Běžný den na Ringu? Driftující Škoda 110 R nebo nehoda Hyundai i30 N

Ať už jedete po okruhu, stojíte za plotem nebo jen sledujete videa na YouTube, Nürburgring nenudí. Při nedávných veřejných jízdách navíc na Nordschleife zůstala další zajímavá česká stopa.

Severní smyčka Nürburgringu je téměř nepřekonatelným zdrojem automobilové zábavy, a to nemusíte sledovat pouze smečku profesionálních závodníků, jak se snaží zdolat téměř jedenadvacetikilometrový okruh v co nejlepším čase. Nemalou porci legrace skýtají také pravidelné jízdy pro veřejnost, i když tedy pravdou je, že jak pro koho.

Pět rad, jak přežít volné jízdy pro veřejnost na Nürburgringu Nordschleife

Pět rad, jak přežít volné jízdy pro veřejnost na Nürburgringu Nordschleife

Co všechno se dá zažít a vidět během jednoho jediného dne, krásně dokumentuje několikaminutový čerstvý sestřih z 10. června, který nás zaujal tím, co se objeví hned v úvodu tohoto snímku. Škodovky jezdí na Nordschleife docela pravidelně, nejsou zde ničím výjimečným, ale opravdu se nestává často, aby zdejší asfalt hostil auta jako je 110 R Coupé, navíc na českých značkách.

Z těch pár průjezdů vás asi mrazit nebude, auto nejede na hranici života a smrti, každopádně patrné jsou minimálně dvě věci. Majitel má svůj stroj docela v ruce, a když „eRku“ několikrát lehce ustřelí záď a řidič ji srovnává, je vidět, že to nedělá poprvé. Druhý detail se týká faktu, že to ani zdaleka nebude sériová 110 R, a tím nemáme na mysli pouze jiná kola či snížený podvozek.

Nové Porsche 911 GT3 RS prolétlo Nürburgring za 6:56,4 min.

Nové Porsche 911 GT3 RS prolétlo Nürburgring za 6:56,4 min.

Také další záběry ukazují, jak může být pod hradem Nürburg živo. V krátkém časovém sledu projede vláček několika aut s balónky připomínající narozeniny jednoho člena „klanu“, nechybí Mercedes-AMG GT-R řidičské akademie, nová Alpine A110, naštěstí lehká nehoda nového Hyundai i30 N se Subaru WRX STi, především ale pozoruhodně dost aut na českých registračních číslech. Však se na to podívejte sami…

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 146 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků