Není nic důležitějšího než bezpečnost silničního provozu. Svědčí o tom i nespočet novinek, s nimiž přicházejí automobilky. O všech píšeme. I o tom, jak se vyvarovat kolizních situací.
Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj marketing. Ani realita běžného života však důvěryhodnost zvýšené snahy konstruktérů nepodlamuje.
Nesmírně komplikované bylo vyprošťování řidiče minibusu, který na dálnici D1 havaroval do přívěsu.
Vozy na některé alternativní pohony se mohou odlišovat registrační značkou. Zároveň končí zákaz propojení mezi STK a autoservisy či prodejci aut.
Globální kompaktní crossover Nissanu, který postupně nahrazuje model Juke, propadl při vyhýbacím manévru v Mexiku, kde je v prodeji také jeho verze bez elektronického stabilizačního programu ESP.
S odhadem a předvídání chování chodců poblíž silnic má autonomním vozidlům pomoci člověk. Software se lidský cit má prostě naučit.
Dnešní automobily jsou doslova napěchovány řadou asistenčních systémů. Vyznat se v nich nemusí být úplně jednoduché, obzvláště když nesou pouze jiný obchodní název.
Vybrat si k vybrzďování náklaďák je známka hlouposti sama o sobě. Co ale říci o někom, kdo navíc zavolá policii, aby ta následně zjistila, že dotyčný je pod vlivem alkoholu a nemá povinné pojištění?
V období letních prázdnin s sebou bere mnoho lidí na dovolenou také svého čtyřnohého přítele. Převážení psa v autě však nemusí být zrovna jednoduché ani pohodlné jak pro vás, tak pro něj. Podívali jsme se na ty nejlepší způsoby a na co si dát s hafanem v autě pozor.
Zlodějům motorek se neustále daří. Meziročně se dokonce celkem výrazně navýšila výška škody. Na čele řebříčků stojí hlavní město.
Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní policisté z oddělení Norfolku a Suffolku v Anglii. Jistý šofér zde totiž v obytné části projížděl svůj částečně rozebraný Peugeot 206, kterému chyběly vcelku důležité součástky.
Léto je v plném proudu, mnoho lidí vyráží svými vozy na dovolenou a teploty dosahují závratných výšek. Cestovat v takovém počasí je často nepříjemné, i když máte naplno puštěnou klimatizaci. Koukli jsme se proto, jak s vedrem v autě nejlépe bojovat.
Podle lucemburského bezpečnostního institutu ILNAS si může Tesla ke své pověsti připsat další černý puntík. Model S totiž v jeho testu automatického nouzového brzdění zcela propadl. Okolnosti samotného testu jsou však přinejmenším podivné.
Podle nejnovějších informací má stále se zvyšující obliba vozů kategorie SUV negativně ovlivňovat počet fatálních nehod chodců. Údaje průzkumu z USA dokonce tvrdí, že u těchto vozidel je pravděpodobnost smrtelného úrazu chodce při srážce 2-3krát vyšší.
Vodou obvykle požáry hasíme, existuje ale možnost, kdy s její pomocí oheň naopak zapálíme, což vám může pomoci třeba v divočině. Méně příjemné je, že vám kvůli tomu může i shořet auto.
Jak se říká, není umění přidat plyn a dosáhnout vysokou rychlost. Umění je vědět včas zabrzdit. Abychom to zvládli s patřičnou efektivitou, musely brzdy projít dlouhým vývojem.
O minulém víkendu si nepozorný řidič vyzkoušel nedobrovolný střet s tramvají. Z vozu ho musela vyprošťovat těžká technika, auto však alespoň na první pohled ustálo náraz těžkého kolejového stroje se ctí.
Minulý týden internetem proletělo video zobrazující těžkou nehodu Volva XC70. Vůz narazil do kamionu v rychlosti zhruba 60 km/h, řidiči se však nic vážného nestalo.
Vadí vám, že kamery čtou registrační čísla vašich aut? Komunistická Čína plánuje ještě něco většího a půjde o systém povinný pro všechna vozidla. Za čelní sklo jim chce „implantovat“ čipy RFID.
Sebelepší systém semi-autonomního řízení nevidí před auto před sebou. Právě proto se stále jedná o pouhou asistenci řidiče, jak ukazuje video.
Po celém světě rodiče zapomínají děti v rozpálených automobilech. Výjimkou bohužel není ani Česko. Pomoci může jednoduchá aplikace pro smartphony.
