Bezpečnost Volva nezná mezí. Aktuálně se pracuje na detekci klokanů

Volvo si stanovilo cíl, podle kterého by nemělo po roce 2020 v žádném z modelů této značky dojít ke smrtelné nehodě. A tak se zuřivě pracuje na všemožných asistentech. Dnešní XC90 by měla rozpoznat chodce, auta nebo cyklisty, ale automobilka chce jít ještě dále. A tak se aktuálně připravuje detekce klokanů.

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před libovolnou překážkou

Audi Q7 vs. Volvo XC90: Proč nezastaví před libovolnou překážkou

Samozřejmě Evropané z toho mnoho užitku mít nebudou, jenže v Austrálii to vidí jinak. Tamní statistiky totiž evidují více než 20 000 nehod, kdy automobil srazí klokana, každým rokem. A tak se tým švédských expertů vydal do Austrálie, aby na tamních silnicích nasbíral data potřebná k sestavení systému rozpoznávajícího klokany.

Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Volvo s dvoutaktním osmiválcem vypadá na hodně zajímavý projekt

Výsledek má  fungovat stejně, jak to známe u detekce jiných objektů. Pokud dojde na nejhorší, auto by mělo být schopné nouzově zabrzdit. Jak asi tušíte, pokud Volvo dotáhne tento systém do sériové výroby, půjde o první takovou věc vůbec.

Jsme docela zvědaví, s detekcí jakých objektů přijde Volvo příště. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků