Bestie ožila! Cosworth se chlubí zvukem motoru V12 pro supersport za 60 milionů

Supersport s označením T.50 se chystá na svou premiéru. Cosworth už nastartoval jeho dvanáctiválcový motor.

Gordon Murray v loňském roce zveřejnil, že jeho slavný supersport McLaren F1 bude mít následovníka. Novinka s označením T.50 vzniká pod samostatnou firmou Gordon Murray Automotive a svou premiéru by si měla odbýt již 4. srpna. Výroba bude probíhat individuálně dle poptávky a jeden kousek bude stát v přepočtu přes 60 milionů korun.

Tento vůz bude dnešními supersporty velmi unikátní. Bude totiž mít atmosférický dvanáctiválcový motor, muší váhu pouhých 980 kilogramů a podvozek schopný terorizovat okruhy i překonávat kontinenty. Muž v čele značky si dává záležet na každém detailu, což ostatně prokázal již u svého vrcholného díla.

Další detaily o supersportu T.50 Gordona Murraye. Posedlost hmotností je zde klíčová

Další detaily o supersportu T.50 Gordona Murraye. Posedlost hmotností je zde klíčová

Atmosféricky plněný motor V12 o objemu 3,9 litru s mild-hybridním systémem bude produkovat výkon 663 koní v 11.500 otáčkách za minutu a 467 N.m točivého momentu v 9000 otáčkách. 71 % točivého momentu pak bude k dispozici již od 2500 otáček a celý motor váží pouhých 178 kilogramů.

Vyrábí jej Cosworth a při jeho navrhování se nechal inspirovat motorem Colombo, který byste našli například pod kapotou Ferrari 250 GTO. Výrobce se nyní pochlubil s prvním videozáznamem, na kterém agregát přivedl k životu. Vrní na něm sice pouze na 1500 otáčkách, ale i tak to stačí, aby pomohl s napětím, které okolo vozu právě je.

Za volantem Lamborghini SCV12: Nová okruhová hračka zní skvěle, uznejte sami

Za volantem Lamborghini SCV12: Nová okruhová hračka zní skvěle, uznejte sami

Gordon Murray Automotive uvádí, že půjde o nejtočivější, nejresponzivnější a nejlehčí atmosféricky plněný dvanáctiválec, který kdy v osobním autě byl. Argumenty má zatím velmi věrohodné.

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků