Bezdrátové nabíjení aut je zatím pomalé a nespolehlivé. Velcí hráči z Koreje se z projektu údajně stahují

2 komentáře (2 nové)

Jozef Kostelansky
30. září 2023 • 5:50

No a co, že je pomalé. Elektrovozy je možné dobíjet různými způsoby. Pomocí kabelu AC nebo DC, a pak bezkáblově. Každý způsob se pak hodí někde jinde. Jednosměrný DC u rychlonabíječek na dálnicích s důležitých silnicích, střídavý pak doma nebo u supermarketů, kdy rychlost nabíjení není až tak důležitá.
To samé platí pro bezkabelové nabíjení. Zde má přednost komfort a snadnost dobíjení před rychlostí. Modelová situace: večer majitel dojede se svým EV domů, vystoupí z auta a to si samo najede nad dobíjecí bod bezkabelové dobíječky. Může se nabíjet třeba 11 kW. Přes noc to bude v pohodě stačit na dobití EV. Navíc když se auto bude dobíjet denně 20 - 25 kWh, což je cca 100 ujetých kilometrů, tak to dobíjení nebude vůbec dlouho trvat. Každé ráno pak majitel bude mít své auto vždy plně nabité.
To samé pak bude platit u obchodních center. 2 hodiny dobíjení bude stačit alespoň na 100 km. A pokud by se rychlost bezakabelového nabíjení podařila zvýšit na 22 kW, tak není co řešit.

Petr Urban
29. září 2023 • 20:57

Hmm tak by se meli podivat co tam testujou ti severani, nekde to jde najit na youtube. Ti uz jedou 100kW a namerene ztraty jsou jen o 5 procent vyssi nez kabelem. A to zrovna testovali kdyz bylo nasnezeno… :-)

Doporučujeme

Články odjinud