Dodržujete bezpečnou vzdálenost mezi vozidly? Tato pomůcka zachraňuje životy

Michal  |  10. 07. 2019 08:14

2sec je blbost.Jednodušší je v metrech půlka rychlosti takže při 100km/h 50metrů atd

Odpovědět  |   | 
HAFTAN  |  10. 07. 2019 08:48

Jo to je dobré pro někoho, kdo si dobastlí do auta laserový měřič, nebo má chytré brýle strýčka guugla, ale pro normální lidi staci nejet jako hovado. Zejmena ridici služebních oktávek s 1.6 TDI jsou nebezpeční jako hrom....zejména ti, kteří nejezdí denně, ale jen občas, pak zjišťují, co je to "ukrutná síla" pod kapotou a machrují....

Odpovědět  |   | 
globalni jelita  |  10. 07. 2019 10:25

On je problem v tom, ze nejlepsi zavodni auto je to sluzenbni. Stejne se to ma s nejlepsin terennim autem.

Odpovědět  |   | 
vana  |  10. 07. 2019 09:27

No dvě vteřiny vidíš okem přímo na cestě a hned.. Na tvůj systém musíš napřed kouknout na tachometr, přepočítat a teprve pak vzdálenost odhadovat. Nakonec se dobereš ke stejnému výsledku ale daleko složitěji

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  11. 07. 2019 18:26

Anebo to vše mít součástí přístrojové desky.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  12. 07. 2019 13:02

Přesně! Počítám nohy, dělím čtyřmi...

Odpovědět  |   | 
J.Vognar  |  10. 07. 2019 09:09

Vidím, že se někdo chce zviditelnit a vymýšlí úplnou hovadinu, nebo už vymyslel další bič na řidiče a samozřejmě i pokutu, která za nedodržení vzdálenosti bude. Pokud tomu rozumím správně tak chystáme pokutové hody pro policii. Vždyť přece řidič zaplatí vše, ale při rychlosti 80km/h bude předjížděn i kamionem, to bude zábava. Ono Vám nestačí, co vymýšlejí v EU, to musíte vytvářet překážky i u nás. Myslím, že by měli mýt všichni tachografy, aby bylo možné dodatečně dokázat, jakou rychlostí se vozidlo pohybovalo těsně před nehodou, zda vzdálenost byla v pořádku a byla jen špatná reakce dotyčného řidiče.
Prosím, vraťte se na zem a přestaňte vymýšlet.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  10. 07. 2019 09:43

Vsak ten "tachograf" v autě máš, pokud teda nemáš Š120. Akorát jen krátkodobý.

U závažných dopravních nehod, kde se hledá viník může policie či soudní znalec využít řídící jednotku k objasnění skutků, které předcházely nehodě. A v ní je rychlost zaznamenána. Stejně tak v jakém stavu bylo vozidlo, zda byl sešlápnut brzdový pedál atd.

Mimo to, když se stane nehoda, povětšinou se zasekne ručička rychloměru o cca 20-30% níž, než byla reálná rychlost. I z tohoto se dá dost vyčíst.

Odpovědět  |   | 
nathan  |  10. 07. 2019 09:48

Co to tady meleš? Je fakt potřeba začít trestat všechny ty lepiče kteří se každou chvíli lepí na prdel auta které jede před ním. Jsou to vypatlané hlavy a ty budeš asi jedním z nich když ti to nevadí.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  11. 07. 2019 21:53

Myslis ty, co dojedou sedmdesatnika (ridic jedouci 70kmh mimo i v obci) nalepeneho na stredove care? Nebo nekoho, kdo ma tu smulu, ze pred nim jede exot z nejakeho duvodu neudrzici stabilni rychlost?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 07. 2019 10:01

Ani to nedává nikomu právo jezdit nalepený na zádi auta před ním.

Odpovědět  |   | 
J.Vognar  |  10. 07. 2019 09:11

Vidím, že se někdo chce zviditelnit a vymýšlí úplnou hovadinu, nebo už vymyslel další bič na řidiče a samozřejmě i pokutu, která za nedodržení vzdálenosti bude. Pokud tomu rozumím správně tak chystáme pokutové hody pro policii. Vždyť přece řidič zaplatí vše, ale při rychlosti 80km/h bude předjížděn i kamionem, to bude zábava. Ono Vám nestačí, co vymýšlejí v EU, to musíte vytvářet překážky i u nás. Myslím, že by měli mít všichni tachografy, aby bylo možné dodatečně dokázat, jakou rychlostí se vozidlo pohybovalo těsně před nehodou, zda vzdálenost byla v pořádku a byla jen špatná reakce dotyčného řidiče.
Prosím, vraťte se na zem a přestaňte vymýšlet.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  10. 07. 2019 09:11

Tady by se člověk rozčílil, takže samotný přestupek nebudu komentovat. Spíše mě zajímá, proč policie nikdy tuto velmi závažnou chybu/úmysl nekontroluje?

Odpovědět  |   | 
Tony  |  11. 07. 2019 08:23

Protože jednodušší je buzetovat za nedodržení max. rychlosti

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  11. 07. 2019 18:27

Jsem neznalý věci. Jak se kontroluje všude a za všech okolností dostatečná vzdálenost mezi auty?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 07. 2019 10:02

Úplně snadno - kamera v každém autě a automatické odesílání na příslušné servery.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  12. 07. 2019 13:04

Jednoduše. Sednu do auta vybaveného záznamovou a měřící technikou a jedu. Prvního chytnu v průměru 10min od výjezdu.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkltyqwe  |  10. 07. 2019 09:13

2s ? ale to vznikne mezera a do ni se muze vecpat predjizdejici... a to nechceme i protoze pak to uz nebude k nemu 2sec, takze takhle urcite ne Paradoxne vidivam v kolonach apod. mezery i na vic jak 2sec., pri 30km/hod. poposunovani, to je tak pul minuta mezi autama a pak ma takova kolona 2km aj cvaj draj Tak jedine stesti, ze se toto da peclive dozorovat jen na 2 proude silnici, rozumeno 2 + 2 pruhy. Ale i tak spatrit cajty je posledni dobou celkem vzacne, vedou asi vic šlofíčky, kafíčka, debatička... Kdyby byli placeni jen za aktivni zakroky, tak chleba a voda... a nebo by se naopak daleko vic snazili...

Odpovědět  |   | 
k22  |  10. 07. 2019 09:14

Netřeba laserových dálkoměrů ani jiných pomůcek ba ani umělé inteligence. Stačí je ta naše přirozená v míře větší než malé ...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 07. 2019 09:16

Na ceskych silnicich neproveditelne... Kdyz si necham bezpecny odstup, tak se vzdycky najde dost idiotu, co me hned predjedou a naser.ou se vam tam.. Vidi diru a musi se tam nacpat avubec jim nedotejka, ze je to vas nezpecny prostor.. Specialne je to duper na motorce... Nechavam si odstup, abych mel misto na manevrovani v pripade problemu predemnou... K nicemu, stejne jako bezduvodna jizda v levem pruhu... Czechystan...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 07. 2019 10:57

Ale k tomu víceméně také slouží ta mezera- aby se tam vešla vozidla, která předjíždí. Jasné- je to "můj" bezpečnostní odstup a když se někdo do té mezery nacpe, tak musím zpomalit a znovu odstup vytvořit. Ano, v dnešní hustotě provozu velmi nepříjemné.
Ale pořád je to lepší něž tam nenechat mezeru žádnou a střelci, co pak předjíždí, se nemají kam zařadit, tak předjíždí klídně i pět aut a dochází pak k tomu, že to nestihnou, protijedoucí vozidlo musí uhnout na krajnici, brzdit atd.
Takže já tu mezeru radši vytvořím vždycky, klidně, ať mě někdo předjede. A že přijedu do cíle díky opakovanému zvětšování mezery o 2 min později? Stejně vetšinou auto, co předjede, předemnou nezůstane, jakmile přijde další možnost, tak předjíždí dále a já má opět prostor na 2s a více.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 07. 2019 10:03

Ne, k tomu ta mezera opravdu neslouží.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  12. 07. 2019 13:06

K tomu ta mezera opravdu neslouží. Předjíždějící nesmí omezit nebo ohrozit a pokud to není schopen zajistit on, zajistím si to sám...

Odpovědět  |   | 
quantum  |  10. 07. 2019 09:23

anebo si pořídit auto s adaptivním tempomatem
i bez něj ale jezdím s takovým odstupem z lenosti, nebaví mě jízda brzda - plyn

Odpovědět  |   | 
Lukáš m.  |  10. 07. 2019 13:35

Si zkuste jet s adaptivním tempomatem. I když si nastavím nejkratší mezeru, tak je je dlouhá akorát na to, by se tam vecpalo auto. Co udělá adativní tempomat, dupne na brzdu aby si nechal mezeru. Ten za váma nechápe, proč brzdíte.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  12. 07. 2019 16:03

Ty jsi s ACC nikdy nejel

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  10. 07. 2019 09:24

Vetsina lidi bezpecnou vzdalenost neodrzuje. Nejake 2 sekundy neznam a neresim, je to podle me umela blbost pro dementy co neumeji jezdit. Udrzuji si za predeslym vzdalenost takovou aby kdyz neco vyvede, tak jsem dokazal bezpecne zastavit resp. snizit rychlost tak aby nedoslo ke stretu.Kdyz jsem se nahanel po meste s Audi S8 a jeli jsme oba nad 200, tak jsme se ja ani on netroufli priblizit na mensi vzdalenost cca nez 100m, protoze se dalo ocekavat vzhledem k rychlosti a mnozstvi podnetu, ze reakce druheho bude rychla a ostra. Kdyz jedu na okresce za T148 a jedeme 60, tak mam bezpecny odstup treba jen 10m. Protoze od ni nepredpokladam ostrou reakci a kdyz, tak bude pored mekci nez ta moje, prestoze podnet zachytim zamozrejme pozdeji protoze jsem uz druhy. A nejake 2 sekundy? Nevim, neznam, neucim se, kazda z techto dvou situaci je jina a nelze aplikovat nejake univerzalni pravidlo. Problem bezpecne vzdalenosti ale je, ze dira kterou si drzim jednak kvuli bezpecnosti, ale hlavne kvuli pohodlnosti abych mel na reakce dost casu a mohly byt navic plynule je silena vyzva pro ostatni. Vzdycky do diry kterou si drzim musi nekdo vlezt. Takze nekdy jak me nekdo predjizdi, ale dal pokracovat nebude tak mu pridam (ano nelegalni) abych v ten moment diru zmensil a on se mi do ni nenacpal. Az si predjede cely strudl nebo nekam vyfuni zcela, tak si zase diru utvorim. A dira je dobra vec, parkrat uz me trochu zachranila. Ze lide jezdi nalepeni na sobe tak jejich vec. Zamerne chteji platit velke pojistky, chteji bourat ze sve debility. Je to jejich styl, jsou frajeri co dodrzuji vytrzene z kontextu cast nejakeho dobre mineneho pravidla a mysli si, ze pak na ne nikdo nemuze a jsou machri. Vic jak 90% nehod je pouze o lidke imbecilite. A pokud je nekdo jo imbecil, zadka sekunda ani kun.da mu uz nepomuze. Takze ponauceni ma byt, jezdete s rozumem a nelepte se na sebe. Ze vas jiny ucastnik otravuje to je marne, vy zas svou pritomnosti otravujete jeho, svet uz je takovy.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  10. 07. 2019 09:30

Ty dáváš někomu ponaučení??? To fakt nééé...

Odpovědět  |   | 
nathan  |  10. 07. 2019 09:53

Ty jsi se naháněl po městě s někým rychlostí 200 km/hod? Ty jseš totální hovado.

Odpovědět  |   | 
Vlk z Vlkohradu  |  10. 07. 2019 11:14

Nenaháněl, je to pohádkář.

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  10. 07. 2019 12:20

Ale obcas jo, tak prislapnes a mas, s tim ti neni zadny stres. Nebo se tady budeme bavit stylem, ze ty jsi ve skole nikdy neopisoval? Takove veci se prece deji. Prave proto si musis nechavat ty mezery o kterych je tu rec a musi byt primoumerne nebezpecnosti situace. Od rozhledne vzdalenosti, pres rychlost az po riziko zkrizeni drahy necim jinym. Coz prave mnozi nedelate a pak to tak vypada. Doufam, ze ty si mezery a rezervy tedy nechavas

Odpovědět  |   | 
vana  |  10. 07. 2019 09:31

A když to vezmeme do extému, pokud někdo zaspí tak čím větší rozestup, tím bude nárazová rychlost větší. Když budu lízat někomu zadní nárazník a on to zatupne, ťuknu do něj rozdílem rychlostí max. 10-20 km/h. Ale když zpomenu brzdit při pořádném odstupu, on zpomalí výrazně víc a pak to bude řacha jakprase.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  10. 07. 2019 10:06

JJ, přesně tak to je. Krásně si to otočil v neprospěch. Prostě se musí řídit hlavou a ne pomocí pitomých pravidel.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 07. 2019 12:24

Cesty su plne spiacich vodicov....

Videl by som to tak, ze nehod/kolizii sposobenych nedodrzanim vzdialenosti je nasobne viac ako nehod, ktore sposobil spiaci vodic.

A teraz sa zamysli nad svojou vetou:
"Když budu lízat někomu zadní nárazník a on to zatupne, ťuknu do něj rozdílem rychlostí max. 10-20 km/h."

Ked niekto zaspi, spravidla nedupne na brzdu (skor naopak), takze ak uz ma dojst k nehode so spiacim vodicom, tak je to spravidla ten, kto narazi zozadu.

V tebou uvedenom pripade je zrazka stale tvoja vina - keby si dodrziaval bezpecnu vzdialenost, tak bud stihnes zabrzdit alebo sa spiacemu vodicovi vyhnes :)

Odpovědět  |   | 
Vana  |  10. 07. 2019 15:56

Ano srážka Bude moje vina, ale skoro nic nerozbiju

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 07. 2019 10:05

To je, samozřejmě, naprostý nesmysl. Nerozbiješ si své auto, nerozbiješ ani to před sebou. Ale následky na tom, čemu chtěl zabránit řidič auta před tebou, budou o to horší. Tam, kde by se nejspíš srážce vyhnul nebo jí zabránil, ty ho do ní dotlačíš.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 07. 2019 09:35

Reakční doba je půl vteřiny až sekunda pokud sledujem cestu.Když jedu 130 děleno 3,6 vyjde kolik metrů urazím za sekundu.Pokud před váma jede Porsche apod rozhodně bych se držel dál.

Odpovědět  |   | 

Budete li pozorně sledovat provoz před sebou(ne jen auto před sebou), nemůžete mít nehodu. Ta vzniká jen z nepozornosti a nesoustředění se za volantem. Měření času a odhadování vzdálenosti je jen proto, aby se naplnila kasa policie. Lepší by bylo, kdyby automobilky namontovali do aut měřiče vzdálenosti, ty budou určitě přesnější, než odhad člověka.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 10. 07. 2019 09:59

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  10. 07. 2019 09:58

Zase pravidlo? Lidi neumí koukat ani myslet, to je ten problém! Když už, tak cca 3 sec, 2 je trochu málo.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 07. 2019 10:18

Němci i rakušané na kontrolu odstupu i rychlosti mají kamery a instalují je na dálnicich na mosty přes dálnici(fakt špatně je to vidět).Pokuta v D až 400eur nic moc.

Odpovědět  |   | 
globalni jelita  |  10. 07. 2019 10:35

Michale, tady mate odkaz na aktualni stav nemeckych pokut za nedorzeni odstupu: https://www.derbussgeldkatalog.de/Bussgeld/Abstand/...

Nejtvrdsi pokutou je, kdyz pri rychlosti >130 km/h ma auto mensi odstup nez 1/10 poloviny tachometrove rcyhlosti v metrech (tedy pri rychlosti = 130 km/h mene nez 6.5 m). To pak zaplati ridic 400 EUR, seberou mu 2 body (tzv. "ve Flensburgu") a jeste dostane zakaz rizeni na 3 mesice.

Tohle platit v CR, hadam ze by bylo po problemech s kolonami na D1.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 07. 2019 11:47

Vidíš G.J jsem rovnou napsal strop pokuty.U nás dost často jede vláček a stačí že vepředu musí někdo zpomalit a hned je z toho hromadná nehoda.Převzal bych celý německý systém a o 1/3 snížil flastry aspoň pro začátek.Lidi na ty naše směšné pokuty mají a proto záměrně nedodržují.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  10. 07. 2019 13:46

6,5m odstup ve 130km/h ??? jak to germánský policista změří....

Odpovědět  |   | 
globalni jelita  |  10. 07. 2019 16:14

Slysel jsem, ze na to maji stereoskopickou laserovou vybavicku, se kterou dokaze pracovat i nemluvne.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 07. 2019 10:39

A postaví kvůli tomu další silnice, a pruhy na dálnicích? Za stávající situace by se auta do Prahy ani na většinu dálnic nevešly.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 07. 2019 10:07

V Praze je to jedno, protože při nulové rychlosti je i dvousekundový odstup nula.

Odpovědět  |   | 
Filda  |  10. 07. 2019 10:52

problém všech těchto skvělých teorií je ten že současný provoz je prostě moc hustý, a lidi tady řídí dost arogantně, ale jednoduché poučky jako že ve připojovacím pruhu se aspoň pokusí dosáhnout stejné rychlosti jako auto jedoucí průběžném pruhu je problém, na křižovatce se rozjíždí po jednom a bez plynu aby náhodou nezvýšili spotřebu, a když se u nás na D1 předjíždí osobák s kamionem tak je to téměř stejně rychlé jako kamion s kamionem, zpětná zrcátka jsou sprostý pojem (respektive většina lidí je má na autě jenom pro to aby kladla aerodynamický odpor a zvyšovala spotřebu) odbočování probíhá způsobem, zahamtnu to před křižovatkou pak dvě vteřiny přemýšlím jestli teda jako dát ten blinkr jelikož je ta páčka tak zatraceně daleko, a tak by mohl člověk pokračovat do nekonečna, ať se nám to líbí nebo ne, většina lidí v čr prostě řídit neumí a nebo jsou zbytečně arogantní, po dvou letech v Norsku kde jsou na řízení ještě horší podmínky a přesto je tam doprava mnohem plynulejší, jsem rád že už jezdím jenom na okruh, představa že bych se musel aktivně zúčastnit současného provozu v čr mě ... ne děsí ale doslova (píp)

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  10. 07. 2019 11:07

To já s tebou moc nesouhlasím, normálních je většina a kazí to menšina neumětelů a arogantních. Zip začíná fungovat, pouští se z vedlejší a děkuje se za to, to poláci jsou jiná liga, ti mají k řízení přístup, se tam nacpu, však on přibrzdí. Němci a rakušáci jezdí bezdůvodně v levém a to nemají v pravém pruhu rozbitou dálnici jako je D1.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 07. 2019 11:57

Kankunen po dlouhé době jsem byl v Polsku jen do Bielsko Biela a zpět a vypadá že Pl,D,A spzky-řidiči možná našinci jezdí jak ... jen v Cz.Víc neznačených oktavek bez tmavých oken a vyšší antény bez radaru a s kamerou by u nás měli mít cajti.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  10. 07. 2019 12:56

Co tou poslední větou myslíš? A právě do B.B. je parádní dálnice a zadara , tam je klídek.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 07. 2019 16:07

Já to napsal blbě.Myslel jsem vzhled jako standard vůz bez vysoké antény a tmavých oken a policajti v civilu.By vydělaly za přestupky typu jízda levým pruhem když se nepredjizdi apod přestupky víc než při měření rychlosti.

Odpovědět  |   | 
Filda  |  10. 07. 2019 17:23

jo ok to beru, je pravda že je většina slušnější to je fakt, akorát že člověk si hold zapamatuje hlavně to špatný (ono je to dané přírodou jako zkušenost) stejné to je vlastně i s počasím, taky si člověk radši vybaví to že bylo ošklivo než že bylo hezky

Odpovědět  |   | 
Martin  |  10. 07. 2019 16:43

Bohuzel to neni ani cerne ani bile. Ano dodrzujme bezpecnou vzdalenost, jezdeme bezpecne a budme ohleduplni. Na druhou stranu ... a toto neni omluva pro lepice....kdyz jedu po dalnici v levem pruhu a rad bych predjel auto, ktere se snazi predjet kamion, jez je od nas 10 km daleko, tak je taky neco spatne. Rad bych, aby policie take pokutovala ridice, kteri evidentne nemaji zajem jezdit v pravem pruhu.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  11. 07. 2019 00:49

Mě do pravého nikdo nedostane. Protože v něm pořád někdo brzdí, akceleruje, jsou v něm ti co stojí na poruchovkách a odbíhají si do trafiky a rozjetý levý vás mezi sebe nepustí aby jste to objel, je daleko víc rozbitý atd atd. V levém je klid a méně aut, akorát musíte jet trochu rychleji. Proto já jezdím a budu jezdit zásadně v levém.

Odpovědět  |   | 
Tony  |  11. 07. 2019 08:28

Protože jste debil

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 07. 2019 10:09

Tak to tu ukazuje průběžně už delší dobu.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  12. 07. 2019 13:13

A co v tom levým pruhu děláš ty?

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  10. 07. 2019 16:59

Současná zákonná úprava je lepší, žádné univerzální pravidlo pro bezpečnou vzdálenost bych nezaváděl. Jednak v autech není žádné zařízení, podle kterého by šla přesná vzdálenost určit a také každá situace je jiná.

Dle mého je nejbezpečnější, udržovat si takovou vzdálenost, abych viděl, co se děje dále přede mnou. To je obvykle někde mezi 1 - 2s. Tím pádem vím s předstihem, že bude třeba brzdit a má reakční doba je často záporná - tedy reaguji dříve, než řidič přede mnou.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  12. 07. 2019 13:14

Ty vůbec nevíš, proč ten před tebou bude brzdit. Nic neodhadneš, to je jen tvoje naivní představa. Takový věštci pak blokují 2h dálnici...

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  13. 07. 2019 12:37

Pak je mi záhadou, proč jsem zatím vždycky bez problému dobrzdil a situaci odhadl. Ale chápu, že pro řidiče, kteří sednou za volant na Velikonoce a na Dušičky, je věc jako předvídání sci-fi.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  11. 07. 2019 05:29

Ono 2sec při 140 je skoro 80metrů takže stejně jak v zahraničí.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A