Větší neznamená automaticky bezpečnější. Zatímco Kia si může za výsledky Sorenta mnout ruce, konstruktéři Jeepu Grand Cherokee a Fordu Explorer se musejí rozpačitě škrabat za uchem.
V Číně se rozhodli vyřešit problém "zombíků s chytrými telefony" hodně netradičně - mají svůj pruh u frekventovaného obchodního centra.
Autonomní automobily třetí úrovně prozatím svou oporu v české legislativě nemají, možná bychom si ale měli pospíšit. Na silnicích se začínají objevovat první auta, která signalizují, že to bude nutné.
Kombinace silnice bez rychlostního limitu a automobilu s výkonem 520 koní může mít i při nejmenší chybičce fatální následky. Tentokrát to ale odneslo „jen auto“.
Seat zveřejnil seznam jízdních elektronických pomocníků, které jsou v novém autě nepostradatelné. Souhlasíte?
Kromě javorového sirupu a hokeje umí dát Kanada světu i zajímavé pancéřované stroje na čtyřech kolech. Nejnovějším z nich je Sentry APC firmy Incas.
Dětské sedačky dnes bereme jako naprostou samozřejmost a jejich účel není nutné vysvětlovat, úplně první verze samostatných sedadel pro děti však měly s bezpečností jen pramálo společného.
Autonomní vozy jednou nejspíše skutečně zvýší bezpečnost na silnicích, ale co v případě, když bude autopilot řídit jen jedno z mnoha aut? Někteří vědci tvrdí, že to může být prospěšné. Opravdu?
Jak náročný může být vývoj auta, které má být poháněné bateriemi, a navíc autonomní, zjistila i tak vyspělá firma, jakou je Apple. Po několika odmítnutích nakonec podal pomocnou ruku Volkswagen.
Michelin chce na trh dostat pružné disky kol. Zatím to vypadá na samé výhody tohoto řešení.
Některé uličky ve vývoji pasivní bezpečnosti se občas ukážou jako slepé. Jako v případě tohoto složitého systému od Audi.
Ne, tohle není první apríl. Bosch skutečně koketuje s myšlenkou využít třetí Newtonův pohybový zákon akce a reakce ke krátkodobému zvýšení přilnavosti motocyklů v zatáčkách.
Bavorská značka ve spolupráci s Mini představila na výstavě záchranářské techniky RETTmobil 2018 hned šestici nových vozů rychlého nasazení. John Cooper Works s majáčky by se jistě líbil.
Metodika evropských nárazových zkoušek se stále mění a zpřísňuje. Čtyři hvězdy z roku 2000 tedy nejsou to samé, jako pět z roku 2014...
Zapomenuté vypnuté zapalování v garáži a hromadící se oxid uhelnatý zabil jen v USA téměř tři desítky lidí a dalších pětačtyřicet zranil. Bezklíčové startování evidentně může být smrtelné.
Video ukazuje, že někteří řidiči před houkající cisternou vyvádí neuvěřitelné kousky. Bezpečnostní ulička se však má tvořit ještě dávno před příjezdem záchranných složek.
Používání mobilních telefonů za volantem neustále roste. Česká asociace pojišťoven proto přichází s kampaní #nepozornostzabíjí.
Právě na tuto otázku v jednom případu nedávno odpověděl II. senát Ústavního soudu, když se řidič, který v opilosti usmrtil svého bratra na místě spolujezdce, hájil tím, že ten nebyl připoután.
Systém nočního vidění v novém Volkswagenu Touareg zvládne předvídat chování chodců, cyklistů i zvěře a dokáže je detekovat na vzdálenost až 130 metrů.
Do nizozemského vodního kanálu nedávno spadl Model X. Řidič unikl bez pomoci a nezraněn, zadní dveře se pak údajně otevřely automaticky, aby se případná posádka snadno dostala ven.
Podobná témata: Stuttgart, Ojetiny, soutěž, Škoda Fabia, Ostatní značky, Design, BMW X5, Nasa, Range Rover, prototyp, Zábava, Autopilot, Motorky, Pagani, DS 7, Bentayga, Porsche Macan, Dan Ťok, Hatchbacky, Tesla Model 3
Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?
Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.
Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?
S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.
V posledních Fordech najdete novou verzi systému, který automaticky detekuje zamlžení čelního okna.
Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.
Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.
Hatchback od škodovky rozšíří vozový park české policie. Do služby zákona však nenastupuje úplně poprvé.