Bezdrátové nabíjení je realitou. BMW ho nabídne pro 530e iPerformance

26 komentářů

kolemjdoucí
30. května • 21:22

Vzhledem k tomu, že pro nabíjení aut je potřeba hodně vleký proud a vyvolat ho indukcí musí vyžadovat opravdu silné elektromagnetické pole, tak mě překvapuje, že si někdo dovolí něco takového s klidem nabídnout. Ale dnešní doba je šílená a pár lidí si to koupí a dobře jim tak, ať pak klidně pojdou na raka. V lepším případě z nich budou neurotici.

Saman
31. května • 9:22

rizena indukcni smycka bude vyzarovat mensi pole nez bezna domaci zasuvka s odhalenyma vodicema ;-) u OLEV autobusu v Korei to merili pri 80kW a dosah rizene indukce je priblizne 30cm s magnetickym polem okolo 1 metru, frekvence jsou rizene a presne mirene pro prijimac indukce, bezna domaci zasuvka vyzaruje do vzdalenosti cca 1.5 metru, bezne domaci spotrebice pripojene do zasuvky pak okolo 1 metrunejdrsnejsi jsou v tomto ohledu zmeny napeti, takze treba LED osvetleni je dokonalej chrlic, je tedy lepsi pokud se berou LED zarovky, tak primo pro 230V a u stropnich instalaci pak trafo svetla odstinit, a totalni brutus jsou zarivky nebo trubicove zarovky, tam pocitej s elektromagnetickym polem do 2.5-3.5 metru B-] trubicovky mivaj okolo 10 V/m na metr vzdalenosti, takze mit treba u postele lampicku na cteni s trubicovkou, je nejlepsi zpusob jak se mucit pro budouci zivot

Saman
31. května • 9:27

kdo si vybavi takove ty kancelare se zarivkama ve snizenem strope, tak to je idelani prostor kde by lidi meli travit co nejmin casuotazkou ale taky je, ze na kazdeho to pusobi jinak, nekomu to neudela nic, nekoho z toho bude bolet hlava, a nekdo muze proste casem mit z toho raka, kazdej jsme v tomto jiny a s jinou "imunitou"

pse
31. května • 7:39

jezismarja...
tak tohle me dostalo.
vytrhej vsechny draty ve svem sirokem okoli a nebudes neurotik.
protoze neurotikem se stanes diky elektromagnetickemu poli.
ale jen kdyz budes mit stesti, protoze jinak dostanes raka.
a tak vsechny draty kolemjdouci vytrhal, a stastne zil.
dobrou noc, deti a dejte si pozor na zle proudy
amena jina pohadka by nebyla?
technicky se to fakt komentovat neda...

Pavel
30. května • 0:14

Výborně, tak 1.68 kWh ztráty (a to ještě v ideálním případě, při přesném najetí nad desku) za jedno nabíjení, a ekomagoři chrochtají blahem, místo aby zuřili nad takovým plýtváním. Když ji miluješ...

Saman
30. května • 9:08

jaka vestecka krychle ti vyspekulovala tech tvejch "1.68 kWh ztráty" ? tech tvejch "1.68 kWh ztráty" by znamenalo ucinnost jen 47.5%, BMW ale uvadi 85%, nejak se rozchazite s BMW :-D

pse
30. května • 9:47

mno, 3,2kw krat 3.5 hodiny rovna se 11,2 kwh. z toho 15procent je 1,68 kwh.
to ze si saman plete kw s kwh nemeni nic na tom, ze je vypocet spravne.
mozna by t chtelo zapnout pred komentarem sede bunky mozkove.
ostatne v diskuzich to byva normalni ....

Saman
30. května • 15:54

jinak bezna ztrata rozvodne site je okolo 5-7%, takze nejakych 15% u indukcniho nabijeni je jiz smesna hodnota k tomu, ostatne treba ropa se rafinuje pomoci elektriny a jen tou rafinaci se vyplejtva na kazdy litr paliva zhruba 1.5kW, takze to ze se ted v pocatcich bude plejtvat par kW pri nabijeni indukcne par tisic pluginhybridu, je celkem nicotne cisilko, v porovnani s tim kolik toho lidstvo za svou existenci v poslednich rekneme 200 letech dokazalo vyplejtvat

pse
31. května • 7:45

mno
ztraty jsou mrchy
jsou vsude, v nabijecce, v kabelu, regulatoru nabijeni a baterce pri nabijeni
ale vyhodit 15 procent diky tomu, ze jsem linej zastrcit konektor do auta je fakt pitomost.
jen to ukazuje co jsme ochotni zaplatit za lenost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
31. května • 9:08

no jasne, sak se staci podivat na silnice, sice to nepujde vzjadrit procentuelne, ale kolik tech lidi v tech autech jeydi pro lenost? spousta a spousta :-D takye kolik milionu nebo miliard litru paliva se spali kaydz den jen pro lenost? spousta a spousta :-Dmam to do prace asi kilometr, kdys neprsi nejak fest tak jdu pesky, 4x za den, sousedka dela asi o 100 metru jeste bliz nez co mam kancl, kazdy den tam vidim jeji auto :-D kvuli 900 metrum pesky jede autem asi 1.5 kilaku oklikou, kazdy den a co jsem ji parkrat potkal, tak nalehko :-D ale teda je fakt ze nosit ty jeji kila bych asi taky nechtel

Kuk Vykuk
1. června • 12:09

Jo spalováky jsou jen pojízdný kamna co nám akorát nadarmo vohřejvaj vzduch. B-]

runner42
30. května • 19:12

1.5kW na litr? :D
Už se na to vys**, s takovýma elementárníma chybama nepřesvědčíš ani veverku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
oh.c!
31. května • 19:50

Tak mě osobně přijde docela fajn, když 1,5 kWh ;-) elektrické energie poslouží k výrobě paliva "obsahujícího" 8,89 kWh energie. Co pak s ním dál? Můžu to pak dál třeba spálit a s "trapnou" účinností 21% dostat z takto vázané chemické energie energii mechanickou. To máme cca 1,89 kWh. Jejda to je ale fuj. Je tedy lépe použít elektrickou energii k pohonu samohybů nebo ji použít k výrobě uhlovodíkového paliva? :-):-)):-D To je ale dilema ;-). Spiknutí! Ilumináti! Černá magie!
Ale chápu rozkaz zněl jasně elektromobilita vpřed! :-P Takže máme 1,5 kWh energie. Ztráty nabíjením, vybíjením a mechanické ztráty zanedbáme. Chceme přece hezká čísla, ne soudruzi! A furt tu máme 1,5 kWh je méně než 1,89 kWh. :-( Upsss. To se musí "poštelovat". Už vím čím: CO2! :-). A je to.:-/

Saman
31. května • 21:13

aaaaaaa tady si zas nekdo precet nejakou starou tabulku na netu a jaksi si neuvedoimil co znamena :D tech 8,89kWh energie je vyhrevnost, joo tu v aute opravdu vuizijes k pohonu strasne moc :-D tak jen pro tvoji informaci, oproti Rope se ta vyhrevnost zvedne u benzinu jen i jednu detetinu (v Mj/kg) a u nafty dokonce o 5 desetin klesne ;-) az budes v tom hledani dalsich tabulek, tak se soustred na ty co uvadi ztraty energii v celem spektru od tezby az po samotny pohon ;-) a kor v CR kde se rafinuje vyhradne pomoci elektriny z hnedeho uhliCO2 je nesmysl uredniku, my osttani kouakme spise na ostatni emisni slozky, ty ktere nam a vsemu okolo opravdu ublizuji a nici zdravi ;-)hele udelame test, v garazi, ty nastartujes svuj autak a vytocis ho na 4 tisice otacek a pekne utesnime garaz aby tesnila, ja udelam to same s elektromobilem, a klidanko na valcich v utesnene garazi vyrocim na dvojnasobek otacek v elektromotoru, schvalne, kdo z nas dvou vydrzi dele nez vybehne ven aby se nedychal neceho cistsiho :-D

oh.c!
5. června • 23:24
Saman
30. května • 20:35

udaj ktery jeste pred 2 lety uvadelo CEPRO, ale i kdys tenhle udaj odstranili, tak verejne jsou k dispozici jejich udaje o jejich odberu elektriny za rok a to kolik litru paliv za rok zravinuji, pak je to jen jednoducha matematika ;-)

jean
30. května • 21:22

Cepro nepozna rozdiel medzi jednotkou vykonu a prace? Tie straty su ohromne vysoke, len treba mysliet v poctoch na krajinu, nie jednotlivca...

Saman
30. května • 15:50

nojo omluva, blbe jsem shledl jednotku

Kert
30. května • 9:27

Třeba vzal v potaz i nízkou efektivitu nabíjení při 0,3C do baterek, a zároveň započítal měnič pro motor a samotnou účinnost motoru. Nakonec se dopočítal, že to vyrobí více tepla než pohybu, což se v zimě může hodit.

josephko
29. května • 19:11

Toto je malý krok pre BMW, ale veľký skok pre elektromobily. :-)
Presne takto totiž bude vyzerať elektromobilová budúcnosť. Súčasné nabíjačky s tvarom tankovacej stanice na benzín či naftu budú v budúcnosti len na vybraných miestach, kde sa budú dať elektromobily nabíjať veľmi vysokým výkonom - 350 až 1.000 kW. Za rýchlosť sa bude platiť, a preto tu bude elektrina najdrahšia.
Všade inde - pred nákupnými strediskami, úradmi, parkoviskami väčších a veľkých firiem, ale aj na vybraných miestach pred panelákmi budú nabíjačky indukčné. Samozrejme trochu inak tvarované, pevne zabudované (na rozdiel od tejto prenosnej) a hlavne s vyšším nabíjacím výkonom - rádovo v desiatkach kWh. Nabíjanie tu bude podstatne lacnejšie ako na vysokovýkonných nabíjačkách a občas možno aj zadarmo. Platiť sa bude nie za odobratú elektrinu, ale za čas, počas ktorého auto - akékoľvek - na nabíjacom mieste bude zaparkované. Vyrieši sa tým to, aby na nabíjacích miestach nestáli už nabité autá.
Nákupné centra budú buď pravidelne alebo trvalo mať akcie na svojich parkoviskách - prvá hodina či prvé dve hodiny budú na nabíjacích miestach bezplatné, prípadne s veľkou zľavou. Pravdepodobne sa tá zľava bude odvíjať od výšky nákupu. Na každom bločku bude nejaký kód, ktorá sa v aute jednoducho načíta, a na základe tohto kódu či kódov (pri nákupoch u viacerých predajcov) sa vypočíta zľava. Takže zákazník, ktorý pravidelne chodí nakupovať do nejakého takéhoto obchodného centra a jazdí zvyčajne len po meste, bude mať elektrinu (takmer) zadarmo.
Obchodné reťazce kvôli tomu nezbankrotujú. Majú desiatky, niektoré stovky pobočiek, a tak budú elektrinu nakupovať ako veľkoodberatelia. Cenu si ďalej budú môcť znížiť dlhodobými kontraktmi s dodávateľmi elektriny. A navyše si budú môcť - pri očakávanom poklese cien solárnych článkov - vyrábať vlastnú elektrinu na strechách svojich budov. Plochy tam majú viac než dosť.
Malé indukčné nabíjačky budú rádovo lacnejšie ako tie súčasné s veľkými skrinkami a káblami. Predpokladám ich cenu max. na úrovni tisícok eur za kus. Inštalácia sa výrazne zlacní tým, že sa naraz bude inštalovať desiatky či stovky takýchto nabíjačiek na jednom mieste. Vybudovanie čerpacej stanice na benzín a naftu stojí minimálne milión eúr - takže za cenu jednej čerpacej stanice sa bude dať vybudovať stovky nabíjacích miest pre elektromobily.
Cca polovica ľudí býva vo vlastných domoch, druhá polovica v bytovkách. Tí s vlastným domom si budú môcť svoje autá dobíjať takýmito indukčnými nabíjačkami - či už kúpenou elektrinou alebo elektrinou, ktorú si vyrobia doma - solárnymi článkami, kogeneračnými jednotkami alebo inak. Ľudia z miest bývajúci v bytovkách si autá budú dobíjať na parkoviskách opísaných vyššie. Nebude sa treba báť nedostatku týchto dobíjacích miest - firmy, ale aj jednotlivci sa budú predbiehať, aby si mohli takéto parkovacie miesto vybudovať a potom inkasovať provízie za predaj elektriny.
Zaujímavý bude ešte jeden spôsob dobíjania - najneskôr o 10 rokov budú už bežné samojazdiace autá. A tie sa v meste v noci samé dopravia na vhodné nabíjacie miesta - napr. na parkoviskách supermarketov a po nabití sa vrátia späť.
Určite vás napadlo, odkiaľ to všetko viem? Nedávno som bol s cestovkou Back to the Future pozrieť si, ako svet bude vyzerať v roku 2030. :-D

Saman
30. května • 9:02

"- 350 až 1.000 kW" slusnej matros :-D ale bejt tebou tak ho omezim B-]

Voronyuk
29. května • 21:40

Toto zosmoli len chora ekofasisticka hlava z psychiatrickej liecebne Dr. Chocholouska
B-]

bzzz
29. května • 21:07

To je vsechno pekne, ale jak to bude v Cesku nebo na Slovensku? ;-)

runner42
29. května • 21:05

Technický a ekonomický diletantismus kombinovaný s neomarxistickým utopismem.
Smutné.

Saman
29. května • 14:57

jo v Evropsky Unii, ......aha :-O, takze v Cine ne? v Kalifornii a tedy vesmes v USA ne? aha to je super ze Evropska Unie je tak dulezitej trh :-Dkam na ty moudra na auto.cz a autorevue.cz chodite? to musi bejt paradni kristalova krychle co vam ty moudra poskytuje, je to jedna pedla za druhou B-]

Anti-automat
29. května • 14:08

Predam chatu pri Cernobyle.
Zn. ziari ako nova

Doporučujeme

Články odjinud