Better Place končí po šesti letech. Na převratnou myšlenku došly peníze

Izraelská společnost Better Place zaměřená na elektrické vozy oznámila, že končí. Podala u soudu návrh na rozpuštění firmy a požádala o jmenování dočasného likvidátora.
Better Place končí po šesti letech. Na převratnou myšlenku došly peníze

Rozhodnutí o hořkém konci přišlo poté, kdy firmě došly finanční prostředky. V listopadu přiznala akumulovanou ztrátu 561,5 milionů dolarů. V těchto dnech už nemá čím krýt provozní ztráty.

Idea izraelské společnosti spočívala v tom, že bude namísto pevných baterií montovat vyměnitelné, které bylo možné u dobíjecích stanic nahradit – vybité za nabité. Výhoda tohoto řešení spočívala v tom, že zastávka u dobíjecích stanic se zkrátila jen na zhruba pět minut. 

Společnost Better Place se spojila v roce 2008 s Renaultem. Jejich společným cílem bylo vybudovat hustou síť stanic pro elektromobily. Nejprve začaly v Izraeli, pak v Dánsku. Chtěli expandovat do Austrálie, Číny, Japonska a dalších zemí. 

Charismatický zakladatel společnosti Shai Agassi získal od investorů 850 milionů dolarů. Byly mezi nimi General Electric, HSBC Holdings, Evropská investiční banka. Ti všichni projektu uvěřili.

Největším investorem byl konglomerát Israel Corp. miliardáře Idana Ofera. Ten vlastní v Better Place podíl 30 procent. 

V prohlášení, které společnost Better Place vydala, se kromě jiného píše: „Tohle je velmi smutná událost, smutný den pro všechny. Podporovali jsme originální vizi Shai Agassiho založenou na vytvoření zelené alternativy. Chtěli jsme snížit naši závislost na vysoce znečišťujících dopravních technologiích… Bohužel cesta k uskutečnění této vize byla obtížná, plná nejrůznějších bariér. Ne všechny jsme byli schopni překonat. S technickými řešeními jsme se vyrovnali, ale neporadili jsem si s dalšími překážkami. A to i přes naše velké úsilí a velké prostředky, které jsme na to věnovali.“

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků