Ač fanda elektromobilů tak musím konstatovat, že tenhle projekt byl už od začátku blbost.
Velká škoda ... BP projekt v Dánsku znám detailně. Škoda je to hlavně z toho důvodu, že tento projekt byl první svého druhu, kde bylo ke každé stanici na výměnu baterií postaveno ca 0,5MW energie z "větrníků".Aktuálně je již v Dánsku kompletní síť ... tedy můžete jet kam chcete a vždy "vyměníte". Vylečeny byly i počáteční mušky, technologie postavená pro teplý a suchý Izrael v Dánsku občas stávkovala a tak bylo nutné řešit zatékání vody do robota přemísťujícího baterie ... ale to jsou začátky čehokoliv složitějšího.Zatím se uvažuje, že systém bude dál vyvíjet a provozovat samo Dánské království.Jízda s Fluenze v elektrice má teď jedinou nevýhodu ... ve městě vám skáčou chodci neuváženě přímo před kola .. neslyší vás.
Krásná ukázka toho jak lze propálit skoro miliardu dolarů.
"Tohle je velmi smutná den pro všechny. ..." I když se jim zatím nepodařil dotáhnout projekt výměny baterek, tak se někomu povedla vskutku moderní feministická inovace ve slovním spojení "smutná den". Snad by tuhle zkrachovalou firmu mohla převzít jiná perspektivní firma, např. Tesla. Když mohla předčasně splatit dluhy vládě USA, třeba by ze svých zisků v posledním kvartále či očekávaných(?) zisků v následujících kvartálech mohla uhradit dluhy i firmy Better Place výměnou za její know-how?
troška know-how, ale především zázemí...tesla má v poměrně krátkodobém plánu přijít s vlastním řešením výměny baterií. Problém je ten, že daná infrastruktura není všude a je extremně drahá v porovnání se stavbou stejně jednoúčelových stanic, které mohou nabíjet více typů vozidel, nejen ty konstrukčně uzpůsobené.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.