Běžní motoristé stočené auto nepoznají

Společnosti Cebia a autobazar D1 CARS provedly průzkum mezi českými motoristy. Cílem bylo zjistit, zda běžní motoristé jsou schopni odhadnout, kolik má ojeté auto skutečně najeto. Akce probíhala jako roadshow po 8 českých městech a vyvrcholila 28. 8. 2014 v Praze. Výsledkem bylo, že se 54 % tipujících domnívalo, že vystavené vozidlo mělo najeto o 90.000 km méně, než mělo ve skutečnosti. Tito lidé by tedy uvěřili stočenému stavu tachometru u nepoctivých prodejců, pokud by si neprověřili historii vozidla.
Běžní motoristé stočené auto nepoznají

„Akce spočívala v tom, že konkrétní ojeté auto Ford Galaxy se skutečným nájezdem kilometrů téměř 190 000 km jsme postavili ve velkých českých městech na místo, kde se vyskytuje větší množství lidí – před nákupní centra Tesco a kolemjdoucí lidé pomocí hlasovacích lístků tipovali, kolik má vystavené auto skutečně najeto. Měli možnost si auto celé důkladně prohlédnout, samozřejmě kromě tachometru. Hlasující, který byl nejblíž skutečnému stavu najetých kilometrů, v každém městě vyhrál,“ popisuje myšlenku akce vedoucí autobazaru D1 CARS Michal Tomaštík.

„Přestože jsme si již předem ověřili v našem autobazaru, že lidé budou tipovat výrazně méně, než je realita, výsledek nás překvapil. Z celkových 242 zúčastněných lidí 132 tipovalo, že vystavené vozidlo má najeto pod 100 000 km, tedy minimálně o 90 000 km méně, než ve skutečnosti mělo. Tito lidé by se tedy stali snadnou obětí prodejce-podvodníka, který by toto auto nabízel stočené o 80 až 100 000 km a díky tomu by ho mohl zdražit o 50 až 60 000 Kč. Průměrně lidé tipovali 109 600 km, což je výrazně méně, než vozidlo mělo najeto,“ komentuje výsledky průzkumu Michal Tomaštík.

„Spojili jsme se při této akci s autobazarem D1 CARS, protože akce jasně ukazuje, že se běžní motoristé prostě nemohou při výběru ojetého vozidla spoléhat na to, že poznají stočený tachometr. Když na vozidle proběhne důkladná předprodejní příprava a auto se naleští zvenčí i zevnitř, člověk nepozná stočení o 100 000 km podle opotřebovaných plastů interiéru, osahaného volantu, ošlapaných pedálů a podobně, jak se často uvádí. Jedinou možností je zjistit si historii vozidla z dostupných zdrojů,“ říká Ing. Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků