepák.

Podle něj je ale pro těhotnou ženu rovněž velice důležité umístění pásů. „Chybné nainstalování může vést k poranění dělohy a plodu. Riziko je eliminováno, jsou-li pásy umístěny co nejníže pod dělohou. Jenže pak se stává, že spodní pás pod bříškem nedrží a samovolně se posunuje nahoru. K zabránění nežádoucího pohybu byla vyvinuta pomůcka pro bezpečné cestování – pás BeSafe Pregnant,“ doporučuje lékař.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento pás, jenž byl otestovaný podle požadavků evropské směrnice ECE R16, která řeší problematiku bezpečnostních pásů a zádržných systémů v dopravních prostředcích, totiž drží spolehlivě a pohodlně na bezpečném místě. V případě prudkého zabrzdění nebo nárazu, kdy může na cestující působit váha až kolem čtyř tun, je tak vyloučené riziko ohrožení plodu tlakem pásu, které hrozí při běžném připoutání.

Instalace pásu BeSafe Pregnant je snadná. Stačí ho položit na sedačku a pomocí pásku s přezkou připevnit okolo opěradla. Žena se na sedačku s těhotenským pásem posadí a připoutá se klasickými bezpečnostními pásy. Jeho spodní popruh pak stačí zacvaknout do úchytu BeSafe Pregnant. „Upnutí automobilových pásů musí být pohodlné, ani těsné ani příliš volné,“ dodává Jiří Kepák.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků