Bezdrátové nabíjení míří z telefonů do aut, testuje jej Toyota

Toyota vyvinula systém pro bezdrátové dobíjení elektromobilů a hybridních aut. Jeho ověřovací testování zahájí koncem února.
Bezdrátové nabíjení míří z telefonů do aut, testuje jej Toyota

Bezdrátový systém lze použít pro všechna vozidla s elektromotory, tedy včetně plug-in hybridů, jejichž baterie se jinak dobíjejí i z běžné elektrické zásuvky. Základem je cívka zabudovaná v úrovni terénu, druhá podobná je nainstalovaná ve voze. Elektřina se přenáší mezi nimi pomocí magnetické rezonance.

První cívka slouží jako vysílač a druhá uvnitř auta coby přijímač, při přenosu se využívají změny intenzity magnetického pole. Přenos samotný nijak nekolísá, systém umí samočinně potlačovat pokles jeho účinnosti způsobený například výškovým rozdílem cívek a dokáže minimalizovat i nežádoucí elektromagnetické rušení z okolí.

Stačí hodina a půl

Zařízení pracuje na kmitočtu 85 kHz se vstupním napětím 200 V, maximální dobíjecí výkon činí 2 kW a akumulátory se naplní zpátky na maximální kapacitu během hodiny a půl. To zní velmi slibně.

Řidič nemusí připojovat žádné kabely a podobně, celý systém je tedy uživatelsky příjemnější a mnohem pohodlnější. Není třeba ani hledat optimální místo pro zaparkování auta, aby se jeho akumulátory dobily. Světová jednička totiž upgradovala svůj parkovací asistent IPA o novou funkci, která polohu vysílací cívky v zemi ukáže.

Na CES nechybí ani Toyota, přivezla koncept s palivovými články

Na CES nechybí ani Toyota, přivezla koncept s palivovými články

Pomocník při mnohými neoblíbené činnosti umí zaparkovat jak kolmo k vozovce, tak i do stojící řady, to koneckonců zvládal i dříve. Cívka samotná je konstruována natolik robustně, že se přejezdy aut nezničí. Kolik jich vydrží, výrobce bohužel zatím neuvádí, čeká se na praxi.

Testování teprve začíná

Toyota Motor Corporation zahájí ověřovací zkoušky v prefektuře Aiči ještě na konci tohoto měsíce a potrvají rok. Do testování nasadí zatím tři plug-in hybridy, které už využívají vybrané domácnosti. Cílem je spokojenost uživatelů v praxi, v závěru bude vyhodnocena i důležitá četnost dobíjení a chybovost při nájezdu vozidel nad několikrát zmíněnou cívku.

V blízké budoucnosti jej hodlá uvést na trh, nenechá si ho pro sebe, komerční využití nejdříve alespoň doma je logické. Slibuje si od něj i rozšíření počtu elektromobilů a hybridů na silnicích. Přesné datum však pochopitelně ještě nikdo nezná.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků