Better Place končí po šesti letech. Na převratnou myšlenku došly peníze

Izraelská společnost Better Place zaměřená na elektrické vozy oznámila, že končí. Podala u soudu návrh na rozpuštění firmy a požádala o jmenování dočasného likvidátora.
Better Place končí po šesti letech. Na převratnou myšlenku došly peníze

Rozhodnutí o hořkém konci přišlo poté, kdy firmě došly finanční prostředky. V listopadu přiznala akumulovanou ztrátu 561,5 milionů dolarů. V těchto dnech už nemá čím krýt provozní ztráty.

Idea izraelské společnosti spočívala v tom, že bude namísto pevných baterií montovat vyměnitelné, které bylo možné u dobíjecích stanic nahradit – vybité za nabité. Výhoda tohoto řešení spočívala v tom, že zastávka u dobíjecích stanic se zkrátila jen na zhruba pět minut. 

Společnost Better Place se spojila v roce 2008 s Renaultem. Jejich společným cílem bylo vybudovat hustou síť stanic pro elektromobily. Nejprve začaly v Izraeli, pak v Dánsku. Chtěli expandovat do Austrálie, Číny, Japonska a dalších zemí. 

Charismatický zakladatel společnosti Shai Agassi získal od investorů 850 milionů dolarů. Byly mezi nimi General Electric, HSBC Holdings, Evropská investiční banka. Ti všichni projektu uvěřili.

Největším investorem byl konglomerát Israel Corp. miliardáře Idana Ofera. Ten vlastní v Better Place podíl 30 procent. 

V prohlášení, které společnost Better Place vydala, se kromě jiného píše: „Tohle je velmi smutná událost, smutný den pro všechny. Podporovali jsme originální vizi Shai Agassiho založenou na vytvoření zelené alternativy. Chtěli jsme snížit naši závislost na vysoce znečišťujících dopravních technologiích… Bohužel cesta k uskutečnění této vize byla obtížná, plná nejrůznějších bariér. Ne všechny jsme byli schopni překonat. S technickými řešeními jsme se vyrovnali, ale neporadili jsem si s dalšími překážkami. A to i přes naše velké úsilí a velké prostředky, které jsme na to věnovali.“

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků