Better Place končí po šesti letech. Na převratnou myšlenku došly peníze

Izraelská společnost Better Place zaměřená na elektrické vozy oznámila, že končí. Podala u soudu návrh na rozpuštění firmy a požádala o jmenování dočasného likvidátora.
Better Place končí po šesti letech. Na převratnou myšlenku došly peníze

Rozhodnutí o hořkém konci přišlo poté, kdy firmě došly finanční prostředky. V listopadu přiznala akumulovanou ztrátu 561,5 milionů dolarů. V těchto dnech už nemá čím krýt provozní ztráty.

Idea izraelské společnosti spočívala v tom, že bude namísto pevných baterií montovat vyměnitelné, které bylo možné u dobíjecích stanic nahradit – vybité za nabité. Výhoda tohoto řešení spočívala v tom, že zastávka u dobíjecích stanic se zkrátila jen na zhruba pět minut. 

Společnost Better Place se spojila v roce 2008 s Renaultem. Jejich společným cílem bylo vybudovat hustou síť stanic pro elektromobily. Nejprve začaly v Izraeli, pak v Dánsku. Chtěli expandovat do Austrálie, Číny, Japonska a dalších zemí. 

Charismatický zakladatel společnosti Shai Agassi získal od investorů 850 milionů dolarů. Byly mezi nimi General Electric, HSBC Holdings, Evropská investiční banka. Ti všichni projektu uvěřili.

Největším investorem byl konglomerát Israel Corp. miliardáře Idana Ofera. Ten vlastní v Better Place podíl 30 procent. 

V prohlášení, které společnost Better Place vydala, se kromě jiného píše: „Tohle je velmi smutná událost, smutný den pro všechny. Podporovali jsme originální vizi Shai Agassiho založenou na vytvoření zelené alternativy. Chtěli jsme snížit naši závislost na vysoce znečišťujících dopravních technologiích… Bohužel cesta k uskutečnění této vize byla obtížná, plná nejrůznějších bariér. Ne všechny jsme byli schopni překonat. S technickými řešeními jsme se vyrovnali, ale neporadili jsem si s dalšími překážkami. A to i přes naše velké úsilí a velké prostředky, které jsme na to věnovali.“

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků