Vůz začal vznikat v roce 1966, kdy jej stavěl pan Paul Jameson. Využívá podvozkové díly z Austinu a Jaguaru XJ12, v jeho přídi se tehdy nacházel dvanáctiválcový motor Rolls-Royce Meteor o objemu 27 litrů. Zdroj: Car & Classic

Vůz začal vznikat v roce 1966, kdy jej stavěl pan Paul Jameson. Využívá podvozkové díly z Austinu a Jaguaru XJ12, v jeho přídi se tehdy nacházel dvanáctiválcový motor Rolls-Royce Meteor o objemu 27 litrů. | Zdroj: Car & Classic

Tato jednotka poháněla řadu slavných druhoválečných tanků, například Cromwell, Challenger nebo Comet, a také pár poválečných – Conqueror nebo Centurion. Zdroj: Car & Classic

Tato jednotka poháněla řadu slavných druhoválečných tanků, například Cromwell, Challenger nebo Comet, a také pár poválečných – Conqueror nebo Centurion. | Zdroj: Car & Classic

Od stvořitele auto koupil pan John Dodd, který pro něj původně vyráběl převodovku. Zdroj: Car & Classic

Od stvořitele auto koupil pan John Dodd, který pro něj původně vyráběl převodovku. | Zdroj: Car & Classic

Za jeho vlastnictví dostala Bestie specifickou kapotáž a také přední mřížku z vozu Rolls-Royce Silver Shadow, aby bylo jasné, co ji pohání. Zdroj: Car & Classic

Za jeho vlastnictví dostala Bestie specifickou kapotáž a také přední mřížku z vozu Rolls-Royce Silver Shadow, aby bylo jasné, co ji pohání. | Zdroj: Car & Classic

Po nehodě, v níž hrál svou roli oheň, byl tankový motor nahrazen jednotkou Merlin s atmosferickým plněním, tedy slavnou V12, která poháněla stíhací letouny Supermarine Spitfire, Hawker Hurricane, Bristol Beaufighter nebo víceúčelový de Havilland Mosquito. Zdroj: Car & Classic

Po nehodě, v níž hrál svou roli oheň, byl tankový motor nahrazen jednotkou Merlin s atmosferickým plněním, tedy slavnou V12, která poháněla stíhací letouny Supermarine Spitfire, Hawker Hurricane, Bristol Beaufighter nebo víceúčelový de Havilland Mosquito. | Zdroj: Car & Classic

Dvanáctiválec má výkon přibližně 560 kW, tedy zhruba 760 koní. Zdroj: Car & Classic

Dvanáctiválec má výkon přibližně 560 kW, tedy zhruba 760 koní. | Zdroj: Car & Classic

Pro startovací proceduru motoru jsou uvnitř speciální spínače. Zdroj: Car & Classic

Pro startovací proceduru motoru jsou uvnitř speciální spínače. | Zdroj: Car & Classic

V roce 1973 při měření Britským královským autoklubem se vůz rozjel na 294 km/h, v roce 1977 byl pak uveden v Guinessově knize rekordů jako nejvýkonnější auto, schválené k provozu. Zdroj: Car & Classic

V roce 1973 při měření Britským královským autoklubem se vůz rozjel na 294 km/h, v roce 1977 byl pak uveden v Guinessově knize rekordů jako nejvýkonnější auto, schválené k provozu. | Zdroj: Car & Classic

Pro zajímavost, spotřeba činí necelých 120 l/100 km. Zdroj: Car & Classic

Pro zajímavost, spotřeba činí necelých 120 l/100 km. | Zdroj: Car & Classic

Tato jednotka poháněla řadu slavných druhoválečných tanků, například Cromwell, Challenger nebo Comet, a také pár poválečných – Conqueror nebo Centurion. Zdroj: Car & Classic
Od stvořitele auto koupil pan John Dodd, který pro něj původně vyráběl převodovku. Zdroj: Car & Classic
Za jeho vlastnictví dostala Bestie specifickou kapotáž a také přední mřížku z vozu Rolls-Royce Silver Shadow, aby bylo jasné, co ji pohání. Zdroj: Car & Classic
Po nehodě, v níž hrál svou roli oheň, byl tankový motor nahrazen jednotkou Merlin s atmosferickým plněním, tedy slavnou V12, která poháněla stíhací letouny Supermarine Spitfire, Hawker Hurricane, Bristol Beaufighter nebo víceúčelový de Havilland Mosquito. Zdroj: Car & Classic
9
Fotogalerie

Bestie s motorem ze stíhačky Spitfire kdysi zvládala 294 kilometrů v hodině. Žere 120 l/100 km a je na prodej

Dvanáct válců, 27 litrů objemu, výkon 760 koní, délka 5,8 metru – to vše může být vaše, do aukce jde unikátní a pěkně šílený stroj.

Do prodeje skrze platformu Car & Classic míří prazvláštní auto s velmi zajímavou historií. Jmenuje se The Beast, tedy Bestie, na což má díky svým tvarům a hlavně technice plné právo.

Vůz začal vznikat v roce 1966, kdy jej stavěl pan Paul Jameson. Využívá podvozkové díly z Austinu a Jaguaru XJ12, v jeho přídi se tehdy nacházel dvanáctiválcový motor Rolls-Royce Meteor o objemu 27 litrů. Tento motor poháněl celou řadu slavných druhoválečných tanků, například Cromwell, Challenger nebo Comet, a také pár poválečných – Conqueror a Centurion. Od stvořitele auto koupil pan John Dodd, který pro něj původně vyráběl převodovku.

Za jeho vlastnictví dostala Bestie specifickou kapotáž a přední mřížku z vozu Rolls-Royce Silver Shadow, aby bylo jasné, co ji pohání. Po nehodě, v níž hrál svou roli oheň, byl tankový motor nahrazen jednotkou Merlin s atmosferickým plněním, tedy slavnou V12, která poháněla stíhací letouny Supermarine Spitfire, Hawker Hurricane, Bristol Beaufighter nebo víceúčelový de Havilland Mosquito. Dvanáctiválec má výkon přibližně 560 kW, tedy zhruba 760 koní.

V roce 1973 při měření Britským královským autoklubem se vůz rozjel na 294 km/h, v roce 1977 byl pak uveden v Guinessově knize rekordů jako nejvýkonnější auto, schválené k provozu. Pro zajímavost, spotřeba činí necelých 120 l/100 km. Nyní hledá nového majitele, aukce začíná 9. března a potrvá týden.

Rolls-Royce

Britskou společnost Rolls-Royce založili v roce 1906 Charles Rolls a Henry Royce. Vedle vojenské techniky, leteckých a lodních motorů je známá hlavně jako výrobce luxusních automobilů.

Od roku 1998 patří Rolls-Royce do skupiny BMW.

Rolls-Royce Phantom • Rolls-Royce Cullinan • Rolls-Royce Ghost • Rolls-Royce Wraith • Rolls-Royce Dawn

Doporučujeme

Články odjinud