Dodržujete bezpečnou vzdálenost mezi vozidly? Tato pomůcka zachraňuje životy

63 komentářů

Ales Vit
3. srpna • 13:21

Dlouhodobe vyuzivam pri jizde (na rychlostnich komunikacich) celkem bezpecne pravidlo odstupu od prede mnou jedouciho vozidla. Svou aktualni rychlost v km vydelim dvema a mam bezpecny odstup v metrech, ktery se da bez dalsiho snadno odhadnout. Funguje to na 100% i pri extremnich rychlostech :-))).

Michal
11. července • 5:29

Ono 2sec při 140 je skoro 80metrů takže stejně jak v zahraničí.

Quebe
10. července • 16:59

Současná zákonná úprava je lepší, žádné univerzální pravidlo pro bezpečnou vzdálenost bych nezaváděl. Jednak v autech není žádné zařízení, podle kterého by šla přesná vzdálenost určit a také každá situace je jiná.Dle mého je nejbezpečnější, udržovat si takovou vzdálenost, abych viděl, co se děje dále přede mnou. To je obvykle někde mezi 1 - 2s. Tím pádem vím s předstihem, že bude třeba brzdit a má reakční doba je často záporná - tedy reaguji dříve, než řidič přede mnou.

Tommy
12. července • 13:14

Ty vůbec nevíš, proč ten před tebou bude brzdit. Nic neodhadneš, to je jen tvoje naivní představa. Takový věštci pak blokují 2h dálnici...

Quebe
13. července • 12:37

Pak je mi záhadou, proč jsem zatím vždycky bez problému dobrzdil a situaci odhadl. Ale chápu, že pro řidiče, kteří sednou za volant na Velikonoce a na Dušičky, je věc jako předvídání sci-fi.

Martin
10. července • 16:43

Bohuzel to neni ani cerne ani bile. Ano dodrzujme bezpecnou vzdalenost, jezdeme bezpecne a budme ohleduplni. Na druhou stranu ... a toto neni omluva pro lepice....kdyz jedu po dalnici v levem pruhu a rad bych predjel auto, ktere se snazi predjet kamion, jez je od nas 10 km daleko, tak je taky neco spatne. Rad bych, aby policie take pokutovala ridice, kteri evidentne nemaji zajem jezdit v pravem pruhu.

Tommy
12. července • 13:13

A co v tom levým pruhu děláš ty? :-D

Petr Vaněk
11. července • 0:49

Mě do pravého nikdo nedostane. Protože v něm pořád někdo brzdí, akceleruje, jsou v něm ti co stojí na poruchovkách a odbíhají si do trafiky a rozjetý levý vás mezi sebe nepustí aby jste to objel, je daleko víc rozbitý atd atd. V levém je klid a méně aut, akorát musíte jet trochu rychleji. Proto já jezdím a budu jezdit zásadně v levém.

Tony
11. července • 8:28

Protože jste debil

mpolan
12. července • 10:09

Tak to tu ukazuje průběžně už delší dobu.

Filda
10. července • 10:52

problém všech těchto skvělých teorií je ten že současný provoz je prostě moc hustý, a lidi tady řídí dost arogantně, ale jednoduché poučky jako že ve připojovacím pruhu se aspoň pokusí dosáhnout stejné rychlosti jako auto jedoucí průběžném pruhu je problém, na křižovatce se rozjíždí po jednom a bez plynu aby náhodou nezvýšili spotřebu, a když se u nás na D1 předjíždí osobák s kamionem tak je to téměř stejně rychlé jako kamion s kamionem, zpětná zrcátka jsou sprostý pojem (respektive většina lidí je má na autě jenom pro to aby kladla aerodynamický odpor a zvyšovala spotřebu) odbočování probíhá způsobem, zahamtnu to před křižovatkou pak dvě vteřiny přemýšlím jestli teda jako dát ten blinkr jelikož je ta páčka tak zatraceně daleko, a tak by mohl člověk pokračovat do nekonečna, ať se nám to líbí nebo ne, většina lidí v čr prostě řídit neumí a nebo jsou zbytečně arogantní, po dvou letech v Norsku kde jsou na řízení ještě horší podmínky a přesto je tam doprava mnohem plynulejší, jsem rád že už jezdím jenom na okruh, představa že bych se musel aktivně zúčastnit současného provozu v čr mě ... ne děsí ale doslova (píp)

Kankunen
10. července • 11:07

To já s tebou moc nesouhlasím, normálních je většina a kazí to menšina neumětelů a arogantních. Zip začíná fungovat, pouští se z vedlejší a děkuje se za to, to poláci jsou jiná liga, ti mají k řízení přístup, se tam nacpu, však on přibrzdí. Němci a rakušáci jezdí bezdůvodně v levém a to nemají v pravém pruhu rozbitou dálnici jako je D1.

Filda
10. července • 17:23

jo ok to beru, je pravda že je většina slušnější to je fakt, akorát že člověk si hold zapamatuje hlavně to špatný (ono je to dané přírodou jako zkušenost) stejné to je vlastně i s počasím, taky si člověk radši vybaví to že bylo ošklivo než že bylo hezky

Michal
10. července • 11:57

Kankunen po dlouhé době jsem byl v Polsku jen do Bielsko Biela a zpět a vypadá že Pl,D,A spzky-řidiči možná našinci jezdí jak ... jen v Cz.Víc neznačených oktavek bez tmavých oken a vyšší antény bez radaru a s kamerou by u nás měli mít cajti.

Kankunen
10. července • 12:56

Co tou poslední větou myslíš? A právě do B.B. je parádní dálnice a zadara , tam je klídek.

Michal
10. července • 16:07

Já to napsal blbě.Myslel jsem vzhled jako standard vůz bez vysoké antény a tmavých oken a policajti v civilu.By vydělaly za přestupky typu jízda levým pruhem když se nepredjizdi apod přestupky víc než při měření rychlosti.

Pavel
10. července • 10:39

A postaví kvůli tomu další silnice, a pruhy na dálnicích? Za stávající situace by se auta do Prahy ani na většinu dálnic nevešly.

mpolan
12. července • 10:07

V Praze je to jedno, protože při nulové rychlosti je i dvousekundový odstup nula.

Michal
10. července • 10:18

Němci i rakušané na kontrolu odstupu i rychlosti mají kamery a instalují je na dálnicich na mosty přes dálnici(fakt špatně je to vidět).Pokuta v D až 400eur nic moc.

globalni jelita
10. července • 10:35

Michale, tady mate odkaz na aktualni stav nemeckych pokut za nedorzeni odstupu: https://www.derbussgeldkatalog.de/Bussgeld/Abstand/... Nejtvrdsi pokutou je, kdyz pri rychlosti >130 km/h ma auto mensi odstup nez 1/10 poloviny tachometrove rcyhlosti v metrech (tedy pri rychlosti = 130 km/h mene nez 6.5 m). To pak zaplati ridic 400 EUR, seberou mu 2 body (tzv. "ve Flensburgu") a jeste dostane zakaz rizeni na 3 mesice.Tohle platit v CR, hadam ze by bylo po problemech s kolonami na D1. :-D

Zelí
10. července • 13:46

6,5m odstup ve 130km/h ??? jak to germánský policista změří....

globalni jelita
10. července • 16:14

Slysel jsem, ze na to maji stereoskopickou laserovou vybavicku, se kterou dokaze pracovat i nemluvne. ;-)

Michal
10. července • 11:47

Vidíš G.J jsem rovnou napsal strop pokuty.U nás dost často jede vláček a stačí že vepředu musí někdo zpomalit a hned je z toho hromadná nehoda.Převzal bych celý německý systém a o 1/3 snížil flastry aspoň pro začátek.Lidi na ty naše směšné pokuty mají a proto záměrně nedodržují.

Rokyta ex Acz
10. července • 9:58

Zase pravidlo? Lidi neumí koukat ani myslet, to je ten problém! Když už, tak cca 3 sec, 2 je trochu málo.

fogel
28. července • 17:24

Asi tak nějak. IQ některých řidičů je neřešitelný problém. Pokud jedeš v koloně a myslíš si , že se nedá předjet, tak nepředjíždíš, protože si stejně nepomůžeš. Ale ten v v Tranzitu s žebříkem na střeše, který jede v 80sátce 2metry za tebou si myslí opak. A když si myslí, že by to šlo, tak tě nebezpečně předjede (myšleno vybrzdí a skoro vytlačí ze silnice). A pak jede 15 km v koloně před tebou. Nebo další dodávka v 90tce 5m za tebou s telefonem u ucha. To, že někdo nejede tak rychle, jak se může řidiči jedoucího za ním zdát, nemusí jít o neschopnost řidiče. Může třeba vézt malé dítě nebo starší osobu,křehký náklad atd. Pokud je řidič nevyježděný, může ho takový lepič ještě více vystresovat. Ale o to mu vlastně jde.Všechno je o toleranci a již zmíněného IQ. Pak takového ,,řidiče" ,který ohrožoval ostatní vidím na čerpací stanici na kafíčku. Já osobně takové nechávám předjet a daleko před sebou.

Miroslav Hoření
10. července • 9:56

Budete li pozorně sledovat provoz před sebou(ne jen auto před sebou), nemůžete mít nehodu. Ta vzniká jen z nepozornosti a nesoustředění se za volantem. Měření času a odhadování vzdálenosti je jen proto, aby se naplnila kasa policie. Lepší by bylo, kdyby automobilky namontovali do aut měřiče vzdálenosti, ty budou určitě přesnější, než odhad člověka.

Michal
10. července • 9:35

Reakční doba je půl vteřiny až sekunda pokud sledujem cestu.Když jedu 130 děleno 3,6 vyjde kolik metrů urazím za sekundu.Pokud před váma jede Porsche apod rozhodně bych se držel dál.

vana
10. července • 9:31

A když to vezmeme do extému, pokud někdo zaspí tak čím větší rozestup, tím bude nárazová rychlost větší. Když budu lízat někomu zadní nárazník a on to zatupne, ťuknu do něj rozdílem rychlostí max. 10-20 km/h. Ale když zpomenu brzdit při pořádném odstupu, on zpomalí výrazně víc a pak to bude řacha jakprase.

Joe Doe
10. července • 12:24

Cesty su plne spiacich vodicov....Videl by som to tak, ze nehod/kolizii sposobenych nedodrzanim vzdialenosti je nasobne viac ako nehod, ktore sposobil spiaci vodic.A teraz sa zamysli nad svojou vetou:
"Když budu lízat někomu zadní nárazník a on to zatupne, ťuknu do něj rozdílem rychlostí max. 10-20 km/h."Ked niekto zaspi, spravidla nedupne na brzdu (skor naopak), takze ak uz ma dojst k nehode so spiacim vodicom, tak je to spravidla ten, kto narazi zozadu. V tebou uvedenom pripade je zrazka stale tvoja vina - keby si dodrziaval bezpecnu vzdialenost, tak bud stihnes zabrzdit alebo sa spiacemu vodicovi vyhnes :)

Vana
10. července • 15:56

Ano srážka Bude moje vina, ale skoro nic nerozbiju

mpolan
12. července • 10:05

To je, samozřejmě, naprostý nesmysl. Nerozbiješ si své auto, nerozbiješ ani to před sebou. Ale následky na tom, čemu chtěl zabránit řidič auta před tebou, budou o to horší. Tam, kde by se nejspíš srážce vyhnul nebo jí zabránil, ty ho do ní dotlačíš.

Kankunen
10. července • 10:06

JJ, přesně tak to je. Krásně si to otočil v neprospěch. Prostě se musí řídit hlavou a ne pomocí pitomých pravidel.

Kenny
10. července • 9:24

Vetsina lidi bezpecnou vzdalenost neodrzuje. Nejake 2 sekundy neznam a neresim, je to podle me umela blbost pro dementy co neumeji jezdit. Udrzuji si za predeslym vzdalenost takovou aby kdyz neco vyvede, tak jsem dokazal bezpecne zastavit resp. snizit rychlost tak aby nedoslo ke stretu.Kdyz jsem se nahanel po meste s Audi S8 a jeli jsme oba nad 200, tak jsme se ja ani on netroufli priblizit na mensi vzdalenost cca nez 100m, protoze se dalo ocekavat vzhledem k rychlosti a mnozstvi podnetu, ze reakce druheho bude rychla a ostra. Kdyz jedu na okresce za T148 a jedeme 60, tak mam bezpecny odstup treba jen 10m. Protoze od ni nepredpokladam ostrou reakci a kdyz, tak bude pored mekci nez ta moje, prestoze podnet zachytim zamozrejme pozdeji protoze jsem uz druhy. A nejake 2 sekundy? Nevim, neznam, neucim se, kazda z techto dvou situaci je jina a nelze aplikovat nejake univerzalni pravidlo. Problem bezpecne vzdalenosti ale je, ze dira kterou si drzim jednak kvuli bezpecnosti, ale hlavne kvuli pohodlnosti abych mel na reakce dost casu a mohly byt navic plynule je silena vyzva pro ostatni. Vzdycky do diry kterou si drzim musi nekdo vlezt. Takze nekdy jak me nekdo predjizdi, ale dal pokracovat nebude tak mu pridam (ano nelegalni) abych v ten moment diru zmensil a on se mi do ni nenacpal. Az si predjede cely strudl nebo nekam vyfuni zcela, tak si zase diru utvorim. A dira je dobra vec, parkrat uz me trochu zachranila. Ze lide jezdi nalepeni na sobe tak jejich vec. Zamerne chteji platit velke pojistky, chteji bourat ze sve debility. Je to jejich styl, jsou frajeri co dodrzuji vytrzene z kontextu cast nejakeho dobre mineneho pravidla a mysli si, ze pak na ne nikdo nemuze a jsou machri. Vic jak 90% nehod je pouze o lidke imbecilite. A pokud je nekdo jo imbecil, zadka sekunda ani kun.da mu uz nepomuze. Takze ponauceni ma byt, jezdete s rozumem a nelepte se na sebe. Ze vas jiny ucastnik otravuje to je marne, vy zas svou pritomnosti otravujete jeho, svet uz je takovy.

nathan
10. července • 9:53

Ty jsi se naháněl po městě s někým rychlostí 200 km/hod? Ty jseš totální hovado.

Kenny
10. července • 12:20

Ale obcas jo, tak prislapnes a mas, s tim ti neni zadny stres. Nebo se tady budeme bavit stylem, ze ty jsi ve skole nikdy neopisoval? Takove veci se prece deji. Prave proto si musis nechavat ty mezery o kterych je tu rec a musi byt primoumerne nebezpecnosti situace. Od rozhledne vzdalenosti, pres rychlost az po riziko zkrizeni drahy necim jinym. Coz prave mnozi nedelate a pak to tak vypada. Doufam, ze ty si mezery a rezervy tedy nechavas ;-)

Vlk z Vlkohradu
10. července • 11:14

Nenaháněl, je to pohádkář.

ACE
10. července • 9:30

Ty dáváš někomu ponaučení??? To fakt nééé...

quantum
10. července • 9:23

anebo si pořídit auto s adaptivním tempomatem ;-)
i bez něj ale jezdím s takovým odstupem z lenosti, nebaví mě jízda brzda - plyn

Lukáš m.
10. července • 13:35

Si zkuste jet s adaptivním tempomatem. I když si nastavím nejkratší mezeru, tak je je dlouhá akorát na to, by se tam vecpalo auto. Co udělá adativní tempomat, dupne na brzdu aby si nechal mezeru. Ten za váma nechápe, proč brzdíte.

Driver
12. července • 16:03

Ty jsi s ACC nikdy nejel :-D

Michal
10. července • 9:16

Na ceskych silnicich neproveditelne... Kdyz si necham bezpecny odstup, tak se vzdycky najde dost idiotu, co me hned predjedou a naser.ou se vam tam.. Vidi diru a musi se tam nacpat avubec jim nedotejka, ze je to vas nezpecny prostor.. Specialne je to duper na motorce... Nechavam si odstup, abych mel misto na manevrovani v pripade problemu predemnou... K nicemu, stejne jako bezduvodna jizda v levem pruhu... Czechystan...

Petr
10. července • 10:57

Ale k tomu víceméně také slouží ta mezera- aby se tam vešla vozidla, která předjíždí. Jasné- je to "můj" bezpečnostní odstup a když se někdo do té mezery nacpe, tak musím zpomalit a znovu odstup vytvořit. Ano, v dnešní hustotě provozu velmi nepříjemné.
Ale pořád je to lepší něž tam nenechat mezeru žádnou a střelci, co pak předjíždí, se nemají kam zařadit, tak předjíždí klídně i pět aut a dochází pak k tomu, že to nestihnou, protijedoucí vozidlo musí uhnout na krajnici, brzdit atd.
Takže já tu mezeru radši vytvořím vždycky, klidně, ať mě někdo předjede. A že přijedu do cíle díky opakovanému zvětšování mezery o 2 min později? Stejně vetšinou auto, co předjede, předemnou nezůstane, jakmile přijde další možnost, tak předjíždí dále a já má opět prostor na 2s a více.

Tommy
12. července • 13:06

K tomu ta mezera opravdu neslouží. Předjíždějící nesmí omezit nebo ohrozit a pokud to není schopen zajistit on, zajistím si to sám...

mpolan
12. července • 10:03

Ne, k tomu ta mezera opravdu neslouží.

k22
10. července • 9:14

Netřeba laserových dálkoměrů ani jiných pomůcek ba ani umělé inteligence. Stačí je ta naše přirozená v míře větší než malé ...

Asdfghjkltyqwe
10. července • 9:13

2s ? ale to vznikne mezera a do ni se muze vecpat predjizdejici... a to nechceme i protoze pak to uz nebude k nemu 2sec, takze takhle urcite ne :-P Paradoxne vidivam v kolonach apod. mezery i na vic jak 2sec., pri 30km/hod. poposunovani, to je tak pul minuta mezi autama a pak ma takova kolona 2km aj cvaj draj :-D Tak jedine stesti, ze se toto da peclive dozorovat jen na 2 proude silnici, rozumeno 2 + 2 pruhy. Ale i tak spatrit cajty je posledni dobou celkem vzacne, vedou asi vic šlofíčky, kafíčka, debatička... Kdyby byli placeni jen za aktivni zakroky, tak chleba a voda... a nebo by se naopak daleko vic snazili... :-P

Aladin
10. července • 9:11

Tady by se člověk rozčílil, takže samotný přestupek nebudu komentovat. Spíše mě zajímá, proč policie nikdy tuto velmi závažnou chybu/úmysl nekontroluje?

stealth01
11. července • 18:27

Jsem neznalý věci. Jak se kontroluje všude a za všech okolností dostatečná vzdálenost mezi auty?

Tommy
12. července • 13:04

Jednoduše. Sednu do auta vybaveného záznamovou a měřící technikou a jedu. Prvního chytnu v průměru 10min od výjezdu.

mpolan
12. července • 10:02

Úplně snadno - kamera v každém autě a automatické odesílání na příslušné servery. :-D

Tony
11. července • 8:23

Protože jednodušší je buzetovat za nedodržení max. rychlosti

J.Vognar
10. července • 9:11

Vidím, že se někdo chce zviditelnit a vymýšlí úplnou hovadinu, nebo už vymyslel další bič na řidiče a samozřejmě i pokutu, která za nedodržení vzdálenosti bude. Pokud tomu rozumím správně tak chystáme pokutové hody pro policii. Vždyť přece řidič zaplatí vše, ale při rychlosti 80km/h bude předjížděn i kamionem, to bude zábava. Ono Vám nestačí, co vymýšlejí v EU, to musíte vytvářet překážky i u nás. Myslím, že by měli mít všichni tachografy, aby bylo možné dodatečně dokázat, jakou rychlostí se vozidlo pohybovalo těsně před nehodou, zda vzdálenost byla v pořádku a byla jen špatná reakce dotyčného řidiče.
Prosím, vraťte se na zem a přestaňte vymýšlet.

J.Vognar
10. července • 9:09

Vidím, že se někdo chce zviditelnit a vymýšlí úplnou hovadinu, nebo už vymyslel další bič na řidiče a samozřejmě i pokutu, která za nedodržení vzdálenosti bude. Pokud tomu rozumím správně tak chystáme pokutové hody pro policii. Vždyť přece řidič zaplatí vše, ale při rychlosti 80km/h bude předjížděn i kamionem, to bude zábava. Ono Vám nestačí, co vymýšlejí v EU, to musíte vytvářet překážky i u nás. Myslím, že by měli mýt všichni tachografy, aby bylo možné dodatečně dokázat, jakou rychlostí se vozidlo pohybovalo těsně před nehodou, zda vzdálenost byla v pořádku a byla jen špatná reakce dotyčného řidiče.
Prosím, vraťte se na zem a přestaňte vymýšlet.

nathan
10. července • 9:48

Co to tady meleš? Je fakt potřeba začít trestat všechny ty lepiče kteří se každou chvíli lepí na prdel auta které jede před ním. Jsou to vypatlané hlavy a ty budeš asi jedním z nich když ti to nevadí.

Michal
11. července • 21:53

Myslis ty, co dojedou sedmdesatnika (ridic jedouci 70kmh mimo i v obci) nalepeneho na stredove care? Nebo nekoho, kdo ma tu smulu, ze pred nim jede exot z nejakeho duvodu neudrzici stabilni rychlost?

mpolan
12. července • 10:01

Ani to nedává nikomu právo jezdit nalepený na zádi auta před ním.

Jméno
10. července • 9:43

Vsak ten "tachograf" v autě máš, pokud teda nemáš Š120. Akorát jen krátkodobý. U závažných dopravních nehod, kde se hledá viník může policie či soudní znalec využít řídící jednotku k objasnění skutků, které předcházely nehodě. A v ní je rychlost zaznamenána. Stejně tak v jakém stavu bylo vozidlo, zda byl sešlápnut brzdový pedál atd. Mimo to, když se stane nehoda, povětšinou se zasekne ručička rychloměru o cca 20-30% níž, než byla reálná rychlost. I z tohoto se dá dost vyčíst.

Michal
10. července • 8:14

2sec je blbost.Jednodušší je v metrech půlka rychlosti takže při 100km/h 50metrů atd

Tommy
12. července • 13:02

Přesně! Počítám nohy, dělím čtyřmi...:-D

vana
10. července • 9:27

No dvě vteřiny vidíš okem přímo na cestě a hned.. Na tvůj systém musíš napřed kouknout na tachometr, přepočítat a teprve pak vzdálenost odhadovat. Nakonec se dobereš ke stejnému výsledku ale daleko složitěji

stealth01
11. července • 18:26

Anebo to vše mít součástí přístrojové desky. B-]

HAFTAN
10. července • 8:48

Jo to je dobré pro někoho, kdo si dobastlí do auta laserový měřič, nebo má chytré brýle strýčka guugla, ale pro normální lidi staci nejet jako hovado. Zejmena ridici služebních oktávek s 1.6 TDI jsou nebezpeční jako hrom....zejména ti, kteří nejezdí denně, ale jen občas, pak zjišťují, co je to "ukrutná síla" pod kapotou a machrují....

globalni jelita
10. července • 10:25

On je problem v tom, ze nejlepsi zavodni auto je to sluzenbni. Stejne se to ma s nejlepsin terennim autem. :-/

Doporučujeme

Články odjinud