Běžný den na Ringu? Driftující Škoda 110 R nebo nehoda Hyundai i30 N

Ať už jedete po okruhu, stojíte za plotem nebo jen sledujete videa na YouTube, Nürburgring nenudí. Při nedávných veřejných jízdách navíc na Nordschleife zůstala další zajímavá česká stopa.

Severní smyčka Nürburgringu je téměř nepřekonatelným zdrojem automobilové zábavy, a to nemusíte sledovat pouze smečku profesionálních závodníků, jak se snaží zdolat téměř jedenadvacetikilometrový okruh v co nejlepším čase. Nemalou porci legrace skýtají také pravidelné jízdy pro veřejnost, i když tedy pravdou je, že jak pro koho.

Pět rad, jak přežít volné jízdy pro veřejnost na Nürburgringu Nordschleife

Pět rad, jak přežít volné jízdy pro veřejnost na Nürburgringu Nordschleife

Co všechno se dá zažít a vidět během jednoho jediného dne, krásně dokumentuje několikaminutový čerstvý sestřih z 10. června, který nás zaujal tím, co se objeví hned v úvodu tohoto snímku. Škodovky jezdí na Nordschleife docela pravidelně, nejsou zde ničím výjimečným, ale opravdu se nestává často, aby zdejší asfalt hostil auta jako je 110 R Coupé, navíc na českých značkách.

Z těch pár průjezdů vás asi mrazit nebude, auto nejede na hranici života a smrti, každopádně patrné jsou minimálně dvě věci. Majitel má svůj stroj docela v ruce, a když „eRku“ několikrát lehce ustřelí záď a řidič ji srovnává, je vidět, že to nedělá poprvé. Druhý detail se týká faktu, že to ani zdaleka nebude sériová 110 R, a tím nemáme na mysli pouze jiná kola či snížený podvozek.

Nové Porsche 911 GT3 RS prolétlo Nürburgring za 6:56,4 min.

Nové Porsche 911 GT3 RS prolétlo Nürburgring za 6:56,4 min.

Také další záběry ukazují, jak může být pod hradem Nürburg živo. V krátkém časovém sledu projede vláček několika aut s balónky připomínající narozeniny jednoho člena „klanu“, nechybí Mercedes-AMG GT-R řidičské akademie, nová Alpine A110, naštěstí lehká nehoda nového Hyundai i30 N se Subaru WRX STi, především ale pozoruhodně dost aut na českých registračních číslech. Však se na to podívejte sami…

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků