Bezpečnější čínský Landwind opět směřuje do Evropy

Když v loňském roce provedla německá organizace ADAC crash test čínského Landwindu s hrozným výsledkem, téměř všichni v Evropě měli za to, že se jedná o životu nebezpečné auto. I když se poté ukázalo, že ADAC testoval vůz, který nebyl určen pro evropský trh a nebyl vybaven bezpečnostní výbavou (celý článek), kterou vozy homologované pro evropské silnice mají, jeho prodeje se propadly na nulu. Čínský výrobce a výhradní importér vozů Landwind z Nizozemí se ale nevzdali a chystají opětovný návrat tohoto modelu, který se stal tak slavným hlavně kvůli zmíněnému skandálu. Přestože již minulá verze Landwindu splnila všechny předpisy, které požaduje Evropská Unie, bude vůz nyní vybaven dalšími bezpečnostními prvky a také úpravou karosérie, podvozku a deformačních zón, což má přinést další zlepšení bezpečnosti. Ta sice nebyla nejsilnější stránkou tohoto vozu, ovšem dosahovala úrovně, kterou EU požadovala. Čínský výrobce současně s obnovenou premiérou přinese i nový naftový motor z produkce VM Motori s filtrem pevných částic, který pochopitelně plní emisní normu Euro IV.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků