Better Place končí po šesti letech. Na převratnou myšlenku došly peníze

Izraelská společnost Better Place zaměřená na elektrické vozy oznámila, že končí. Podala u soudu návrh na rozpuštění firmy a požádala o jmenování dočasného likvidátora.
Better Place končí po šesti letech. Na převratnou myšlenku došly peníze

Rozhodnutí o hořkém konci přišlo poté, kdy firmě došly finanční prostředky. V listopadu přiznala akumulovanou ztrátu 561,5 milionů dolarů. V těchto dnech už nemá čím krýt provozní ztráty.

Idea izraelské společnosti spočívala v tom, že bude namísto pevných baterií montovat vyměnitelné, které bylo možné u dobíjecích stanic nahradit – vybité za nabité. Výhoda tohoto řešení spočívala v tom, že zastávka u dobíjecích stanic se zkrátila jen na zhruba pět minut. 

Společnost Better Place se spojila v roce 2008 s Renaultem. Jejich společným cílem bylo vybudovat hustou síť stanic pro elektromobily. Nejprve začaly v Izraeli, pak v Dánsku. Chtěli expandovat do Austrálie, Číny, Japonska a dalších zemí. 

Charismatický zakladatel společnosti Shai Agassi získal od investorů 850 milionů dolarů. Byly mezi nimi General Electric, HSBC Holdings, Evropská investiční banka. Ti všichni projektu uvěřili.

Největším investorem byl konglomerát Israel Corp. miliardáře Idana Ofera. Ten vlastní v Better Place podíl 30 procent. 

V prohlášení, které společnost Better Place vydala, se kromě jiného píše: „Tohle je velmi smutná událost, smutný den pro všechny. Podporovali jsme originální vizi Shai Agassiho založenou na vytvoření zelené alternativy. Chtěli jsme snížit naši závislost na vysoce znečišťujících dopravních technologiích… Bohužel cesta k uskutečnění této vize byla obtížná, plná nejrůznějších bariér. Ne všechny jsme byli schopni překonat. S technickými řešeními jsme se vyrovnali, ale neporadili jsem si s dalšími překážkami. A to i přes naše velké úsilí a velké prostředky, které jsme na to věnovali.“

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků