Bezpečnost Volva nezná mezí. Aktuálně se pracuje na detekci klokanů

Volvo si stanovilo cíl, podle kterého by nemělo po roce 2020 v žádném z modelů této značky dojít ke smrtelné nehodě. A tak se zuřivě pracuje na všemožných asistentech. Dnešní XC90 by měla rozpoznat chodce, auta nebo cyklisty, ale automobilka chce jít ještě dále. A tak se aktuálně připravuje detekce klokanů.

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před libovolnou překážkou

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před libovolnou překážkou

Samozřejmě Evropané z toho mnoho užitku mít nebudou, jenže v Austrálii to vidí jinak. Tamní statistiky totiž evidují více než 20 000 nehod, kdy automobil srazí klokana, každým rokem. A tak se tým švédských expertů vydal do Austrálie, aby na tamních silnicích nasbíral data potřebná k sestavení systému rozpoznávajícího klokany.

Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Výsledek má  fungovat stejně, jak to známe u detekce jiných objektů. Pokud dojde na nejhorší, auto by mělo být schopné nouzově zabrzdit. Jak asi tušíte, pokud Volvo dotáhne tento systém do sériové výroby, půjde o první takovou věc vůbec.

Jsme docela zvědaví, s detekcí jakých objektů přijde Volvo příště. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků